فرماندار شهرستان تبریز آخرین وضعیت بیماری کرونا و تمهیدات مصوبات ستاد کرونا برای این شهرستان را تشریح کرد
کد خبر: ۸۴۶۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۱ 05 May 2020

به گزارش تابناک تبریز، بهروز مهدوی امروز در جلسه ستاد مبارزه با کرونای شهرستان تبریز همدلی و همراهی همه خیران در بحث کمک‌های مومنانه را از تاثیرات و برکات فرهنگی انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: اجرای موفق رزمایش کمک‌های مومنانه در کل کشور با دستور مقام معظم رهبری باعت درخشش کشورمان در کل دنیا شد.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان تبریز نیز در این جلسه با بیان اینکه نمونه‌برداری سرپایی از هفته گذشته در شهرستان راه‌اندازی شده است، گفت: تا پانزدهم اردیبهشت ماه در شهرستان تبریز ۲ هزار و ۱۴۸ مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده است.

مردی با اشاده به اینکه ۱۴۵ تیم بهداشتی و ۱۴۱ تیم بسیجی روزانه در بحث بازرسی و نظارت بهداشتی فعالیت می‌کنند، گفت: بالای ۷۰ درصد اصناف، ۹۴ درصد کارخانجات و مراکز تولیدی اقدام به دریافت کد رهگیری کردند و همه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

وی همچنین از اجرای ۶۵ درصد طرح غربالگری مجدد در شهرستان خبر داد و گفت: از ۲۲۰ اداره و دستگاه‌های اجرایی در سطح شهرستان ۵۷ درصد تمام پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند و به بقیه موارد که رعایت نمی‌کنند اخطارهای بهداشتی قانونی داده شده است.

گزارش فارس حاکی است، در این جلسه مقرر شد از روز شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه همه وسائط نقلیه عمومی مترو، BRT و اتوبوس‌های خطی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و الزام استفاده از ماسک و دستکش برای رانندگان و مسافران خدمات ارائه دهند.

در وردی‌های بازار مسقف تبریز واحدهای ارائه کننده ماسک و موارد بهداشتی با فروش به قیمت‌های متعادل و مصوب مستقر شوند.

سرویس‌های بهداشتی پارک‌ها با رعایت موارد بهداشتی و نصب مواد ضدعفونی کننده در ورودی سرویس‌ها خدمات ارائه دهند و نیروی انتظامی نیز از هرگونه تجمع و اتراق در بوستان‌ها و پارک‌ها جلوگیری کند.

سازمان صمت به موضوع گرانفروشی برخی اصناف به جد ورود کرده و بحث تهیه کارتکس ویژه بازرسی اصناف را مورد توجه قرار دهد.

تمام‌ ادارات، دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های تولیدی یک نفر رابط برای اجرای همه مصوبات ستاد مبارزه با کرونای شهرستان، معرفی کنند.

کمیته نظارت و ارزیابی با اکیپ‌های ترکیبی شهرداری، مرکز بهداشت، سازمان صمت و نیروی انتظامی بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی همه اصناف، مراکز خدماتی، شرکت‌های تولیدی، ادارات و حمل و نقل عمومی نظارت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار