عضو شورای شهر تبریز:
عبدالله تقی پور در سخنرانی میان دستور خود ضمن تبریک روز شورا،روز معلم و روز کارگر گفت: در این مجال اندک یک سری واقعیت ها را مطرح می کنم که از کنار آنها به راحتی گذشته ایم
کد خبر: ۸۴۵۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵ 03 May 2020

به گزارش تابناک تبریز، عبدالله تقی پور در سخنرانی میان دستور خود ضمن تبریک روز شورا،روز معلم و روز کارگر گفت: در این مجال اندک یک سری واقعیت ها را مطرح می کنم که از کنار آنها به راحتی گذشته ایم

وی افزود: تصمیمات که در اینجا گرفته میشود باید بیشتر دقت کرده و با همکاری تصمیم درست را بگیریم
این عضو شورای اسلامی شهر تبریز با این پرسش که سرنوشت قطار تبریز- میانه چه شد؟ اظهار داشت: در این مکان به عنوان نماینده شهروندان نشسته ایم لوایحی راتصویب میکنیم و برای مواردی تصمیم می گیریم که شاید آنها درالویت های بعدی ما هستند.


تقی پور با اشاره به وضعیت قطار شهری گفت: در زمان مرحوم اشرف نیا در کمیسیون عمران طرح نوشته شد به استانداری برده شد اما الان امروزچه شد؟


عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: ادعای ما این است نماینده مردم هستیم اما تهران بجای ما تصمیم گرفته در شهر من، من را محدود کرده و اعتباری در این خصوص پرداخت نمیکند.


تقی پور با بیان اینکه چرا با وجود تاکید بر استفاده از جوانان در شورا، چرا هرگز استفاده نمی کنیم؟ گفت: من نافی تلاش های شورا نیستم اما انتظار است اراده جمعی برای تحول و شکوفایی شهر داشته باشیم.


عبداله تقی پور تصریح کرد: همیشه گفته ایم ما شورای شهریم نه شورای شهرداری اما این حرف هرگز منتج به نتیجه نشده است.


وی با اشاره به رویای مدیریت یکپارچه شهری تاکید کرد: در قانون اساسی به صراحت به وظیفه ما اشاره شده و آنرا تعریف کرده است اما مادام که کل اختیارات ما در دستمان قرار نگیرد هرگز نمیتوانیم به این رویا دست پیدا کنیم.
تقی پور بیان داشت: وظیفه ما این است که تصمیمات صحیح گرفته و عملیاتی کنیم نه اینکه بنشینیم و فقط نگاه کنیم و شاید ضعف از ماست که در درک مسائل همچنان کاستی ها را شاهد هستیم
این عضو شورای اسلامی شهر تبریز تصریح کرد: در جهت تقویت و پویایی شهر چندین بار تصمیماتی گرفته ایم ، باید از پتانسیل های موجود استفاده کنیم و در رابطه با پویایی و اقتصاد شهری تصمیماتی بگیریم که چرخه اقتصادی را فعال کنیم.


تقی پور با بیان اینکه ما دچار روزمرگی شده ایم و باید بپذیریم که کاستی در کارها وجود دارد اظهار داشت: شورای پنجم تلاش های ارزشمندی انجام داده است و تغییرات بسیاری را باعث شده است.
وی با بیان اینکه صدور پروانه و اخذ جریمه ماده ۱۰۰، ترویج تخلف است گفت: اما اگر ما پروانه را رایگان کنیم تاثیر ان در رشد و توسعه شهر چه خواهد بود؟


تقی پور افزود: باید از دانشجویان اقتصاد مشورت بگیریم و تصمیمات تحول گرایانه اتخاذ کنیم باید به دانشگاه بگوییم بررسی کند که اگر یک سال پول پروانه ساختمانی را نگیریم اتفاق خاصی می افتد؟


این عضو شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به بیکاری جوانان گفت: ما برای اشتغال اقدامات مناسبی نتوانسته ایم انجام دهیم و مشکلات اشتغال جوانان با سفارش برای استخدام چند نفر حل نخواهد شد.


نقی پور با بیان اینکه باید دید سرمایه گذاری را در شهر تبریز متفاوت کنیم گفت: شهر تبریز تجربه های موفق اشتغال در خصوصراه اندازی یک پروژه عمرانی برای بالای هزار نفر را داشته است.
وی با اشاره به پروژه لاله پارک و اشتغال بالا در این مجموعه تاکید کرد: پروژه ها صرفا برای استفاده های تجاری و اقتصادی محدود نشود و سایر حوزه ها نیز در نظر گرفته شود.
وی با بیان اینکه تبریز از پروژه تجاری اشباع شده گفت: باید پروژه های فرهنگی ورزشی نیز داشته باشیم، در تبریز کدام پروژه ما ابر پروژه یا مگا پروژه است؟


وی افزود: تا زمانی که ویترین درستی در سرمایه گذاری نباشد نتیجه ای را شاهد نخواهیم شد.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ساخت و ساز غیر مجاز در اطراف شهر تبریز گفت: این ساخت و سازها بسیار زیاد شده و در این خصوص باید فکری بکنیم.
وی افزود: این توسعه ساخت و ساز غیر مجاز تبعات زیادی خواهد داشت بنابراین باید آیتم های تشویقی ناکارآمد را کنار بگذاریم


وی بیان داشت: چندین ماه برای تعرفه عوارض محلی وقت می گذاریم اما در آغاز فروردین به‌یک‌باره تخفیف می دهیم، ما باید این سیکل معیوب کنار بگذاریم و تشویقات کارآمد در نظر بگیریم که شهرداری و مردم سود کنند.
تقی پور افزود: یک بار به دور از دوربین ها و خبرنگار ها و بدون تبلیغات تصمیم بگیریم که قرار است چه کار کنیم؟
وی با اشاره به موضوع نهضت آسفالت تصریح کرد: با وجود کارخانه آسفالت اگر آسفالت باکیفیت تولید می کنیم و اگر نظارت خوبی داریم این آسفالت باید باید حداقل ده سال عمر داشته باشد.


عضو شورای اسلامی شهر تبریز تاکید کرد: معابری که آسفالت ریزی می شوند اطلاع رسانی کنید و مردم هم در این راستا نظرات خود را ارایه دهند


وی با اشاره به بدهی شرکت اتوبوس رانی گفت: این شرکت با مشکل بسیار جدی مواجه است و دو سال است که نتوانسته ایم برای این شرکت اتوبوس بخریم باید برای تمامی این موارد ذکر شده تصمیمات جدی در شورا اتخاذ شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار