شماری از پرستاران استان اصفهان روز پنجشنبه با حضور در مقابل دادگستری اصفهان رسیدگی به مطالبات صنفی خود را خواستار شدند.
کد خبر: ۸۵۳۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۶ 21 May 2020

این عده علت مطالبه‌گری خود را اجرا نشدن قانون مشاغل سخت و زیان‌آور و تبدیل وضعیت نشدن نیروهای شرکتی و قراردادی برشمردند.

آنها اجرای کامل خدمات پرستاری براساس برنامه ششم توسعه و ارتقای بهره‌وری و برطرف کردن تبعیض در اختلاف پرداخت کارانه در رده‌های درمانی را از دیگر مطالبات خود ذکر کردند.

یکی از این پرستاران با اشاره به سختی کار آنها به خصوص در شرایط فعلی به دلیل شیوع بیماری کرونا گفت: کادر درمانی از لحاظ روحی و جسمی بسیار خسته هستند ولی براساس وظیفه خود دست از کار نمی کشند.

وی که  خواست نامش در خبر ذکر نشود افزود: تنها دلخوشی و مشوق ادامه کار آنها رسیدگی به مطالبات و خواسته‌های صنفی آنها به لحاظ وضعیت استخدامی و معیشتی است.

وی ادامه داد: بارها این موضوع را با مسوولان و متولیان امر در میان گذاشتیم ولی اقدام عملی صورت نگرفت و به این منظور امروز با حضور در مقابل دستگاه عدالت و قضای استان، رسیدگی فوری به خواسته خود را خواهان هستیم.

علی اصفهانی اظهار کرد: پرستاران امروز درخواست پرداخت معوقات را مطرح و دیگر مطالباتشان را مکتوب ارائه کردند که درخواست‌ها به رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان منتقل و پیگیری می‌شود.

وی افزود: ما از باب مدعی‌العموم به این موضوع ورود می‌کنیم از این رو اگر مطالبات پرستاران قانونی باشد دانشگاه علوم پزشکی باید پاسخگو باشد و یا اگر غیرقانونی است باید دلایل خود را اعلام و مشخص کنند.

دادستان اصفهان خاطرنشان کرد: دستگاه قضائی برای مطالبات کادر درمان و پرستاران زحمت‌کش که در شرایط کنونی در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار