معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: آموزش‌های مهارتی به بانوان، باید در راستای تسهیل ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای این قشر باشد.
کد خبر: ۸۴۸۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹ 10 May 2020

معاون استاندار کردستان: آموزش مهارت به بانوان در راستای ایجاد اشتغال باشد 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: آموزش‌های مهارتی به بانوان، باید در راستای تسهیل ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای این قشر باشد.

خالد جعفری روز یکشنبه در جلسه بررسی طرح‌های توانمندسازی اقتصادی زنان با بیان اینکه زنان در گذشته نیز نقش پررنگی در اقتصاد خانواده داشته‌اند، اظهار داشت: فاصله گرفتن زنان از فعالیت‌ها و مشاغل خانگی و افزایش سطح توقعات در جامعه از جمله دلایل بیکاری بانوان در جامعه امروز است.

وی با اشاره به موفقیت‌های تعدادی از زنان کارآفرین در استان، اضافه کرد: به لحاظ فرهنگی، بانوان زمینه اشتغال خانگی و ایجاد خوشه‌های اقتصادی را دارند و باید از آنان حمایت شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان به اجرای طرح ابرار در چهار روستای استان اشاره کرد و افزود: این طرح الگویی برای ایجاد توسعه در روستاها بوده و شرایط را برای ایجاد برخی مشاغل بهتر فراهم کرده است.

جعفری پایین بودن سطح درآمد خانوارها را ریشه بسیاری از مشکلات عنوان کرد و گفت: آموزش مهارت‌ها باید با برنامه و در راستای ایجاد اشتغال و افزایش سطح درآمد خانواده‌ها باشد، ضمن اینکه برای فعالیت‌های فراوانی که زنان در قدیم داشتند، باید جایگزین تعریف کنیم.

وی در خصوص طرح ایجاد بازار ویژه فروش تولیدات بانوان نیز یادآور شد: ایجاد بازار و بازاریابی محصولات، نه تنها در شهرها بلکه در روستاها نیز باید پیگیری شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان تاکید کرد: مجموعه دفتر امور بانوان و خانواده استانداری می‌تواند نقش فعال‌تری در زمینه هماهنگی و در راستای کمک به اشتغال بانوان داشته باشد و ما هم از کمک و حمایت های لازم دریغ نخواهیم کرد.

منبع/ ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار