کد خبر: ۸۵۲۴۴۴
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۲ 20 May 2020

 

سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا در خوزستان گفت: باتوجه به روند شیوع ویروس کرونا در استان خوزستان از ستاد ملی مدیریت کرونا درخواست غیرحضوری شدن امتحانات پایه نهم را کرده ایم تا خوزستان را در این مساله نسبت به دیگر استان های کشور مستثنی کنند.
 
                                                   وضعیت امتحانات پایه نهم در خوزستان

رضا نجاتی بامداد چهارشنبه در گفت و گوی زنده تلویزیونی با اشاره به دغدغه خانواده های خوزستانی نسبت به امتحانات حضوری پایه نهم در خوزستان گفت: در ستاد ملی کرونا در کشور تصمیم براین شد با توجه به اهمیت پایه نهم امتحانات این مقطع به صورت حضوری برگزار شود اما در خوزستان با توجه به شرایط شیوع کرونا و جمعیت قابل توجه پایه نهم در نشست امروز ستاد کرونا استان مساله غیرحضوری بودن امتحانات پایه نهم مطرح شد.

وی افزود: با توجه به شرایط فعلی از ستاد ملی مدیریت کرونا و وزارت بهداشت درخواست تجدید نظر در این مساله را داریم تا امتحانات پایه نهم در خوزستان غیرحضوری برگزار شود.

سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا در خوزستان با اشاره به وضعیت مواد ضدعفونی و ماسک در استان تصریح کرد: در حال حاضر نسبت به مواد ضدعفونی کمبودی در استان نداریم.

وی اظهار داشت: برای ماسک نیز از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بسیاری از اماکن از جمله مساجد و پایگاه های بسیج به کارگاه تولید ماسک تبدیل شده است و هماهنگی های بین بخشی در استان برای تولید بیشتر ماسک در بین دستگاه های متولی وجود دارد تا ماسک باکفیت و با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار گیرد.

وی گفت: با توجه به دستور العمل ابلاغ شده به شورای هماهنگی تبلیغات، امسال در استان خوزستان نیز همانند سراسر کشور راهپیمایی روز قدس برگزار نمی شود و تنها در نماز جمعه شهرهای سفید ائمه جمعه در همان تریبون پیرامون اهمیت مساله قدس صحبت می کنند و نماز عید فطر نیز تنها در فضای باز مساجد با رعایت پروتکل های وزارت بهداشت اقامه می شود.

نجاتی با اشاره به نحوه تصمیم گیری پیرامون تعطیلی های اخیر استان برای مقابله با کرونا گفت: تمامی تصمیمات برای تعطیلی یا تعطیل نشدن با نظر کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی استان است.

تعطیلی ادارات هزینه سنگینی برای خوزستان دارد

وی تاکید کرد تعطیلی ادارات و اصناف هزینه سنگینی برای استان دارد چراکه خوزستان یک استان اقتصادی است و فعال بودن تشکیلات اداری لازمه فعالیت در این استان است و با وجودی که تاکنون تعطیل کردن ادارات کار سختی بوده اما جان و سلامتی مردم برای ما از اولویت برخوردار است.

سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا در خوزستان با اشاره به تاثیر تعطیلات بر روند شیوع ویروس افزود: در مقطعی تعطیلات به ما کمک کرد تا روند شیوع کاهش یابد بنا بر این تصمیم بر تعطیل در هفته اخیر را گرفتیم.

وی اضافه کرد: اما پس از گذشت چند روز از تعطیلی با توجه به وضعیت معیشتی مردم احساس کردیم مردم نیاز به اقلامی برای خرید و برخورداری از برخی خدمات دارند و تصمیم بر این شد که روز سه شنبه و چهارشنبه با محدودیت ساعت فعالیت ادارات و اصناف از سرگرفته شود.

وی گفت: تراکم جمعیت در برخی بانکها و ادارات در روز سه شنبه حاکی از انباشته شدن کارها در تعطیلات و نیاز آن ها به برخی خدمات بود البته مردم سعی کردند با رعایت پروتکل های بهداشتی حضور داشته باشند و به نسبت گذشته بهتر رعایت شد.

به گزارش ایرنا ویروس کرونا در ۲ هفته گذشته افراد زیادی را در خوزستان مبتلا کرده به گونه‌ای که مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کردند در چند روز گذشته یک چهارم مبتلایان به ویروس کرونا در کشور مربوط به خوزستان بوده است.

به گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزایش بیماریابی و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی از عوامل افزایش ابتلا به کرونا در خوزستان بوده است.

ویروس کرونا نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده است که سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار