با شروع فصل گرما و راه اندازی کولرهای آبی صورت می گیرد:
مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان با تاکید بر مصرف بهینه آب گفت: همه ساله در فصل گرما با افزایش دما مصرف آب شرب حدود 30 درصد بیشتر می شود، این در حالیست که در فروردین و اردیبهشت 99 با شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی مصرف آب شرب به مراتب بیش از گذشته بوده است.
کد خبر: ۸۵۲۳۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۸ 19 May 2020

هاشم امینی با اشاره به افزایش 18 درصدی مصرف آب شرب همزمان با شیوع ویروس کرونا اعلام کرد: در چند ماه گذشته که موج شیوع ویروس کرونا روند صعودی داشت، مصرف آب شرب دراصفهان نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 18 درصد افزایش یافت.
وی با بیان اینکه در نیمه اول سال با توجه به افزایش دما و وجود ویروس کرونا چگونگی تامین آب شرب متفاوت تر از سالهای قبل است خاطر نشان ساخت: آبفا استان اصفهان با توجه به منابع محدود آب ، برای اینکه بتوانند آب شرب مردم را به صورت پایدار تامین کند، علاوه بر راهکارهای فرهنگی، پروژه های فنی را هم در دستور کار قرار داده است.
مدیرعامل آبفا استان اصفهان مردم را به مصرف بهینه فراخواند و بیان داشت: از مردم می خواهیم همیشه آب را درست مصرف کنند تا از هدر رفت آب جلوگیری شود این در حالیست که درسالهای اخیر برنامه های متنوعی در زمینه مصرف بهینه آب در قالب های مختلف ارائه گردید.
درادامه معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا استان اصفهان در خصوص سامانه هوشمند سازی شبکه آب گفت: هم اکنون به منظور توزیع عادلانه آب شرب در شهرهای تحت پوشش این سامانه 88 ایستگاه هوشمند در استان راه اندازی شده است.
ناصر اکبری افزود: هم اکنون از طریق اپراتور با استفاده از سیستم تله متری و تله کنترل مدیریت توزیع آب در شهر های تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ انجام می شود اما در آینده در فازهای توسعه ای این طرح به صورت اتوماتیک وکاملا هوشمندانه توزیع آب شرب انجام می شود.
وی با اشاره به مصرف آب شرب با شیوع ویروس کرونا گفت: در اصفهان در اسفند ماه مصرف آب حدود 13 درصد در فروردین ماه حدود 18 درصد و در اردیبهشت حدود 14 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است که از مردم انتظار می رود با آغاز فصل گرما مصرف بهینه آب را مد نظر قرار دهند.
معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا استان اصفهان در فصل تابستان که دمای هوا به حدود 37 درجه سانتیگراد می رسد پیک مصرف آب تلقی می شود این در حالیست که با توجه به محدودیت منابع آبی در اصفهان که تنها دارای یک سامانه آبرسانی می باشد ما با کمبود 5/3 مترمکعب آب در ثانیه برای تامین آب شرب پایدار مردم مواجه هستیم.
اکبری از مردم خواست با مدیریت مصرف آب ،سرانه مصرف را کاهش دهند اظهار داشت: در حال حاضر سرانه خانگی مصرف آب در اصفهان حدود 150 لیتر در شبانه روز است که اگر مردم 10 لیتر درشبانه روز در مصرف آب صرفه جویی کنند، قطعا گذر از تابستان با کمترین چالش در تامین و توزیع آب شرب سپری می شود.
وی گفت: در فصل تابستان در صورتی که رودخانه زاینده رود جاری باشد حدود 5 درصد به منابع آبی از طریق چاه های فلمن افزوده می شود که این رقم به تنهایی نمی تواند پاسخگوی نیاز آبی ما در فصل تابستان باشد و اصلاح رفتار مشترکین در شهرها و روستاها به منظور مدیریت مصرف آب، مورد تقاضای جدی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار