کد خبر: ۸۵۲۳۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴ 19 May 2020

 

متخصص پوست‌ومو گفت: اگر پوست و مخاط که دارای گیرنده‌های ویروس هستند آسیب ببینند ویروس از این طریق به بدن منتقل خواهد شد.
 
                                                   احتمال انتقال «کرونا» از طریق پوست آسیب دیده

به گزارش تابناک به نقل از فارس، پروین منصوری متخصص پوست‌ومو در پاسخ به پرسشی درباره انتقال ویروس کرونا از طریق زخم اظهار داشت: گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد این ویروس از طریق پوست سالم عبور نمی‌کند اما اگر پوست و مخاط که دارای گیرنده‌های ویروس هستند آسیب ببینند ویروس از این طریق به بدن منتقل خواهد شد.

وی ادامه داد: بسیاری از بیماران که ضایعات پوستی دارند ممکن است با قطع کردن داروهایشان احتمال ابتلا و انتقال ویروس کرونا را افزایش دهند.

متخصص پوست و مو خاطرنشان کرد: تظاهرات پوستی کرونا متفاوت است، برخی علائم به صورت کهیرهای موضعی و ضایعات پوستی شبیه به مخملک و ضایعاتی مانند سرمازدگی و خون مردگی گزارش شده است که برخی از اینها با مطالعات ویروس‌شناسی ثابت شده عفونت ویروسی هستند، اما باید گفت این علائم در تعداد کمی از افراد ممکن است بروز کند.

وی با بیان اینکه آرایشگاه محیط بسته است و ممکن است جمعیت زیادی در این مکان حضور پیدا کنند توصیه کرد: تا جایی که ممکن است باید در زمان شلوغ به آرایشگاه مراجعه نشود در زمان مراجعه نیز استفاده از ماسک و دستکش را در دستور کار داشته باشیم، افرادی که احساس می‌کنند احتمال ابتلا دارند ترجیحا نباید به آرایشگاه مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار