کد خبر: ۸۴۶۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸ 06 May 2020

مهمترین عامل در قطع زنجیره کرونا رفتارهای صحیح بهداشتی مردم است

تابناک/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: مهمترین عامل در قطع زنجیره کرونا رفتارهای صحیح بهداشتی و حفظ رعایت فاصله اجتماعی مردم در جامعه است.

سیدعلیرضا مروجی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری آزمایشی طرح هر خانه یک پایگاه سلامت در سه شهر کاشان، قزوین و سمنان اظهار داشت: در این طرح که افتتاح آن در دوم بهمن بود برای مقابله با تهدیدات سلامت و ارتقای بهداشت خانواده‌ها یک نفر از داخل هر خانواده به عنوان سفیر سلامت انتخاب شد.

وی با اشاره به اینکه اجرای موفق این طرح در بحران کرونا بسیار به کار آمد، ابراز داشت: این پتانسیل باعث شد که کاشان در مبارزه با کرونا به دلیل داشتن این برنامه یک گام جلوتر از بقیه شهرها باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه کاشان به همراه قم و گیلان سه نقطه کانونی شیوع کرونا در سطح کشور بود، تصریح کرد: کرونا در سطح جامعه و در بین مردم وجود دارد و نباید تصور کرد که کرونا نابود شده است.

کرونا و سبک جدیدی از زندگی مردم

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کرونا باعث شده است سبک جدیدی از زندگی انسان‌ها ایجاد شود، خاطرنشان کرد: شیوه زندگی، تعاملات و ارتباطات مردم و همچنین رفتارهای بهداشتی مردم در جامعه متأثر از کرونا تغییر کرده است.

مروجی با اشاره به اینکه کاشان در دوران پساکرونا وجود ندارد، بیان داشت: کاشان همانند دیگر شهرها و استان‌های کشور درباره هرگونه تصمیم گیری بازگشایی اماکن به خصوص اماکن مذهبی تابع ستاد ملی مبارزه با کروناست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان ضمن ابراز نگرانی از رفتار برخی در مواجهه با کرونا گفت: مردم باید بدانند مهمترین مؤلفه در قطع زنجیره شیوع کرونا رفتارهای آنهاست و بر همین منوال باید رعایت نکات بهداشت فردی و عمومی و فاصله گذاری اجتماعی را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند.

بازگشایی بخش‌هایی از بیمارستان بهشتی برای پذیرش بیماران اورژانسی

وی با اشاره به اینکه از اواخر فروردین ماه تاکنون، ابتلاء به بیماری حاد تنفسی در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل سیر نزولی نداشته است، تاکید کرد: در حال حاضر به هیچ عنوان نمی‌توان تاریخ قطعی پایان این بیماری را تعیین کرد و مردم باید مثل قبل با تعامل و همدلی، به سیستم نظام سلامت در مهار این بیماری کمک کنند.

مروجی همچنین از راه اندازی بخش‌هایی از بیمارستان شهید بهشتی کاشان برای پذیرش بیمارستان اورژانسی خبر داد و گفت: بخش اطفال بیمارستان بهشتی برای بیماران اورژانسی پذیرش نخواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار