کد خبر: ۸۵۱۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷ 18 May 2020
 
سرانه فضای سبز لاهیجان ۱۲ مترمربع است

 

تابناک / شهردار لاهیجان گفت: در حال حاضر سرانه فضای سبز این شهر ۱۲ مترمربع و مجموع فضای سبز شهری ۶۵ هکتار است که از این مقدار ۳۵ هکتار شامل پارک‌ها می‌شود.

مسعود کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: علیرغم شیوع ویروس کرونا در شهر گردش پذیر لاهیجان و اجرای فاصله گذاری اجتماعی و عدم حضور مسافران نوروزی، گل کاری و زیبا سازی فضای سبز شهری توسط شهرداری به نحو احسن انجام شد.

وی به طبیعت سرسبز و خدادادی لاهیجان و قرار گرفتن بخشی از رشته کوه البرز در این شهر اشاره کرد و افزود: روزانه ۳۰ کارگر شهرداری وظیفه کاشت، آبیاری، گلکاری، درختکاری و هرس و نگهبانی فضای سبز را بر عهده دارند و برای زیباسازی، حفظ و نگهداری فضای سبز شهری تلاش می‌کنند.

شهردار لاهیجان ادامه داد: از اسفندماه سال گذشته تا کنون حدود ۴۰۰ هزار نشاء گل فصلی (بهاره) از جمله میمون، همیشه بهار، بنفشه، مینا، پامچال، قرنفل و لاله برای زیباسازی فضای سبز در پارک‌ها، خیابان‌ها و میادین شهری کاشته شده است.

کاظمی عنوان کرد: گلخانه شهرداری لاهیجان به طول ۳۰ متر و عرض هشت متر در میدان ابریشم جنب کمپ مسافرتی شهرداری قرار دارد و ۶۵ درصد از گل‌های فصلی مورد نیاز شهری در این مرکز تولید می‌شود.

وی با اشاره به کاشت حدود چهار هزار اصله انواع درخت و درختچه همچون زبان گنجشک، بید، نارون، انجیری، عنبر سائل و ژینکو در باغچه‌ها و پارک‌های با هدف توسعه فضای سبز این شهر، افزود: به دلیل مناسب بودن درخت ژینکو با شرایط فضای سبز شهری دومین سالی است، که این گونه زیبا در فضای سبز شهری لاهیجان کاشته و جایگزین چنار می‌شود.

شهردار لاهیجان خاطرنشان کرد: هر ساله از اوایل مهرماه تا پایان اسفندماه درختان و شمشادهای فضای سبز شهری به طور منظم هرس شده و عملیات چمن‌زنی در فصول بهار و تابستان اجرا و آبیاری فضای سبز شهر به صورت دستی با استفاده از تانکر آب انجام می‌شود.

کاظمی اضافه کرد: هر ساله در فصل پاییز شاخ زنی درختان و شناسایی و قطع درختان فرسوده و خطر آفرین برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی به کابل‌های برق با هماهنگی اداره برق انجام می‌شود.

وی یادآور شد: در سال جاری بازطراحی بوستان جانبازان لاهیجان که قبلاً پارک بوده، با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال از محل درآمدهای عمومی شهرداری شامل فضاهای فرهنگی، ورزشی، کودک و تجاری برای همه سنین اجرا خواهد شد.

به گزارش ایمنا، پارک حاجی آباد به مساحت ۱۵ هزار متر مربع، باغ نارنج به مساحت ۱۷ هزار متر مربع، پارک بانوان به مساحت پنج هزار و ۶۲۸ مترمربع، پارک دانشجو به مساحت یک‌هزار و ۵۰۰ مترمربع، پارک گل‌ها به مساحت یک‌هزار و ۳۰۳ متر مربع، بوستان هنر و بوستان رفتگر از جمله فضاهای سبز موجود در شهر لاهیجان محسوب می‌شود.

لاهیجان حدود یکصد هزار نفر جمعیت دارد و در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز گیلان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار