ایام عید نوروز بهترین فرصت برای صِله اَرحام و دید و بازدید است اما باید در این دید و بازدیدها، حرمت ایام فاطمیه مدنظر باشد.
کد خبر: ۸۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۱ 27 February 2015

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از شبستان، حجت الاسلام رضا صادقی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه در سال های اخیر به منظور تبدیل بقاع متبرکه و امامزادگان به قطب فرهنگی و تقویت باورهای دینی، برنامه های ویژه ایام نوروز را با عنوان آرامش بهاری در جوار امامزادگان و بقاع برگزار می کند.

 

وی ادامه داد: قطعا امسال به دلیل تقارن ایام فاطمیه با ایام نوروز شاهد حضور پرشورتر مردم در امامزادگان و بقاع متبرکه خواهیم بود.

 

حجت الاسلام صادقی افزود:در برنامه های امسال طرح آرامش بهاری با توجه به ایام فاطمیه،ترویج فضایل و سیره فاطمی و ترویج فرهنگ وقف بر اساس اجرای نیات واقفین به ویژه برای روضه خوانی حضرت فاطمه(س) مدنظر است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: در سال گذشته بالغ بر 12 میلیون زائر به امامزادگان مراجعه کردند که در نوع خود بی نظیر است.

 

وی تصریح کرد: در طرح آرامش بهاری، خیمه های معرفت، اعزام مبلغ و غرفه های ویژه کودک و نوجوان را در راستای تقویت آموزه های دینی و اعتقادی خواهیم داشت.

 

حجت الاسلام صادقی، عید نوروز را بهانه ای برای صِله اَرحام دانست وگفت: درهمه روایات از ائمه اطهار(ع) بر لزوم ارتباط میان خویشان و اطلاع از احوال آنها تاکید شده است.

 

وی گفت: امروز که ترویج و نهادنیه کردن سبک زندگی اسلامی ایرانی از دغدغه های مسئولان و مردم است، صِله رَحِم یکی از راهکارهای ترویج سبک زندگی اسلامی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار