معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان گفت: برای بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده از سیل در استان 296 هزار و 350 میلیارد ریال کمک بلاعوض و تسهیلات بانکی پیش‌بینی شده است.
کد خبر: ۸۴۶۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸ 05 May 2020

محسن قوی بیان اظهارداشت: این اعتبار در قالب ۲۰۸ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت و ۸۸ میلیارد ریال کمک‌ بلاعوض برای بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده از سیل در اختیار مالکان آنها قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: سیل اوایل فروردین امسال به یک‌هزار و ۲۵۶ واحد مسکونی در استان خسارت زد که از این تعداد یک‌هزار و ۱۸۱ واحد نیازمند تعمیر و مرمت هستند و ۷۵ واحد تخریبی بوده و باید بازسازی شوند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن اصفهان افزود: سیل فروردین امسال ۲ مرحله در روزهای هفتم و بیست و چهارم اتفاق افتاد و این خسارت‌ها تاکنون از ۱۲ شهرستان به ما اعلام و توسط مدیریت بحران استانداری ثبت شده است.

وی با بیان‌اینکه کارشناسان بنیاد مسکن تمام واحدهای خسارت دیده را کارشناسی و برآورد خسارت کرده‌اند، افزود: برآورد خسارات سیل اخیر استان به هیات دولت ارسال شده است که امیدواریم بزودی با تصویب هیات دولت، فرایند جبران خسارت نیز شروع شود.

قوی بیان خاطرنشان کرد: عملیات بازسازی واحدهای  مسکونی خسارت دیده پس از تامین اعتبار آغاز می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار