معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان گفت: برای پیشگیری از دست اندازی به آثار تاریخی و حمایت از رونق گردشگری، دادگستری گلستان و میراث فرهنگی استان تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
کد خبر: ۸۵۱۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴ 17 May 2020

تفاهم نامه‌ای برای کاهش تعرض به میراث تاریخی و فرهنگی گلستان

حجت الاسلام مهدی قاسمی وناجمی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان گفت: برخورد قانونی و هدفمند با کانال‌ها و سایت‌های گنج‌یابی در فضای مجازی، به‌کارگیری ظرفیت دستگاه قضایی برای آموزش کارکنان یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان، فراهم کردن بستر توسعه گردشگری از طریق تأمین امنیت و ارتقا احساس امنیت گردشگران، تشکیل شورای حفاظت از میراث تاریخی، فرهنگی و طبیعی استان و برقراری تعامل و همکاری برای برخورد با سودجویان آثار فرهنگی، تاریخی و طبیعی استان از جمله بند‌های این تفاهم نامه همکاری است.

حجت الاسلام مهدی قاسمی وناجمی افزود: استفاده از ظرفیت ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان برای حمایت و رفع موانع بخش گردشگری استان از دیگر مواردیست که در قالب این تفاهم دادگستری و میراث فرهنگی امسال دنبال می‌کنند.

علی تجری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان هم در این جلسه با اشاره به افزایش حفاری‌های غیرمجاز در استان ابراز امیداری کرد: تعامل با دادگستری استان و برخورد‌های جدی و احکام قضایی نقش بازدارنده‌ای در این قبیل جرائم داشته باشد.

تجری افزود: یکی از مواردی که در قالب این تفاهم نامه امسال دنبال می‌کنیم و امیدواریم با موافقت دادگستری محقق شود تعیین شعبه ویژه برای رسیدگی به جرائم میراث‌فرهنگی است.

منبع/ باشگاه خبرنگاران جوان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار