کد خبر: ۸۵۱۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴ 18 May 2020
 
  تابناک / شهردار رشت در جلسه ویدئو کنفرانسی با استاندارگیلان اقدامات مطلوب و مشکلات موجود شهرداری رشت را تشریح کرد.
 

به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، شهردار این کلانشهر در جلسه ویدئو کنفرانسی استاندارگیلان با فرمانداران و شهرداران اظهار کرد: شهرداری رشت حداکثر اطلاع رسانی را در زمینه رعایت مسائل بهداشتی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا انجام داد. در همین راستا اقدامات بسیاری از جمله طراحی، چاپ و نصب بنرهای اطلاع رسانی در بیلبوردها، استندها، واتر بندها همچنین ساخت و پخش کلیپ های آموزشی در تلویزیونهای شهری و فضای مجازی، آموزش رایگان به رانندگان‌ناوگان‌حمل و نقل شهری و ارسال پیامک های انبوه به شهروندان مبنی بر رعایت توصیه های بهداشتی از سوی شهرداری رشت انجام شد.

ناصر حاج محمدی گفت: به منظور پیشگیری از شیوع موج دوم کرونا، شهرداری رشت با بهره گیری از ۲۳ دستگاه خودروی سنگین، نیمه سنگین و سبک شهرداری و ۲۵ دستگاه پمپاژ کوله پشتی، اقدام به عملیات ضد عفونی ۵۵ محله سطح شهر رشت نمود.

وی پیرامون قبور فوت شدگان و سایر امورات مربوط به دستورالعمل های شرعی و عرفی متوفیان افزود: تمام این موارد براساس شئونات اسلامی انجام شد و دراین راستا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حضوری فعال داشت.

شهردار رشت در ارتباط با مواد ضد عفونی کننده شبکه حمل و نقل عمومی شهری، گفت: مواد ضد عفونی کننده به طور رایگان در اختیار تمامی سی ان‌ جی های سطح شهر قرار گرفت.

وی تعطیل کردن بازار روز و جلوگیری از فعالیت دست فروشان و انجام دور کاری کارکنان اداری را از جمله اقدامات شهرداری در پیشگیری از شیوع کرونا عنوان کرد و افزود: از فعالیت عرضه کنندگان اغذیه های روباز مانند کبابی ها و ساندویچی ها و چای فروشی ها نیز جلوگیری به عمل آمد.

شهردار رشت در ادامه گفت: با پیگیری های انجام شده، یک دستگاه خودروی یخچال دار با اعتباری به مبلغ ۹۵۰ میلیون‌تومان با کمک استانداری و سازمان برنامه خریداری شد.

شهردار رشت همچنین گفت: مشکلات و موانع در زمینه مسائل عمران شهری نیز به صورت مکتوب به نماینده عالی استان ارائه خواهد شد.

حاج محمدی عدم تأمین لوازم بهداشتی همچون ماسک و دستکش برای شهرداری ها را یکی از مشکلات و چالش های مقابله با ویروس منحوس کرونا خواند و بیان داشت: شهرداری به تنهایی و به سختی این لوازم را تهیه نمود.

وی به کمک یک میلیارد یورویی اعطایی از سوی مقام معظم ر هبری در خصوص جبران خسارات ناشی از ویروس کرونا از محل منابع صندوق توسعه ملی اشاره کرد و خواستار دیده شدن سهم شهرداری ها شد و گفت: از اسفند ماه سال گذشته، شهرداری ها تعطیل بودند و هزینه های فراوانی را متحمل شدند. از این رو نیازمند کمک جدی هستند.

حاج محمدی از استاندار گیلان خواست با توجه به اجازه رییس جمهور مبنی بر تعیین تکلیف بدهی های دستگاه های دولتی به شهرداری ها در کلانشهر ها بر اساس تبصره بند "و"؛ امسال نیز همچون سال گذشته با استناد به این تبصره به شهرداری رشت کمک کنند.

وی در ارتباط با شفاف سازی سهم مالیات بر ارزش افزوده نیز گفت: تقاضا می کنیم که استاندار گیلان دستور دهند تا به صورت شفاف سهم شهرداری هامتناسب با اولویت های آن مشخص ودر سامانه روشنی میزان درآمد و سهم شهرداری هااعلام شود.

شهردار رشت همچنین‌ ضمن قدردانی از معاون عمرانی استاندار به دلیل اثربخشی جلسات پیاپی در زمینه املاک نسقی، بیان داشت: باید هرچه زود تر در زمینه ساخت و سازهای نسقی به نتیجه برسیم زیرا این گونه ساخت و سازها در رشت بسیار زیاد بوده و از کنترل شهرداری نیز خارج شده است.

شهردار رشت پیرامون موضوع پسماند این شهر نیز گفت: رشت امروز در تأمین شن و ماسه از محل معادن با مشکل مواجه است. از این رو بازدید از معادن استان و امکان سنجی ها برای حل مشکلات موجود از مقامات استانی مورد انتظار است.

حاج محمدی در پایان گفت: ۹ پروژه در زمینه مدیریت پسماند به مبلغ ۹۱ میلیارد تومان و ۵ پروژه بازآفرینی بافت های فرسوده شهری با سرعت در دست اقدام هستند.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
تعداد بازدید:  

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار