رییس علوم پزشکی قم:
رییس دانشگاه علوم پزشکی قم با ابراز نگرانی از وضعیت شیوع مجدد کرونا در این استان، گفت:شلوغی خیابان‌های قم و بی‌توجهی به هشدارهای بهداشتی به‌شدت نگران‌کننده است.
کد خبر: ۸۴۷۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۳ 09 May 2020

به گزارش تابناک قم، "محمدرضا قدیر" روز جمعه در گفت‌وگویی اضافه کرد: همچنین وضعیت تجمع در برخی اغذیه‌فروشی‌ها و بستنی‌فروشی‌های قم نگران‌کننده است.

وی افزود: بازدیدهای میدانی از سطح شهر و رفتار عمومی شهروندان به شکلی است که گویا پرونده کرونا در قم بسته‌شده است.

قدیر گفت: وضعیت عمومی شهر قم و بی‌توجهی به هشدارهای بهداشتی و اصول فاصله‌گذاری اجتماعی احساس ناخوشایندی را در بین مسوولان علوم پزشکی قم به وجود آورده است.

استرس بازگشت دوباره کرونا به قم

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار داشت: شلوغی و ازدحام زیاد مراکز کسب‌وکار در کنار عدم استفاده از ماسک و دستکش و رعایت نکردن اصول بهداشتی توسط برخی از شهروندان استرس بازگشت دوباره کرونا در قم را افزایش داده است.

وی بیان کرد: ممکن است جوانانی که فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند همان ناقلان بدون علامت کرونا باشند که وضعیت سلامتی افراد مسن و پرخطر را به‌شدت تهدید می‌کنند.

قدیر با دعوت از شهروندان برای رعایت حقوق شهروندی و احترام به‌سلامت جامعه، یادآور شد: از مردم قم درخواست داریم که با رعایت اصول بهداشتی و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی به خودشان، خانواده‌شان، افراد پرخطر و کادر درمانی استان رحم کنند.

۱۲ واحد صنفی پرخطر غیرفعال شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز روز جمعه، بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته کارشناسان محیط و حرفه‌ای قم، ۹۱۲ مورد بازدید از واحدهای صنفی انجام دادند که ازاین‌بین ۵۶۵ واحد پایبند به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بودند.

"سیامک محبی" افزود: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۳ واحد متخلف اخطار تعطیلی دریافت کرده و ۱۲ واحد صنفی پرخطر غیرفعال شد.

وی اظهار کرد: در این مدت و با بررسی‌های انجام‌گرفته ۳۴۱ کیلوگرم انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف معدوم شده و ۴۰ مورد نظارت بر عملکرد ادارات قم در خصوص رعایت پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت و فاصله‌گذاری اجتماعی انجام‌گرفته است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار