بررسی آیین نامه تکریم شهرداری اصفهان
جلسه بررسی بازنگری آیین نامه تکریم شهرداری اصفهان به منظور ارائه خدمات بهتر و اصلاح فرآیندهای دارای نقص در شهرداری برگزار شد.
کد خبر: ۸۴۹۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵ 12 May 2020

به گزارش تابناک به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، طرح تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع یکی از هفت برنامه تحول در نظام اداری کشور مصوبه سال 1381 است که به تصویب شورای عالی اداری رسیده و لازم الاجرا در همه وزارتخانه ها، موسسات، شرکت های دولتی و ... است.

در همین راستا شهرداری اصفهان نیز به عنوان نهاد مدیریت شهری با ارائه طیف گسترده ای از خدمات آیین نامه تکریم را تدوین و سرلوحه دستور کار همه واحدهای سازمانی خود در ارائه خدمات به ارباب رجوع قرار داده است.

به همین منظور جلسه بررسی بازنگری آیین نامه تکریم شهرداری اصفهان با حضور مدیران مربوطه در شهرداری اصفهان از جمله معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان برگزار شد.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان در حاشیه این جلسه با بیان اینکه طرح تکریم ارباب رجوع سالیان زیادی است که در دولت و شهرداری ها انجام می گرفته است، اظهار کرد: در اجرای طرح یکسری مشکلات وجود داشت اما بنا را بر این گذاشتیم تا با رفع این مشکلات به صورت جدی تری این طرح را اجرایی کنیم.

علیرضا صادقیان تصریح کرد: با توجه به اینکه وضعیت ارائه خدمات در شهرداری ها نسبت به گذشته در حال تفاوت است و ارائه خدمات به سمت ا‌لکترونیکی شدن و شهروند سپاری پیش می رود، این جلسات تشکیل می شود تا با آیین نامه جدید بتوان خدمات بهتری به مردم ارائه کرد.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی در مناطق 15 گانه آغاز شده اما با آیین نامه جدید امیدواریم این خدمات به نحو بهتری به مردم صورت بگیرد، مردم شامل تمام کسانی هستند که قصد دارند از خدمات شهرداری به شکلی که شایسته آنها است، استفاده کنند.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان گفت: ممکن است در پاسخگویی به ارباب رجوع با دو گونه مشکل مواجه باشیم، ‌یکی از این مشکل ها انجام فرآیندهاست که به واسطه صحیح اجرا نشدن فرآیندها توسط کارکنان شهرداری به وجود می آید و سبب نارضایتی در میان مردم می شود و دیگری ممکن است ایراد خود فرآیندها باشد که قرار است طی برگزاری جلساتی فرآیندهای ایراد دار نیز اصلاح شود.

وی با بیان اینکه برگزاری این جلسات موجب اصلاح فرآیندها و افراد مرتبط با اجرای فرآیندها می شود، اضافه کرد: حق مردم است که از خدمات بهتر در شهرداری استفاده کنند تا میزان رضایت مردم بالاتر برود.

طرح تکریم ارباب رجوع گامی در راستای رضایت بهتر شهروندان

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان نیز در خصوص برگزاری این جلسات گفت: با توجه به منشور حقوق شهروندی و الزاماتی که شهردار اصفهان در زمینه حقوق شهروندان و مردم ابلاغ کرده اند طرح تکریم ارباب رجوع باید اجرا شود.

ایمان حجتی تصریح کرد: معاونت برنامه ریزی شهرداری اصفهان با تهیه پیش نویس آیین نامه تکریم در صدد این است تا اقدامات نقطه ای منفصل را که در شهرداری در حال انجام است، به یکدیگر متصل کند.

وی اضافه کرد: قرار است این اقدامات منفصل در راستای طرح تکریم ارباب رجوع مانند میز خدمت هم ارتقای کیفیت داشته باشد و هم اینکه در یکسری از قسمت ها اگر نقص هایی موجود است بر اساس تجارب کسب شده در آیین نامه، برطرف شود.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان گفت: زمانی که ناظر بر اجرای آیین نامه مشخص شود، حسن اجرا تضمین می شود.

وی تاکید کرد: با آخرین بازنگری که امروز انجام شد این طرح در نهایت با امضای شهردار اصفهان الزام آور و لازم الاجرا در شهرداری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار