رییس سازمان صنعت، معدن، تجارت اصفهان گفت: صنوف آلاینده در کلانشهر اصفهان تجمیع، ساماندهی و به بیرون از شهر انتقال می‌یابند.
کد خبر: ۸۴۷۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹ 08 May 2020

ایرج موفق اظهارداشت: وجود صنوف مزاحم و آلاینده به عنوان یکی از مهمترین مشکلات شهرهاست که علاوه بر آلایندگی‌های صوتی، آشفتگی بصری موجب بروز ترافیک در بسیاری از معابر اصلی شده است.

وی با تاکید بر ضرروت انتقال این اصناف به مراکز مجاز اطراف شهرها ادامه داد: با انتقال صنوفی نظیر تراشکاری و جوشکاری به بیرون از شهر، بار ترافیکی کاهش و آلودگی صوتی در کلانشهر شهر اصفهان رفع می‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن، تجارت اصفهان تلاش بیشتر برای ساماندهی صنوف مزاحم و آلاینده در سال جاری را ضروری دانست و  افزود: ساماندهی این صنوف به بهبودی چهره معماری و مبلمان شهری شهرهای استان منجر می‌شود.

وی بیان کرد: محل استقرار این صنوف نباید فاصله زیادی از شهر داشته باشد تا کارکنان بتوانند تردد منطقی به محل کارشان داشته باشند و شهروندان هم از دسترسی لازم  برای دریافت خدمات آنها برخوردار باشند.

موفق با بیان اینکه پیگیری‌هایی برای راه اندازی شهرک‌های تخصصی پوشاک و طلا در اصفهان انجام شد، خاطرنشان کرد: ایجاد شهرک‌های صنفی تخصصی با توجه به ظرفیت استان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی اضافه کرد: رشد، توسعه و پیشرفت بیشتر کارها با تخصصی‌تر شدن فعالیت‌های صنفی حاصل خواهد شد.

رییس سازمان صنعت، معدن، تجارت اصفهان بیان کرد: پیگیری‌هایی برای راه‌اندازی بازارچه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در اصفهان انجام شد و در این زمینه جلسات متعددی در تهران برگزار شده است.

وی گفت: مکاتبه‌ها و جلسه‌هایی در زمینه راه‌اندازی بازارچه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی با شهردار اصفهان برگزار شد و تفاهم نامه اولیه در این زمینه امضا شده است.

موفق با بیان اینکه راه‌اندازی بازارچه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی ارزش افزوده بالایی برای استان به دنبال دارد ابراز امیدواری کرد که بتوانیم این بازارچه را در اصفهان راه‌اندازی کنیم.

به گفته وی برندسازی و اصلاح نظام تعرفه‌ای در سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی به عنوان یکی از اهداف و اولویت‌های راه‌اندازی این این بازارچه محسوب می‌شود.  رییس سازمان صنعت، معدن، تجارت اصفهان اظهارداشت: اکنون امکان فعالیت نظام‌مند در این رشته وجود ندارد و افرادی که در زمینه صادرات و واردات سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی فعالیت می‌کنند، سر در گم هستند.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی این بازارچه کمک بزرگی به فعالان عرصه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی می‌کند ادامه داد: سراهای مختلفی برای این بازارچه در نظر گرفته شده اما سرای خیار در میدان امام علی (ع) یکی از مناسبترین مکان ها برای این منظور محسوب می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار