دادستان مرکز استان:
دادستان مرکز استان کردستان، با اشاره به برگزاری کلاس های درس مدارس به صورت مجازی به دلیل شیوع ویروس کرونا گفت: متاسفانه بررسی های به عمل آمده حاکی از آن است که تعداد زیادی از فرزندان زندانیان نیازمند به دلیل عدم دسترسی به گوشی های هوشمند، حضورشان در کلاس های مجازی با مشکل روبرو شده است.
کد خبر: ۸۴۶۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸ 05 May 2020

افت تحصیلی فرزندان زندانیان کردستان پیگیری می شود

دادستان مرکز استان کردستان، با اشاره به برگزاری کلاس های درس مدارس به صورت مجازی به دلیل شیوع ویروس کرونا گفت: متاسفانه بررسی های به عمل آمده حاکی از آن است که تعداد زیادی از فرزندان زندانیان نیازمند به دلیل عدم دسترسی به گوشی های هوشمند، حضورشان در کلاس های مجازی با مشکل روبرو شده است.

محمد جباری امروز (۱۶ اردیبهشت) در جلسه هیئت مدیره انجمن حمایت زندانیان سنندج با اشاره به تاثیرات بسیار منفی ویروس کرونا بر جامعه گفت: متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور، انجمن حمایت از زندانیان سنندج نیز قسمت اعظمی از منابع درآمدی خود که صرف کمک به خانواده های زندانیان نیازمند می کرد را از دست داده و این موضوع باعث شده تا این انجمن نتواند همچون گذشته خانواد های آسیب پذیر را یاری رسان باشد.

وی، رسالت و مهم ترین خواستگاه انجمن های حمایت زندانیان را حفظ کرامت زندانیان و توجه به حقوق شهروندی آنان دانست و گفت: خانواده های زندانیان مرتکب هیچ گونه جرمی نشده اند و در این راستا بایستی اقدامات پیشگیرانه در جهت جلوگیری از آسیب های متعددی که پیش روی این خانواده ها است صورت گیرد.

دادستان مرکز استان با بیان این مطلب که در حال حاضر تعداد ۲۴۰ خانواده با حدود ۶۰۰ عائله تحت پوشش انجمن حمایت زندانیان سنندج می باشند افزود: با توجه به شرایط پیش آمده، تامین نیازهای مادی و معنوی این افراد آسیب پذیر دشوار می باشد و رفع این مشکلات، حمایت همه جانبه مسئولین و خیرین را می طلبد.

جباری در ادامه سخنان خود با اشاره به برگزاری کلاس های درس مدارس به صورت مجازی به دلیل شیوع ویروس کرونا گفت: متاسفانه بررسی های به عمل آمده حاکی از آن است که تعداد زیادی از فرزندان زندانیان نیازمند به دلیل عدم دسترسی به گوشی های هوشمند، حضورشان در کلاس های مجازی با مشکل روبرو شده است که در این راستا و در جهت پیشگیری از افت تحصیلی آنان، بایستی اقدامات عاجل صورت گیرد.

فتحی مدیرکل زندان های کردستان نیز که در این جلسه حضور داشت با تاکید بر اصل شخصی بودن مجازات گفت: خانواده های زندانیان هیچ نقشی در وقوع جرم ندارند و بر اساس اصل شخصی بودن مجازات نیز این خانواده ها نباید به آسیب هایی که ممکن است به دلیل در حبس به سربردن سرپرست خانواده به وجود آید دچار شوند.

مدیرکل زندان های کردستان افزود: افراد تحت پوشش انجمن های حمایت زندانیان دارای تفاوت های قابل تاملی با خانواده هایی که تحت پوشش سایر مراکز حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی هستند می باشند چراکه این خانواده ها علاوه بر اینکه با مشکلات مادی فراوانی دست و پنجه نرم می کنند از سوی دیگر با آسیب های ناشی از دوری و در حبس بودن سرپرست خانواده نیز مواجه هستند و این موضوع مشکلات آنان را مضاعف کرده است.

شایان ذکر است که در پایان این جلسه با هم اندیشی مسئولین و مدیران موسسات خیریه سطح شهر، تدابیر ویژه ای جهت تهیه گوشی های هوشمند در اسرع وقت برای فرزندان زندانیان نیازمند جهت حضور در کلاس مجازی درس صورت گرفت.

لازم به ذکر است که در همین جلسه، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و اداره کل اموال تملیکی استان قول مساعد جهت تهیه گوشی های هوشمند را داده و شهرداری سنندج پس از مصوب شدن در شورای شهر با اختصاص مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال، متولی موقوفات دارالاحسان با پرداخت ۲۰۰ میلیون ریال و همچنین یکی از بازرسی انجمن حمایت زندانیان نیز با پرداخت ۵۰ میلیون ریال گام های نخست را جهت تهیه گوشی های هوشمند برای فرزندان زندانیان نیازمند برداشتند.

منبع/ ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار