بجنورد- معاون توسعه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی گفت: شیوع ویروس کرونا و تعطیلی باشگاه‌های ورزشی باعث بیکاری بیش از ۸۰۰ مربی در رشته‌های مختلف شده است.
کد خبر: ۸۴۸۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱ 11 May 2020

محمد بروحی مجموع مربیان ورزشی استان را بیش از ۶ هزار و ۷۲۶ نفر اعلام و بیان کرد: این تعداد شامل سه هزار و ۲۲۶ مربی زن و سه هزار و ۵۰۰ مربی مرد است که شماری از آنان در آموزش و پرورش و ادارات فعال هستند و عده ای نیز تنها مدرک مربوطه را دریافت کرده اند، اما فعالیت خاصی در این حوزه ندارند.
وی گفت: با این وجود شیوع ویروس کرونا باعث بیکاری حدود ۸۰۰ نفر از مربیان فعال این استان که به نوعی این رشته را به عنوان شغل اصلی خود برای تامین معیشت در نظر گرفته بودند، شده است.
وی افزود: از این تعداد ۳۵ نفر را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند که محل ارتزاق آنها از طریق فعالیت در همین حیطه بوده است.
بروحی با اشاره به مصوبه وزارت ورزش و جوانان مبنی بر اعطای تسهیلات به فعالان ورزشی دارای بیمه، خاطرنشان کرد: این در حالی است که بیش از ۹۹ درصد فعالان ورزشی و مربیان استان فاقد بیمه ورزشی هستند.
وی هزینه‌های بالای بیمه و حقوق پایین مربیان را از عمده دلایل نداشتن بیمه اعلام کرد و گفت: برخی از این مربیان نیز به عنوان شغل دوم در این رشته فعالیت می کنند که به دلیل داشتن بیمه در سایر بخشها، نیازی به بیمه مربیگری پیدا نکرده اند.
معاون توسعه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی با اشاره به شرایط یکسان در کل کشور در خصوص بیمه فعالان ورزشی، اظهار داشت: در این راستا پیگیری‌های لازم برای اعطای تسهیلات با شرایط ساده تر و بدون شرط بیمه در حال انجام است.
 وی با اشاره به مشکلات فعالان ورزشی و به ویژه مربیان که معیشت خود را از این طریق تامین می کنند در شرایط شیوع کرونا، خاطرنشان کرد: پیگیری های زیادی تاکنون صورت گرفته است ولی متاسفانه بودجه‌ای برای کمک به آنها نداریم.
بروحی یادآور شد: در حال حاضر درخواست هایی برای حمایت از این فعالان به وزارتخانه ارسال و مصوبه مربوط به آن گرفته شده که در صورت مشخص شدن بانک عامل، کمک های لازم به ویژه به زنان سرپرست خانوار صورت می گیرد.
وی بازگشایی باشگاه ها در خراسان شمالی را نیازمند بهبود شرایط بیماری کرونا در استان و مجوز ستاد مبارزه با کرونا اعلام کرد و گفت: در صورت سفید شدن وضعیت استان از نظر شیوع کرونا، برخی از رشته ها از قبیل بدمینتون، تنیس، تیراندازی باکمان، آمادگی جسمانی و سایر رشته هایی که نیاز به تجمع ندارند، امکان فعالیت پیدا می کنند.
معاون توسعه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی افزود: با این وجود در حال حاضر وضعیت هیچ شهرستانی در خراسان شمالی سفید اعلام نشده و در این راستا امکان بازگشایی باشگاه ها و فعالیتهای ورزشی در آنها وجود ندارد.
به گفته مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از ۱۲ میلیارد ریال به حوزه ورزش این استان خسارت وارد کرده است.
خراسان شمالی ۲۹ هزار ورزشکار سازمان یافته دارد که در قالب ۴۹ هیات ورزشی فعال هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار