معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فسا،توزیع برنج به صورت حضوری در این شهر در شرایط شیوع بیماری کرونا را عاملی برای تهدید سلامت شهروندان دانست و گفت: ایجاد تجمع برای دریافت این کالا می‌تواند منجر به ابتلای گسترده افراد به این بیماری شود و مجاهدت‌های چند ماهه کادر بهداشت و درمان این شهرستان را برای کنترل و مقابله با ویروس کووید 19 به هدر دهد.
کد خبر: ۸۵۱۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۲ 17 May 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:دکتر جلال کریمی، یکشنبه به ایرنا اظهار داشت: فروشگاه‌های توزیع کننده برنج در فسا باید این کالا را به صورت مدیریت شده و از طریق تماس تلفنی بدون ایجاد تجمع و یا به صورت پیک به مشتریان تحویل دهند.
وی، با اشاره به اظهارات سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان فسا مبنی بر هماهنگی با مقامات بهداشتی برای توزیع برنج در این شهر، گفت: در نشست ویژه هماهنگی و ساماندهی توزیع کالاهای تنظیم بازار که در فرمانداری ویژه فسا برگزار شد، به پیشنهاد معاونت بهداشت این دانشگاه، مقرر شد توزیع برنج به صورت غیر حضوری از طریق سامانه الکترویک نوبت‌دهی انجام شود تا ضمن حفظ سلامت و کرامت شهروندان، از تجمع مردم پیشگیری و این کالا به صورت عادلانه توزیع شود.
وی ادامه داد: اما بر خلاف مصوبه جلسه یاد شده، توزیع برنج به صورت حضوری انجام و همین امر باعث تجمع مردم و به خطر افتادن سلامت شهروندان فسایی شد.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فسا بیان کرد: هر چند امنیت غذایی یکی از اصول بهداشتی و از دغدغه های متولیان سلامت است، اما در شرایطی که خطر ابتلا به بیمای کرونا سلامت عمومی را تهدید می‌کند، چنین تجمع‌هایی می‌تواند باعث ابتلای گسترده شهروندان به این بیماری شود و زحمات و مجاهدت‌های چند ماهه خدمتگزاران مردم در بخش بهداشت و درمان و سایر نهادهای دولتی و مردمی در زمینه کنترل بیماری کرونا را هدر دهد و شهر فسا را به کانون بیماری تبدیل کند.
شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

تا امروز (بیست و هشتم اردیبهشت ۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یک هزار و ۸۰۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شده‌اند و مجموع بیماران کرونا در کشور به ۱۲۰ هزار و ۱۹۸ نفر رسید. در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۱ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶ هزار و ۹۸۸ نفر رسید.

بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) و چهار بیمارستان شهید چمران، شهید فقیهی ، نمازی و شهید بهشتی در شیراز به عنوان مراکز پشتیبان در کنار معرفی ۹ مرکز در شیراز و ۳۶ مرکز در دیگر شهرستان‌های استان فارس برای مراجعه افراد مشکوک به کرونا به این بیماران خدمات می‌دهند، همچنین نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا با ظرفیت ۲۰۰ تخت نیز در ورزشگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز تجهیز شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برچسب ها: توزیع کالا ، فسا ، کرونا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار