مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: سرمازدگی و بارش تگرگ فروردین و اردیبهشت امسال یک‌ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال خسارت به ۱۱ هزار و ۶۰۰ هکتار از مزارع و باغ‌های کشاورزی استان خسارت وارد کرد.
کد خبر: ۸۴۶۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱ 05 May 2020

منصور شیشه‌ فروش اظهار داشت: این خسارت‌ها به باغ‌ها و مزارع کشاورزی ۲۰ شهرستان وارد شده اما بیشترین زیان مربوط به باغ‌های پسته و بادام اردستان و آران و بیدگل است.

وی ادامه داد: بارش تگرگ شدید بیشتر شکوفه‌های درختان پسته و بادام این شهرستان‌ها را از بین برد و خسارت‌های ویژه‌ای به این بخش‌ها وارد کرد.

به گفته وی اراضی کشت آبی گندم و جو این شهرستان‌ها هم بر اثر بارش تگرگ شدید و سرمازدگی دچار آسیب و خسارت شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه بخش زیادی از این خسارت‌ها توسط بیمه جبران خواهد شد اضافه کرد: کشاورزی همراه با خطر است و بطور معمول خسارت‌های ناشی از خشکسالی، سرمازدگی، وزش باد شدید، سیل، تگرگ و طوفان به محصولات کشاورزی وارد می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت بیمه برای جبران خسارت‌های محصولات کشاورزی گفت: سال گذشته از محل صندوق بیمه محصولات کشاورزی حدود ۴۷۰ میلیارد ریال غرامت ناشی از رخدادهای طبیعی به کشاورزان استان پرداخت شد.

 شیشه فروش بیان کرد: سال گذشته ۹۱ هزار هکتار از محصولات زراعی، ۲۷ هزار هکتار از باغ‌ها، ۳۸۲ هزار راس دام، ۸۳ میلیون قطعه طیور ۱۰ هزار هکتار تنه درختان، ۱۸ هزار متر مربع سازه‌های گلخانه‌ای و سه هزار و ۶۰۰ هکتار عرصه‌های منابع طبیعی و یک هزار متر مربع از آبزیان استان بیمه شد.

وی تصریح کرد: بیمه محصولات باغی و کشاورزی امسال در مقایسه با سال زراعی گذشته ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان به کشاورزان و باغداران استان توصیه جدی کرد که برای کاهش مخاطرات بخش کشاورزی برای بیمه محصولات خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه بخش عمده خسارت‌های کشاورزان توسط بیمه جبران خواهد شد خاطرنشان کرد: بررسی‌های لازم در مورد خسارت‌ها وارده به بخش‌های مختلف کشاورزی استان توسط ارزیابان بیمه انجام شده و به وزارت جهاد کشاورزی اعلام شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار