فرماندار سمیرم تاکید کرد: اعلام وضعیت سفید برای این شهرستان به این معنا نیست که مردم از سایر مناطق بار سفر ببندند و عازم این شهرستان شوند.
کد خبر: ۸۵۲۳۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۵ 19 May 2020

محمدرضا عسگریان در جلسه ستاد مدیریت کرونا و برنامه‌ریزی برای تعطیلات در فرمانداری این شهرستان، اظهارداشت: هر سال در روز عید فطر و تعطیلات پس از آن شاهد حضور انبوه مسافران در جای جای سمیرم بودیم اما امسال شرایط با سال‌های قبل متفاوت و پرریسک است.

به گفته وی تنها در چهار روز گذشته حدود ۱۰ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در این شهرستان ثبت شده و این در حالی بود که دو هفته قبل از آن شرایط بهتر بود و چندین روز حتی یک نفر کرونا مثبت نداشتیم.

فرماندار سمیرم با یادآوری اینکه در همین مدت جامعه عشایری هم وارد ییلاق شده اند، ادامه داد: حضور این جمعیت بین ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر در کنار تعطیلاتی که شاهد ورود انبوه مسافر به سمیرم باشیم، شرایط خطرناکی را برای این شهرستان ایجاد می‌کند.

عسگریان افزود: پیش بینی همین شرایط باعث شد در همین جلسه اعلام کنیم که ورود به همه تفرج‌گاه‌ها و مناطق گردشگری سمیرم بویژه آبشار و منطقه آب‌ملخ ممنوع است ضمن اینکه برخی از این مناطق نیز مسدود شده‌اند.

وی تصریح کرد: پلیس در تعطیلات کنترل و نظارت بیشتری در خیابان‌ها و ورودی‌های مناطق گردشگری خواهد داشت و محدویت‌های رفت و آمد را اعمال خواهد کرد.

فرماندار سمیرم با بیان اینکه دو روز قبل یک کودک با بی احتیاطی به داخل رودخانه آب‌ملخ سقوط کرد، اظهار داشت: ایمن سازی، نصب فنس و حفاظ در این منطقه خطرناک با وجود دره‌ها و آب‌های خروشان ضروری است و باید در سریع‌ترین زمان ممکن این کار انجام شود.

وی تاکید کرد: همه طرح‌ها و فعالیت‌های عمرانی فعال در هر چهار بخش سمیرم هم از ابتدا تا نیمه خرداد ماه تعطیل است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار