ضرورت نظارت جدی بر عطاری‌ها؛
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان زنجان گفت: برخی از عطاری‌ها اقدام به توزیع اقلام غیرمجاز از جمله قرص و داروهای موادمخدر می‌کنند که باید نظارت بیشتری بر فعالیت آنها وجود داشته باشد.
کد خبر: ۸۵۱۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶ 16 May 2020

مراکزی که نسخه مرگ می‌پیچند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان زنجان گفت: برخی از عطاری‌ها اقدام به توزیع اقلام غیرمجاز از جمله قرص و داروهای موادمخدر می‌کنند که باید نظارت بیشتری بر فعالیت آنها وجود داشته باشد.

فاطمه رضایی صبح امروز (۲۷ اردیبهشت) در جلسه شورای فرعی مبارزه با موادمخدر شهرستان خرم‌دره با اشاره به تعطیلی جلسات گروه‌های NE با توجه به شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: ظرف این هفته دستورالعمل نحوه برگزاری جلسات این گروه‌ها برای به ما ابلاغ خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که فعالیت‌های خوبی در شهرستان خرم‌دره در حوزه مبارزه با موادمخدر صورت گرفته است، یادآور شد: امیدواریم با تعامل و همکاری این فعالیت‌ها تداوم داشته باشد.

این مسئول با بیان اینکه طبق پروتکل‌های ابلاغ شده جمع‌آوری معتادان متجاهر در سطح استان صورت گرفت، یادآور شد: در حال حاضر در مراکز اقامتی پذیرش جدید معتاد نداریم.

وی با تاکید بر این‌که آموزش یکی از راهکارهای اصلی مبارزه با موادمخدر است، بیان کرد: یکی از اولویت‌های شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر زنجان در سال ۹۹ آموزش است که این آموزش از طریق فضای مجازی و تولید محتوا منطبق با فرهنگ بومی و محلی هر منطقه مد نظر قرار دارد.

رضایی با تاکید بر این‌که حوزه فرهنگی و پیشگیری نباید به بهانه کرونا تعطیل باشد، ادامه داد: اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی باید تداوم داشته باشد.

این مسئول با اشاره به فصل کاشت شاهدانه، عنوان کرد: باید اطلاع‌رسانی و آموزش‌های لازم در این زمینه برای دهیاران صورت گیرد که این موضوع در استان به صورت هفتگی رصد می‌شود.

رضایی خواستار نظارت بیشتر بر عطاری‌ها شد و افزود: متاسفانه برخی از عطاری‌ها در حوزه توزیع داروهای موادمخدر و قرص فعال هستند که با ابلاغ دادستان کل کشور به دادسراهای احکام صادره در این حوزه حتی می‌تواند منجر به مصادره شود که این امر می‌تواند نقش بسیار موثری در پیشگیری از فعالیت آن‌ها داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه پس از تهران و خراسان‌رضوی، زنجان سومین استانی است که طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر را طبق پروتکل‌های ابلاغی انجام داده، بیان کرد: نگه‌داری از این معتادان نیز طبق پروتکل‌های بهداشتی اجرایی می‌شود.

این مسئول با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های مذهبی در مبارزه با اعتیاد، افزود: پایگاه‌های بسیج می‌توانند نقش بسیار موثری در این زمینه داشته باشند.

در ادامه این جلسه نیز فرماندار خرم‌دره با اشاره به قرارگیری همسایگی کشورمان با افغانستان و واقع شدن در مسیر ترانزیت مواد مخدر، گفت: این امر سختی کار مبارزه را دو چندان کرده است.

حجت محمدی با اشاره به این‌که کشور ما یکی از کشورهای پیشرو در حوزه مبارزه با موادمخدر است، افزود: کشور در راه مبارزه با موادمخدر شهدای بسیاری را تقدیم کرده است.

این مسئول با تاکید بر این‌که در مبارزه با موادمخدر صرفاً یک دستگاه نمی‌تواند موفق باشد و باید عزم ملی و همگانی برای مبارزه با آن وجود داشته باشد، اظهار کرد: با توجه به سود هنگفت ترانزیت مواد مخدر برای قاچاقچیان آن‌ها در حال حاضر به قاچاق این مواد به صورت مسلحانه روی آورده‌اند و در این راه حتی حاضرند افراد بسیاری را نیز قربانی کنند.

محمدی با بیان این‌که خرم‌دره معتاد متجاهر کارتن خواب ندارد، ادامه داد: طی روزهای اخیر ۲۵ معتاد متجاهر در سطح شهرستان جمع‌آوری شد که ۱۳ نفر آن‌ها با رعایت همه ضوابط بهداشتی به مرکز استان اعزام شدند.

این مسئول با بیان این مطلب که شهرستان خرم‌دره یکی از مهاجرپذیرترین شهرستان‌های استان است، یادآور شد: بیش از ۹۰ درصد کارگران فصلی که در خرم‌دره مشغول فعالیت هستند، جزو مهاجران به‌شمار می‌روند.

وی با اشاره به این‌که در خرم‌دره واحد تولیدی تعطیل نداریم، ادامه داد: بعد از ابلاغ اعلام ستاد مبارزه با کرونا، واحدهای تولیدی شهرستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شروع به کار کرده و اکثریت این واحدها حقوق معوق کارگران خود را پرداخت کرده‌اند.

فرماندار خرم‌دره خواستار اهتمام بیشتر شهرداری و شورای شهر به افزایش فضای سبز و فضاهای ورزشی در شهرستان شد و گفت: ورزش قطعا می‌تواند نقش تاثیرگذاری در مبارزه با آسیب‌های اجتماعی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۷۰۰ نفر بیمه ورزشی در شهرستان وجود دارد، خاطرنشان کرد: سرانه ورزشی شهرستان نیز در حد به مطلوب بوده و آناتومی بسیاری از تیم‌های استان را ورزشکاران شهرستان خرم‌دره تشکیل می‌دهند.

منبع/ ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار