مدیر آبفا شاهین شهر با تاکید بر تامین پایدار آب شرب روستاها اعلام کرد: در سال جاری دو پروژه آبرسانی به روستاهای جهاد آباد و مورچه خورت در دستور کار قرار دارد و همچنین در پنج روستای دیگر با حفر و تجهیز چاه و قنوات ، طرح تامین پایدار آب شرب روستاها عملیاتی می شود.
کد خبر: ۸۵۰۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳ 16 May 2020

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی آبفا استان اصفهان، محمد خلیلی عنوان کرد: در سال جاری پروژه آبرسانی به روستای جهاد آباد به طول 15 کیلومتر با اعتباری بالغ بر 760 میلیون تومان در دستور کار قرار دارد و با اجرای این پروژه ، بیش از 700 انشعاب آب به مشترکین واگذار می شود.
مدیر آبفا شاهین شهر درخصوص آبرسانی به روستای مورچه خورت تصریح کرد: پروژه آبرسانی به شهرک صنعتی مورچه خورت به طول 23 کیلومتر با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان عملیاتی شده که بدنبال اجرای این پروژه ،آبرسانی به روستای مورچه خورت به طول 5 کیلومتر اجرایی گردید.
خلیلی اعلام کرد: با اجرای طرح آبرسانی به روستای مورچه خورت بیش از 726 فقره انشعاب آب به مشترکین واگذار می شود.
وی اصلاح شبکه فرسوده آب در روستاها را ضروری دانست و اظهار داشت: اصلاح شبکه فرسوده آب یکی از عوامل بسیار مهم در کاهش هدر رفت آب محسوب می شود، این درحالیست که در سال 99 مقرر گردید 400متر از شبکه فرسوده آب روستای باغ میران نیز اصلاح و بازسازی شود.
مدیر آبفا شاهین شهر حفر و تجهیز چاه ها و قنوات را یکی از منابع تامین پایدار آب شرب روستاها دانست و بیان داشت: در مابقی روستاهای تحت پوشش آبفا شاهین شهر از جمله روستای سُه، کلهرود، بیدشک، دهلر با تجهیز قنوات و چاه های موجود ودر صورت نیاز با حفر چاه درصدد تامین پایدار آب شرب مشترکین در این مناطق هستیم.
خلیلی کیفیت آب شرب روستاها را مورد تایید مراکز ذیصلاح دانست و گفت: آب شرب روستاهای تحت پوشش آبفا شاهین شهر از لحاظ کیفی کاملا سالم، بهداشتی و مورد تایید مراکز ذیصلاح است و جمعیت بیش از3 هزار نفری روستاییان در این منطقه هیچ گونه نگرانی پیرامون کیفیت آب ندارند.
وی در ادامه به طرح های توسعه شبکه آب در شاهین شهر اشاره کرد و افزود: در سال 99 طرح آبرسانی به شهرک نیایش به طول 7 هزار و 500 متر در دستور کار قرار دارد و همچنین در این شهرک اجرای شبکه فاضلاب به طول 5 هزار و 100 متر عملیاتی می شود.
خلیلی عنوان کرد: ایجاد زیر ساختهای آب و فاضلاب در شهرک نیایش با اعتباری بالغ بر125 میلیارد ریال اجرایی می شود.
مدیر آبفا شاهین شهر تامین پایدار آب شرب شهرک میلاد را از دیگر پروژه های تامین و توسعه پایدار آب شرب برشمرد و گفت: با اصلاح بیش از 400 متر از شبکه فرسوده شهرک میلاد ، مشکل افت فشار آب در این منطقه رفع می شود.
خلیلی با بیان اینکه دشت شاهین شهر بسیار خشک است و هیچ گونه سفره آب زیرزمینی در این منطقه قرار ندارد، خاطر نشان ساخت: شاهین شهر تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ قرار دارد این در حالیست که با افزایش روز افزون جمعیت در این منطقه نیاز به آب شرب نیز افزایش می یابد، بنابراین برای رفع کمبود آب شرب دو حلقه چاه در منطقه قلعه خواجه در 15 کیلومتری شاهین شهر حفر شده است .
وی افزود: آبدهی چاه های حفر شده در منطقه قلعه خواجه بین 30 الی 40 لیتر در ثانیه است که انتظار می رود با انتقال این حجم آب به شبکه توزیع شاهین شهر مشکل کم آبی در این منطقه برطرف شود.
خلیلی با اشاره به اختلاف ارتفاع در منطقه شاهین شهر، توزیع عادلانه آب را مهم خواند و بیان داشت: به منظور توزیع عادلانه آب شرب 21 ایستگاه فشار سنج در شاهین شهر نصب شده است و با استفاده از شیرهای کنترل فشار و رینگ کردن شبکه ، آب شرب عادلانه میان مشترکین توزیع می گردد.
مدیر آبفا شاهین شهراعلام کرد: در حال حاضر هدررفت آب در شاهین شهر کمتر از 13 درصد است که امید می رود با اصلاح خطوط فرسوده آب این رقم نیز کاهش یابد.

برچسب ها: آب شرب ، آبفا ، اصفهان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار