بر اساس مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا در گلستان رستوران‌ها با 30 درصد ظرفیت و هتل‌ها و بومگردی٬ها با ۵۰ درصد ظرفیت مجاز به فعالیت خواهند بود.
کد خبر: ۸۵۲۶۷۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷ 20 May 2020

جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در استان گلستان ظهر امروز به ریاست استاندار گلستان و با حضور دستگاه‌های عضو برگزار شد.

در این جلسه مصوب شد هتل‌ها و بومگردی‌های استان گلستان با 50 درصد ظرفیت فعالیت خودشان را آغاز کنند و رستوران‌ها با 30 درصد ظرفیت سالن‌ها نسبت به پذیرش و پذیرایی مشتری اقدام کنند.

با توجه به ضرورت برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم، برای مدارس شبانه‌روزی استان مصوب شد در 36 مرکز آموزش شبانه‌روزی استان با رعایت تمامی پرئتکل‌های بهداشتی و نظارت دانشگاه علوم پزشکی شب را در مراکز شبانه‌روزی اقامت و نسبت به برگزاری امتحانات آنها اقدام شود.

بازارهای هفتگی نیز مقرر شد با رعایت پروتکل‌ها با نصف ظرفیت و رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و دستکش فعالیت آنها آغاز شود.

بر اساس ارائه گزارش در جلسه امروز تنها شهرهای گالیکش و مراوه‌تپه سفید و باقی شهرهای استان زرد هستند و شهرهای گمیشان و رامیان که سفید بودند به وضعیت زرد رسیدند و در صورتی که به دلیل بازگشایی اماکن اعلام شده شاهد افزایش شیوع باشیم، بدون شک تعطیلی این اصناف و اماکن دوباره اجرایی خواهد شد.

هادی حق‌شناس استاندار گلستان از اصناف و واحدهای اقامتی و پذیرایی خواست تمامی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا شرایط شیوع بیشتر در استان بوجود نیاید تا آنها نیز بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

وی تاکید کرد: برای ما سلامت و معیشت مردم مهم است اما اگر پروتکل بهداشتی رعایت نشود قطعا تصمیمات دیگری اتخاذ خواهد شد.

بر اساس مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا تا به این لحظه بر اساس گزارش‌های دریافتی، برگزاری نماز عید سعید فطر تنها در مساجد برگزر خواهد شد و برگزاری نماز عیر سعید فطر در مصلی‌ها ممنوع است مگر اینکه شنبه ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم دیگری اتخاذ کند.

استاندار گلستان در خصوص بازگشایی اماکن ورزشی گفت: ین تصمیم با ستاد ملی مقبله با کرونا است و ستاد استانی تصمیمی اتخاذ نخواهد کرد و باید ببینیم جلسه شنبه ستاد ملی چه خروجی خواهد داشت.

منبع/ فارس 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار