کد خبر: ۸۴۷۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴ 09 May 2020
تابناک/نماینده ولی‌فقیه در گیلان با تأکید بر اینکه انتخاب افراد پاک دست‌تر در برنامه‌های نیروی انتظامی باشد، گفت: نیروی انتظامی می‌تواند با تشکیل اتاق‌های فکر اندیشه‌ورز امور محوله را با سرعت بیشتری به‌پیش ببرد.
اتاق اندیشه‌ورز در نیروی انتظامی تشکیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت،آیت‌الله رسول فلاحتی صبح امروز در دیدار فرمانده و معاونان انتظامی استان با تبریک ولادت با سعادت امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد: نیروی انتظامی در حمایت از پاسداشت و نگهبانی از مرزهای داخل کشور ایفای وظیفه می‌کند.

وی به سه مأموریت راهبردی نیروی انتظامی اشاره کرد و افزود: خودسازی نخستین مأموریت نیروها و کارکنان نیروی انتظامی محسوب می‌شود و برخی از ریزش‌ها معلول نبود خودسازی در افراد است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به صلح قهرمانانه امام حسن مجتبی(ع)، خاطرنشان کرد: یکی از عوامل صلح قهرمانانه امام حسن مجتبی(ع)، نبود نیروهای خودساخته و صالح در کنار ایشان بود.

 

فلاحتی تربیت نیروهای درون‌سازمانی را دومین مأموریت راهبردی نیروهای انتظامی دانست و گفت: تربیت نیروهای کادر و سرباز اثرگذار است زیرا بسیاری از مأموریت‌ها به عهده سربازان گذاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه مواجهه با مردم سومین مأموریت راهبردی نیروی انتظامی است، بیان کرد: مواجهه با مردم نیازمند انسان‌شناسی، جامعه‌شناسی و موقعیت‌شناسی توسط کارکنان انتظامی است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به اهمیت انسان‌شناسی، جامعه‌شناسی و موقعیت‌شناسی در رسیدن به آرمان‌های پلیس افزود: فرماندهان انتظامی با دو گروه تحت امر و سربازان مواجه هستند که باید آن‌ها را تربیت کنند.

فلاحتی بر تربیت مدیرانی پاک دست برای آینده توسط فرماندهان انتظامی تأکید کرد و گفت: فرمانده باید برای رضای خدا و رضای رهبری خیرخواهی داشته باشد زیرا اگر کسی رضای خدا و رهبری را در نظر نداشته باشد شیفته قدرت می‌شود.

وی با بیان اینکه انتخاب افراد پاک‌دست‌تر باید در برنامه فرماندهان انتظامی باشد، بیان کرد: مواجهه کارکنان انتظامی با مردم متفاوت از مواجه شدن دیگران با ارباب‌رجوع است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به اینکه بیشتر مردم تلاش‌های پنهان پلیس را نمی‌بینند، گفت: پلیس، قاضی و روحانی باید سعه‌صدر داشته باشد بنابراین کسانی را انتخاب کنید که دیر به خشم می‌آیند.

وی با اشاره به اجرای طرح ناظر در کشور به‌ویژه در گیلان افزود: طرح ناظر از برنامه‌های مؤثر و موفق در کشور بوده بنابراین با جدیت و قاطعیت این روند را ادامه دهید.

وی با تأکید بر ایجاد اتاق اندیشه‌ورز در انجام امور، بیان کرد: امام حسن مجتبی(ع) می‌فرماید که هیچ گروه، مجموعه و تشکیلاتی با هم مشورت نکردند مگر آنکه پس از مشورت به رشد و تعالی سوق داده شدند.

 

کاهش ۷۴ درصدی تصادفات در گیلان

فرمانده انتظامی گیلان نیز در این دیدار با اشاره به کاهش ۷۴ درصدی تصادفات جاده‌ای از ابتدای سال جاری در حوزه راهور استان اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۵۵ درصد در تلفات جاده‌ای و ۴۷ درصد در مصدومان تصادفات استان کاهش داشتیم.

سردار عزت‌الله ملکی به افزایش ۲۳ درصدی کشف کالای قاچاق در گیلان اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۶ میلیارد تومان کشف کالای قاچاق در استان داریم.

وی با اشاره به کسب رتبه نخست در طرح فاصله‌گذاری و محدودیت‌های ورود به گیلان در کشور گفت: پلیس گیلان رتبه برتر اجرای طرح نوروزی را کسب کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار