معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجانشرقی گفت: برای کاهش حجم ترافیک تبریز، باید ادارات، بانک‌ها و مراکز پر مراجعه از هسته مرکزی این شهر جابجا شوند.
کد خبر: ۸۴۶۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶ 05 May 2020

جواد رحمتی روز سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهرهای استان بر بازنگری در نحوه فعالیت ناوگان حمل ‌و نقل عمومی شهر تبریز تاکید و اضافه کرد: بسیاری از ترددها و سفرهایی که به مرکز شهر صورت می‌گیرد غیرضروری بوده و لازم است برای حذف این سفرها در نحوه فعالیت ناوگان اتوبوس‌رانی نیز تجدیدنظر شود.

وی افزود: بخشی از این ترددها نیز به دلیل ایجاد تمرکز زیاد در هسته مرکزی شهر ایجاد شده که علاوه بر افزایش حجم ترافیک و آلودگی هوا، از نظر منظر شهری نیز وضعیت نامناسبی را به وجود آورده است.

رحمتی اظهار داشت: برای بهبود این وضعیت باید فعالیت‌های جاذب سفر و مراکز پر مراجعه مانند بانک‌ها، ادارات دولتی و مراکز تجاری بزرگ از مرکز شهر جا به ‌جا شوند و مقررات ترافیکی در هسته مرکزی شهر با جدیت بیشتر اجرا شود.

وی بر رعایت استانداردهای قانونی در طراحی هندسی معابر شهری تاکید کرد و یادآور شد: باید توجه داشت که بحث منیت و حفظ جان مردم اولویت اصلی در این زمینه است.

رحمتی با اشاره به معضل ترافیک در محور جنوبی شهر تبریز، تعریض بزرگراه شهید کسایی و بهینه کردن این مسیر را یکی از اولویت‌های ترافیک شهری دانست و از دستگاه‌های مسئول خواست تا این موضوع را به عنوان یک پروژه اساسی در برنامه‌های سال جاری قرار دهند.

وی همچنین از افزایش ۱۶ درصدی تلفات در تصادفات درون ‌شهری آذربایجان شرقی طی سال گذشته نسبت به سال ۹۷ خبر داد و بر شناسایی نقاط حادثه ‌خیز در معابر شهری به ویژه کلانشهر تبریز و اقدامات پیشگیرانه و تنبیهی برای جلوگیری از تصادفات و تلفات تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، در این جلسه مقرر شد با توجه به تغییر ساعات کار ادارات به دلیل شیوع ویروس کرونا، طرح زوج ‌و فرد در محدوده مرکزی شهر تبریز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۳.۳۰ ظهر اجرا شود که پیش از این تا ساعت ۱۴.۳۰ اجرا می شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :