رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: استان اصفهان در به کارگیری روشهای نوین آبیاری و استفاده از الگوی بهینه کشت در کشور پیشرو است.
کد خبر: ۸۵۱۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۴ 18 May 2020

مهرداد مرادمند با اشاره به اهمیت روش‌های جدید آبیاری در مزارع اظهار داشت: استان اصفهان در به کارگیری روش‌های جدید آبیاری در کشور پیشتاز است و مشارکت کشاورزان به منظور بهبود مدیریت مزرعه و بهره وری آب زراعی حیاتی است.

وی افزود: در شرایط فعلی، استفاده از فناوری‌های نوین آبیاری و مدیریت اقتصادی آب از جمله راه کارهای مهم و مؤثر مقابله با بحران کمبود آب در بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان بیان داشت: اجرای آموزش‌های ترویجی، نگرش مثبت زارع، سودمندی و آگاهی زارع از اهداف طرح‌های مدیریت منابع آب، سطح ارتباط با مروج می‌تواند در توسعه روش‌های جدید آبیاری مؤثر باشد و با اینکه تحقق کامل این مهم زمان بر است اما در این راستا اقدامات مهمی در استان اصفهان انجام شده است.

وی با تاکید بر اصلاح الگوی کشت محصولات زراعی در استان اصفهان عنوان داشت: استفاده از الگوی بهینه کشت به کشاورزان کمک می‌کند تا از منابع محدود، نهایت استفاده را بکنند و از هدر رفتن منابع جلوگیری شود.

مرادمند اجرای الگوی بهینه کشت را منوط به مطالعات انجام شده و برنامه مشخص با هدف سازگاری با کم آبی در استان اصفهان دانست و افزود: استان اصفهان در زمینه استفاده از الگوی بهینه کشت در کشور پیشرو است؛ توسعه کشت محصولات گلخانه‌ای به دلایل عملکرد بالاتر نسبت به کشت فضای باز و صرفه جویی در مصرف آب در اولویت برنامه‌های استان قرار گرفته است.

وی با اشاره به توسعه کشت محصولات گلخانه‌ای به عنوان یکی از اولویت‌های مهم برنامه ششم توسعه گفت: سالانه ۲۰۰ هکتار جهت توسعه کشت گلخانه‌ای در استان اصفهان در نظر گرفته شده است که در سال گذشته ۲۱۳ هکتار به سطح کشت گلخانه‌ای تخصیص یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اضافه کرد: در سال جاری، با استقبال کشاورزان و تخصیص تسهیلات منظور شده توسط بانک‌های عامل می‌توان به کشت گلخانه‌ای و توسعه گلخانه‌ها شتاب بخشید.

وی اشاره‌ای هم به کشت نشایی داشت و افزود: در جهت مدیریت منابع آب کشت نشایی در استان اصفهان انجام می‌شود و با توسعه گیاهان دارویی در ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی اقدامات مهمی جهت مقابله با بحران کم آبی برداشته شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار