تابناک: با توجه به این بی‌رونقی در تولید و ساخت فیلم‌های کودک و نوجوان با چه منطقی این جشنواره تفکیک شده و به دو بخش کودک و نوجوان تقسیم و اعلام می‌شود بخش تفکیک شده نوجوان با فاصله زمانی یک ماه تا زمان برگزاری این بخش یعنی مهرماه در همدان برگزار می‌شود!!.
کد خبر: ۸۴۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶ 29 August 2015
به گزارش تابناک اصفهان، جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان امسال برخلاف سال های گذشته برای برگزاری در قدم نخست با چالش هایی مواجه شد.

بنیاد سینمایی فارابی که طرف قرارداد شهرداری اصفهان در برگزاری این جشنواره است، با تغییر مدیریت شهری در اصفهان به همین بهانه، بسیاری از امور برگزاری جشنواره در اصفهان را با دست انداز مواجه ساخت.

به دلیل این روندی که طرف قرارداد اصفهان در پیش گرفته بود، معاون سینمایی وزارت ارشاد راهی اصفهان شد تا این دلخوری را از دل اصفهانی ها دربیاورد. طی جلسه ای که باحضور ایوبی، مدیرکل ارشاد اصفهان، معاون فرهنگی شهردار و رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اصفهان برگزار شد، میزبانی اصفهان برای بیست و نهمین دوره جشنواره فیلم کودک و نوجوان مسجل شد.

اما پایداری این قول فقط تا زمان حضور ایوبی در اصفهان دوام آورد و چند روز از این توافقات نگذشته بود که اعلام شد جشنواره کودک و نوجوان به دو بخش تفکیک و بخش کودک به اصفهان و نوجوان به همدان منتقل شده است!.

این موضوع، که برخلاف تعهدات سازمان سینمایی و قول و قرارها در اصفهان رخ داده بود، واکنش استاندار اصفهان را هم در پی داشت و وی اعلام کرد: اگر جشنواره به صورت تفکیکی در اصفهان و همدان برگزار شود اصفهان میزبان جشنواره نخواهد بود.

به گفته زرگرپور قرار بود وزیر ارشاد در این زمینه تصمیم نهایی را بگیرد و نتیجه را اعلام کنند که تاکنون با گذشت چندین هفته از این مسئله، هنوز خبری از پیگیری های استاندار و نظر وزیر در این رابطه نشده است!.

از سوی دیگر مسئله ای که در این میان مهم تر به نظر می رسد، تخلف بنیاد سینمایی فارابی و معاونت سینمایی وزارت ارشاد در این خصوص است.

چراکه اصفهان طبق قرارداد 5 ساله خود باید میزبان جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان باشد نه فقط بخشی از این جشنواره!!.

در همین رابطه امروز اصغر آذربایجانی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اصفهان، گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در سال ۹۰ و بر اساس توافق‌نامه بین شهرداری اصفهان، بنیاد سینمایی فارابی و معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای مدت ۵ سال به اصفهان بازگشت.

وی ادامه داد: این در حالی است که سال جاری آخرین سال اجرای این توافق‌نامه است و در این میان سازمان سینمایی فارابی بدون توجه به توافق‌نامه و تعهد طرفین آن و برگزاری شورای سیاستگذاری جشنواره تصمیم به تفکیک جشنواره گرفته است.

آذربایجانی اضافه کرد: این در حالی است که در نشست اخیر رئیس سازمان سینمایی کشور، شهردار اصفهان، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری در آخر مرداد ماه در اصفهان توافق شد به دلیل  تغییرات مدیریتی در بنیاد فارابی و تغییر مدیریت شهری و عدم تشکیل ستاد این جشنواره در هفته نکوداشت اصفهان در اردیبهشت ماه سال آینده صورت پذیرد ولی متاسفانه در مصاحبه مسئولان سازمان سینمایی کشور بعد از این توافق خبر تفکیک جشنواره اعلام شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه بر اساس این توافق‌نامه بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان سازمان سینمایی کشور موظف هستند بر اساس تعهد دو طرفه جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان را بدون تفکیک در اصفهان برای پنجمین سال متوالی برگزار کنند، افزود: در صورت تصمیم برای عدم اجرای توافق‌نامه بایستی بر اساس نظر طرفین و تصمیم امضا کنندگان توافق نامه انجام پذیرد نه اینکه حتی بعد از جلسه توافق در اصفهان در هفته‌های گذشته سازمان سینمایی کشور تصمیمی خلاف توافق‌نامه و جلسه هماهنگی در اصفهان انجام دهد، این تصمیم کاملا غیر قانونی و غیر اخلاقی است.

وی ادامه داد: حال با توجه به این بی‌رونقی در تولید و ساخت فیلم‌های کودک و نوجوان با چه منطقی این جشنواره تفکیک شده و به دو بخش کودک و نوجوان تقسیم و اعلام می‌شود بخش تفکیک شده نوجوان با فاصله زمانی یک ماه تا زمان برگزاری این بخش یعنی مهرماه در همدان برگزار می‌شود!!.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار