معاون امور عمرانی استاندار بوشهر
معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: پیشگیری از زمین خواری و حفاظت از منابع طبیعی و اراضی ملی در اولویت است.
کد خبر: ۸۵۱۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷ 17 May 2020

مهرداد ستوده در نخستین نشست در حوزه زمین خواری با دستگاههای نظارتی، قضایی، انتظامی و اطلاعاتی با بیان اینکه اولویت در سال 99 پیشگیری از زمین خواری است افزود : پیگیر چند مورد بزرگ زمین خواری در حوزه شهری و روستایی هستیم اما باید آسیب شناسی شود که چرا با وجود این که شورای حفظ حقوق بیت المال وظایف خود را به خوبی انجام داده اما بازهم شاهد زمین خواری در اراضی استان هستیم.
وی اضافه کرد : در تلاش برای سرعت بخشی به کیفیت رسیدگی به موضوع زمین خواری هستیم تا به گونه ای برنامه ریزی شود تا قدرت پیشگیری تقویت شود نه اینکه زمین متصرف شود و بعد به دنبال خلع ید آن باشیم .
معاون امور عمرانی استاندار گفت: با نظارت مستمر از ورود زمین خواران سازمان دهی شده و افرادی که در اراضی دولتی زمین خواری می کنند جلوگیری می کنیم.
ستوده افزود: تا کنون سه هزار و 239 پرونده حقوقی و کیفری زمین خواری تشکیل شده و 5 هزار پرونده کمیسیون ماده واحد هم تا 12 شهریور 91 تکمیل و در نوبت رسیدگی است .
وی عنوان کرد : 14 فقره پرونده نیز در حوزه حریم 60 متری دریا داشته ایم که سه فقره رای به نفع دولت صادر شده و 6 فقره در استانداری در حال رسیدگی است و 5 فقره نیز در حال رسیدگی در دادگاه است . 

منبع/ خبرگزاری صدا و سیما 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار