اخبار کامل نیروی انتظامی همه استان مازندران در 29 اردیبهشت
اخبار حوزه انتظامی مازندران در 29 اردیبهشت توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبر نگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق و وضعیت راه ها از سوی رئیس پلیس راه استان مازندران به شرح زیر تشریح گردید .
کد خبر: ۸۵۲۰۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲ 19 May 2020

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار فرماندهی انتظامی استان مازندران روز شنبه مورخ 27 اردیبهشت ماه سال 1399 به این شرح است :

بر اساس این گزارش، اخبار انتظامی استان مازندران مورخه 99/2/29 تقدیم حضور می گردد :

رسیدگی به مشکلات مردم در کلانتری ها گامی برای افزایش رضایتمندی عمومی 

فرمانده انتظامی استان مازندران در حاشیه بازدید از کلانتری 13 شهرستان "ساری"، گفت: رسیدگی به مشکلات مردم در کلانتری ها گامی موثر در جهت افزایش رضایتمندی عمومی است. 

 سردار"مرتضی میرزایی" عصر روز گذشته با حضور در کلانتری 13 شهرستان ساری از بخش های مختلف این کلانتری بازدید و سرکشی کرد.

وی پس از بازدید از اقدامات و فعالیت های این کلانتری در حوزه های مختلف ، گفت: کلانتری ها و پاسگاه ها در خط مقدم ماموریت های نیروی انتظامی هستند.

فرمانده انتظامی استان مازندران با تاکید بر رسیدگی به موقع به مشکلات مردم و مراجعان، اظهار کرد : رسیدگی به موقع به مسائل و مشکلات مردم، اعتماد عمومی را افزایش و زمینه جلب مشارکت آنان را در تامین نظم و امنیت فراهم می کند.

سردار میرزایی، تصریح کرد: نوع رفتارماموران انتظامی در حوزه کلانتری ها و پاسگاه ها بسیار مهم و در کسب رضایت مندی عمومی تاثیر گذار است .

وی رفتار حرفه ای و عملکرد شایسته پلیس را موجب رضایت مندی مردم و مسئولان از پلیس دانست و تاکید کرد: این روند باید به نحو شایسته ادامه داشته باشد.

فرمانده انتظامی مازندران، استفاده از روش های سنتی را پاسخگوی نیازهای انتظامی مردم در کلانتری ها ندانست و افزود: برای خدمات رسانی مطلوب در کلانتری ها باید از فناوری های نوین در امورات انتظامی استفاده شود .

میرزایی مهم‌ترین عناصر رعایت حقوق شهروندی در کلانتری ها را پاسخگویی مناسب به مراجعان دانست و افزود: نیروی انتظامی معتقد است، صرف متهم و یا مجرم بودن فرد نباید موجب شود تا حقوق اولیه و احترام به وی نادیده گرفته شود و این باور همواره در رویکرد پلیس قابل تشخیص است.

وی ابزار نظارتی بر رفتار پلیس و شهروندان را در مسیر حفظ حقوق شهروندی مهم ارزیابی کرد و  بر استفاده از تجهیزات و ابزار پیشرفته در حوزه پلیس هوشمند تاکید کرد.

فرمانده انتظامی استان مازندران با بیان اینکه کارکنان کلانتری ها و پاسگاه ها با عملکرد حرفه ایی سهم مهمی در فرایند تحول کلانتری ها و پاسگاه ها دارند بر اجرایی دقیق برنامه های ابلاغی در این خصوص تاکید کرد.

در بازدید از کلانتری 13 شهرستان ساری، رئیس بازرسی استان، رئیس پلیس پیشگیری استان، معاون اجتماعی استان و فرمانده انتظامی شهرستان، سردار میرزایی را همراهی کردند.

 کشف 10 فقره سرقت سیم و کابل برق در نکا 

فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگیری باند 4 نفره سارقان سیم برق با 10 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسین زارع " در بیان جزئیات این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم و کابل برق در شهرستان نکا موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا، تصریح کرد: در اجرای این ماموریت، ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی به یک سارق سابقه دار در این شهرستان مظنون و در عملیاتی غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

سرهنگ "زارع" خاطر نشان کرد: متهم در بازجویی به عمل آمده به 10 فقره سرقت سیم و کابل برق با همکاری 3 نفر دیگر از دوستان خود اعتراف کرد.

وی از دستگیری سایر همدستان متهم در ادامه این عملیات خبر داد و گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا در خاتمه به نقش مشارکت شهروندان در برقراری امنیت اشاره کرد و بیان داشت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک بلافاصله از طریق شماره تماس 110 موضوع را با پلیس در میان بگذارند.

 

کشف 5 تن مرغ فاسد در تنکابن 

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از توقیف خودروی حامل مرغ و کشف 5 تن مرغ فاسد خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ " محمد صادق شاه نظری " اظهار داشت :  در پی کسب خبری مبنی بر حمل و جابه جایی مرغ های فاسد از سوی فردی در شهرستان تنکابن ، موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی ماموران، متهم حین حمل مرغ فاسد را با یک دستگاه خودرو کامیونت شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن، اظهار داشت: در بازرسی از این خودرو 5 تن مرغ فاسد کشف شد که متهم در بازجویی به عمل به بزه انتسابی اعتراف کرد .

سرهنگ شاه نظری با اشاره به اینکه برابر اعلام کارشناسان ارزش ریالی این مرغ ها 650 میلیون ریال برآورد شده است، افزود: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.#

 

سارق اماکن خصوصی در قائم شهر دستگیر شد 

فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر، از دستگیری سارق اماکن خصوصی و مغازه با 6 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "مهدی خادمی" در بیان جزئیات این خبر، گفت: در پي وقوع چندين فقره سرقت اماکن خصوصي در شهرستان قائم شهر موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر،افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه ماموران کلانتری 12 سارق را شناسایی کردند.

سرهنگ خادمی، خاطرنشان کرد: متهم در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد و در بازجویی به عمل آمده به 6 فقره سرقت در این شهرستان اعتراف کرد.

وی در خاتمه با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، به شهروندان توصیه کرد: برای پیشگیری از هرگونه ناهنجاری های اجتماعی با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند .

 کشف کود شیمیای قاچاق در میاندورود 

فرمانده انتظامي شهرستان میاندورود از كشف 3 و نیم تن کود شیمیایی قاچاق در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی داداش تبار در تشريح اين خبر ، گفت: در اجراي طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز ،ماموران پلیس امنیت عمومی و یگان امداداین فرماندهی با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی یکی از فروشگاه های عرضه انواع کود قاچاق در این شهرستان شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود، تصریح کرد: ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضائی در بازرسی از واحد صنفی مذکور 3 و نیم تن کود شیمیایی خارجی قاچاق، فاقد مجور حمل و توزیع کشف کردند.

سرهنگ داداش تبار، ارزش کالای قاچاق کشف شده را برابر نظر کارشناسان بالغ بر 100 میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت: در این ارتباط 2 نفر دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان میاندورود با اشاره به اينکه برخورد با سودجويان و مقابله با قاچاقچيان به صورت مستمر در دستور كار پليس اين شهرستان قرار دارد، ازشهروندان خواست: در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را سريعا با شماره تلفن و یا سامانه پيامكي 110 به پليس اطلاع دهند.

 

دستگیری 2 سوداگر مرگ در سوادکوه 

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه از دستگیری 2 سوداگر مرگ و کشف 4 کیلو گرم مواد مخدر در این شهرستا خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ عبداله اکبری در تشريح اين خبر گفت: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان با هدایت عملیاتی ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با موادمخدر استان از حمل و جابجایی مواد مخدر توسط 2 قاچاقچی مواد مخدر از محور ارتباطی این شهرستان با خبر شدند .

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه، تصريح کرد: پس از يکسري اقدامات اطلاعاتي ، ماموران موفق شدند متهمان را که قصد انتقال مواد مخدر از مرزهای غربی کشور به مقصد یکی از شهرستان های استان را داشتند شناسایی کنند .

سرهنگ اکبری، خاطرشنان کرد: ماموران در عملیاتی ضربتی، متهمان را دستگیر و در بازرسی از خودروی آنان 3 و نیم کیلو گرم شیشه و 650 گرم هروئین کشف کردند .

وی در خاتمه از شهروندان خواست: برای رسیدن به جامعه ای امن با پلیس همکاری کرده و در صورت مشاهده هرگونه فعاليت غيرقانوني و افراد مشکوک، مراتب را از طريق مرکز فوريت هاي پليسي 110 با پليس در ميان بگذارند.

 

--------------------------------------------------

 

کشف 3 کیلو گرم مواد مخدر در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی تنکابن 

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از کشف 3 کیلو گرم انواع مواد مخدر در طرح اراتقاء امنیت اجتماعی این شهرستان خبر داد . 

سرهنگ محمدصادق شاه نظری در گفت ‌و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: به منظور تامین امنيت اجتماعي و جلب رضايت عمومي، طرح ارتقاء امنيت اجتماعي با محوريت مبارزه با موادمخدر در سطح شهرستان تنکابن به اجرا در آمد.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن، افزود: در اجرای این طرح، ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و هماهنگی های قضائی، موفق به شناسایی و دستگیری 6 عامل تهیه و توزیع مواد مخدر در این شهرستان شدند .

سرهنگ شاه نظری، با اشاره به کشف 3 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک و حشیش در بازرسی از مخفیگاه این افراد خاطر نشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

وی با قدردانی از همکاري صميمانه مردم، گفت: شهروندان مي توانند در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مشكوک به ويژه در زمينه توزيع انواع موادمخدر، سرقت، کالاي قاچاق و ... مراتب را به مركز فوريت هاي پليسي 110 اعلام كنند.

 

---------------------------------------------------

 

کشف موتور سیکلت قاچاق در عباس آباد 

فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد از کشف موتورسیکلت قاچاق به ارزش 400 میلیون ریال در این شهرستان خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسین عبدی" در تشریح این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر تردد یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق در محدوده سلمانشهر، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت .

فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد، افزود: در اجرای این ماموریت، کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی در یک عملیات پلیسی موتورسیکلت مورد نظر را متوقف کردند.

سرهنگ عبدی ارزش موتورسیکلت توقیف شده را که فاقد مدارک گمرکی و تردد بوده بالغ بر 400 میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت: در این خصوص پرونده تشکیل و به مرجع قضائی ارسال شد .

وی از تحویل موتورسیکلت کشف شده به سازمان اموال تملیکی استان خبر داد و از شهروندان خواست: برای مقابله با ناهنجاری های اجتماعی هرگونه اطلاعات و اخباری را در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی به مرکز فوریت های پلیسی 110 خبر دهند.

 

-------------------------------------------------

 

پلمپ واحدهای صنفی متخلف در جویبار 

فرمانده انتظامی شهرستان جویبار از پلمپ 8 واحد صنفی متخلف در این شهرستان خبرداد. 

سرهنگ "غلامرضا جعفری" در تشریح این خبر گفت: در اجرای طرح نظارت و کنترل واحدهای صنفی، ماموران اداره نظارت براماکن عمومی این فرماندهی از واحدهای صنفی عرضه کننده محصولات غذایی و بهداشتی این شهرستان بازدید کردند .

فرمانده انتظامی شهرستان جویبار، افزود: در اجرای این طرح 8 واحد صنفی به دلیل عدم رعایت قوانین صنفی و مقررات انتظامی پلمپ شد.

فرمانده انتظامی جویبار ضمن قدردانی از همکاری خوب مردم با پلیس در اجرای طرح های نظارتی و کنترلی صنوف از شهروندان خواست با توجه به این که عدم رعایت موارد بهداشتی در برخی از واحدهای تهدیدی جدی برای سلامت عمومی جامعه است، در صورت مشاهده هر گونه فعالیت غیر قانونی در این رابطه، موضوع را ازطریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

 

----------------------------------------------------

 

دستگیری 2 سارق منزل در بهشهر 

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از دستگیری 2 سارق منزل با 6 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسن عنایتی گنجی " در بیان جزئیات این خبر، گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در خلیل شهر، موضوع در دستور کار ماموران کلانتری 12 این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر ، افزود: ماموران با انجام اقدامات پلیسی و بررسی های همه جانبه 2 سارق سابقه دار را در این رابطه شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.

سرهنگ عنایتی، خاطر نشان کرد: متهمان در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 6 فقره سرقت منزل اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

وی در خاتمه به شهروندان، توصیه کرد: ضمن تجهیز اماکن خود به تجهیزات بازدارنده، در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.

 

----------------------------------------------------

 

پلمب سفره خانه های سنتی متخلف در کلاردشت 

فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت از پلمب 7 واحد صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "قاسم عزیزی" در تشریح این خبرگفت: به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، طرح کنترل و نظارت بر واحدهای اقامتی و پذیرایی در این شهرستان به اجرا در آمد .

فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت، تصریح کرد: در اجرای این طرح ماموران پلیس امنیت عمومی این فرماندهی با همکاری ماموران اداره بهداشت از 30 واحد صنفی و خدماتی این شهرستان بازدید کردند .

وی از پلمب 7 واحد صنفی متخلف به دلیل بی توجهی به هشدارها و عدم رعایت دستورالعمل های صادرشده در این شهرستان خبر داد و گفت: متصدیان این واحدهای صنفی پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی کلاردشت از تداوم و استمرار اقدامات كنترلي و طرح های نظارتي در این شهرستان خبر داد و از عموم شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه تخلف در صنوف، موضوع را به مركز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند.

 

-------------------------------------------------------

 

دستگیری 2 سارق اماکن خصوصی در گلوگاه 

جانشین انتظامی شهرستان" گلوگاه" از دستگیری 2سارق اماکن خصوصی با 5 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،" سرهنگ عبدالله حسن زاده" در تشریح این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی در این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت .

جانشین انتظامی شهرستان گلوگاه، افزود: ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه موفق به شناسایی 2 سارق سابقه دار در این ارتباط شدند .

سرهنگ حسن زاده، خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی های قضائی متهمان دستگیر و در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 5 فقره سرقت از اماکن خصوصی در این شهرستان اعتراف کردند .

وی با اشاره به کشف مقادیری ازاموال مسروقه در بازرسی از مخفیگاه متهمان، به شهروندان توصیه کرد: ضمن رعایت هشدارهای انتظامی، درصورت موارد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند.

 

-------------------------------------------------

 

پلمب واحدهای صنفی و اقامتی متخلف در محمودآباد 

فرمانده انتظامی شهرستان محمود آباد از پلمب 12 واحد صنفی و اقامتی متخلف در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمود حسین زاده در تشریح این خبر، گفت: به منظور پیشگیری از ناهنجاری های اجتماعی طرح نظارت بر واحدهای صنفی و اقامتی در این شهرستان به اجرا در آمد.

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد، تصریح کرد: ماموران در اجرای این طرح 9 واحد صنفی را به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی، قوانین صنفی و انتظامی پلمب کردند.

سرهنگ حسین زاده از پلمب 3 واحد اقامتی به دلیل عدم رعایت ضوابط قانونی در این شهرستان نیز خبر داد و گفت: متصدیان این واحدها پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

وی در خاتمه با توصیه شهروندان و متصدیان واحدهای صنفی به رعایت دستورالعمل های صنفی و موارد قانونی از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه تخلف در واحدهای صنفی و ... مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.

 

-------------------------------------------------------

 

تاثیر خشونت بر شخصیت کودکان 

فرزندان قربانی خشونت و یا خانواده های گسیخته از احساس حقارت و عزت نفس پایینی در مقام مقایسه با همسالان و همنوعان خود برخوردارند .... 

از اعصار دور تا کنون خشونت یکی از ویژگی های رفتاری مشترک بین انسان و بسیاری از حیوانات بویژه درندگان شناخته شده است، رفتارهای خشن نشانه های بارزی دارند، درانسان و حیوان فریاد زدن و غرش کردن از بارزترین نشانه های رفتار خشن است.

گاهی حمله کردن و دریدن از ویژگی های رفتار خشونت بار به شمار می رود که مختص حیوانات درنده می باشد،اما چرا برخی ها چه انسان و چه حیوان چنین رفتارهایی را از خود نشان می دهند؟.

حیوانات درنده با هدف شکار صید خود و یا دور کردن رغیب از قلمروشان ناچار به غرش و حمله می باشند اما انسان اعصاری مثل غارنشینی، یخبندان،حجر و ... بخاطر قرار گرفتن در موقعیت های استرس زا مثل حمله حیوانات وحشی و یا وقوع بلایای طبیعی برای دفاع و حفظ بقاء خود در مقابل خطرات موجود اقدام به بروز رفتارهای پرخاشگرانه می کرد.

در زمان اعمال خشونت چه اتفاق در درون ارگانیزم انسان رخ می دهد؟

در حین استرس و اعمال خشونت،هورمون هایی در بدن انسان ترشح می شوند که همه انرژی انسان را برای دفاع از خود بسیج می کند، این هورمون ها همچنان که برای دفاع از خود مناسب هستند، می توانند ضررهایی را برای بدن نیز داشته باشند.

هورمون هایی مثل کورتیزول، ملاتونین، تستستورون و ... باعث رفع انرژی افراد شده و موجب اختلال رفتاری مثل افسردگی در فرد می شوند، میزان بالای تستوسترون در بدن انسان ساقه مغز و یا مخچه را متاثر از خود کرده و از آنجایی که مخچه مرکز یادگیری، قضاوت و تصمیم گیری است در موقعیت استرس زا آنالیز فرد از رویدادها ضعیف شده قضاوت فرد مختلف و قدرت یادگیری نیز پایین می آید.

کودکان رویدادها را سیاه و سفید دیده واز نظر هیجانی با سرعت تحت تاثیر قرار می گیرند، بنابر آنچه گفته شد شرایط استرس زا باعث ترشح هورمون های آزار دهنده ای در بدن آنها شده و قدرت یادگیری و قضاوت آنها را مختل می کند، هرچه تجربه موقعیت های استرس زا بیشتر باشد، آسیب برای کودکان بیشتر خواهد بود.

بر اساس تحقیقات محققین علوم رفتاری فرزندان قربانی خشونت به دلیل تجربه بالای موقعیت های استرس زا از میانگین هوش و قدرت یادگیری و داوری پایینی برخوردار خواهند بود، از سویی کودکان برای اینکه به اهداف بلند بالایی که خود و یا والدین برای آنها تعریف کرده اند برسند، باید از قدرت یادگیری مناسبی برخوردار بوده و در شرایط متفاوت تصمیم های درست و یا بهتری را بگیرند،این درحالی است که فرزندان قربانی خشونت تحت تاثیر استرس بالا از هوش و قدرت یادگیری پایینی برخوردار خواهند بود.

فرزندان قربانی خشونت و یا خانواده های گسیخته همچنین از احساس حقارت و عزت نفس پایینی در مقام مقایسه با همسالان و همنوعان خود برخوردار ند، از سویی دیگر چون در انجام تکالیف و فعالیت های درسی و غیر درسی موفق عمل نمی کنند اعتماد بنفس خود را نیز از دست داده و در مقایسه خود با همنوعان احساس سر افکندگی و حقارت را در ذهن خود تجربه خواهند کرد.

این کودکان در انجام تکالیف معمولا دچار درماندگی آموخته شده می شوند و چون افراد موفقی در انجام تکالیف نیستند احتمال این که بر تنبیه آنها از سوی والدین و دیگر اعضای خانواده افزوده شود نیز متصور بوده و در نتیجه آسیب بر آنها در هر مرحله بیشتر و بیشتر خواهد شد.

در هر صورت بر اساس نظریه روانشناسان رفتارگرا کودکانی که مورد تنبیه قرار می گیرند، از موقعیتی که در آن تنبیه می شوند، از مکان تنبیه از فرد تنبیه کننده و از موضوعی که بخاطر آن تنبیه می شوند بیزار شده و از سوی دیگر چون بخاطر اشتباهاتشان مورد خشونت واقع می شوند می آموزند که تنبیه و اعمال خشونت تنها شیوه رفتار با دیگران بوده به همین دلیل خشونت را تنها راه تعامل با اطرافیان خواهند دانست.

کودکان بسیاری از رفتارها را با انتخاب الگو و سرمشق گیری از رفتار فردی که الگوی وی می باشد را می آموزند، یادگیری مشاهده یکی از موثرترین شیوه های یادگیری است که بر شخصیت افراد از زمان کودکی و حتی تا بزرگسالی تاثیرگذار است.

بنابراین می طلبد تا والدین در رفتار خود با زیردستان بویژه کودکان و نوجوانان نهایت دقت را مد نظر قرار داده تا مبادا کودکان آنها قربانی خشونت شده و در آینده خود نیز قربانی های زیادی را در پیرامون خود بوجود آورند چرا که استرس همانگونه که بیان شد برای بدن بویژه قوای فکری حکم سمی خطرناک را داشته که بر رفتار و حتی شکل گیری شخصیت افراد تاثیر مخربی خواهد داشت.

پس می طلبد تا والدین و دیگر بزرگسالان کودکان و نوباوه گان در برخورد با آنها بهترین شیوه های رفتاری و بدون هرگونه اعمال استرس ویا ایجاد موقعیت های استرس زا را حذف کرده و شیوه های رفتاری و یا سبک های فرزند پروری مناسبی را برای تربیت فرزندان خود انتخاب نمایند.

در نهایت بر اساس تحقیق پژوهشگران علوم رفتاری فرزندان قربانی خشونت و فرزندان خانواده های گسیخته، در معرض رفتارهای پرخطری مثل گرایش به مصرف مواد مخدر،رفتارهای پرخطر جنسی،مصرف مشوربات الکلی،رفتارهای خشونت بار،خودزنی و خودکشی و ...قرار می گیرند.

بنابر آنچه که بیان شد،در سبد رفتاری خود با فرزندان مان هرگونه اعمال خشونتی را باید حذف و در عوض شیوه های رفتاری و سبک فرزندپروری مناسبی را برای پرورش نسلی نو و کارا انتخاب کنیم.

تهیه کننده: سرهنگ دوم قاسم گرجی، کارشناس اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی،معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار