کد خبر: ۸۴۴۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲ 02 May 2020

معلمان و مربیان حافظان فرهنگ و ارزش‌های اسلامی

تابناک/منتخب مردم شهرستان رشت در مجلس یازدهم در دیدار با مدیرکل کانون استان گیلان، از جایگاه رفیع معلمان و مربیان سخن‌گفت و این مجموعه‌ را سردمدار صیانت از فرهنگ و ارزش‌های انقلاب اسلامی خواند.

به‌گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، محمدرضا احمدی در این دیدار که با هدف نیارسنجی و افزایش هم‌گرایی در مسیر توسعه زیرساخت‌های فرهنگی استان و شهرستان صورت‌گرفت، به تقارن این نشست با هفته بزرگ‌داشت مقام معلم نیز اشاره و فعالان عرصه‌ی فرهنگ را نقش‌آفرینان خط مقدم جبهه فرهنگی توصیف‌کرد.

منتخب مردم شهرستان رشت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، اشاره‌ای به رخدادهای چهل‌ساله انقلاب اسلامی و نقش فرهنگیان و دانش‌آموزان در مدیریت این رویدادها داشت و ضمن خاطرنشان‌کردن عملکرد آنان در مقابله با ویروس کرونا گفت: این حرکت موثر نیز گویای تلاش‌های اثربخش این مجموعه محسوب‌می‌شود.

او هم‌چنین فعالیت‌های کانون پرورش فکری و کانون زبان را اثربخش و تاثیرگذار دانست و ضمن تشبیه دنیای امروز به دهکده‌ای کوچک گفت: با توجه به روند سریع پیشرفت‌ها و نیازهای امروز جامعه، افزایش توان‌مندی‌ها و آشنایی هرچه‌بیش‌تر مخاطبان با زبان‌های مختلف، لازم و ضروری به‌نظرمی‌رسد.

احمدی در ادامه، رسالت‌های نمایندگان مجلس را نیز مورد توجه قرارداد و ضمن تاکید بر ضرورت تحقق برنامه‌های راهبردی نظام افزود: نیازمند نگاه کلان به امور و توجه ویژه به حوزه فرهنگ هستیم.

محمدرضا احمدی بخش پایانی صحبت‌های خود را به اهمیت خدمت‌رسانی به جامعه، به‌ویژه نسل کودک و نوجوانان اختصاص داد و بر حمایت همه‌جانبه از مجموعه‌های فرهنگی چون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تاکیدکرد.

مدیرکل کانون استان گیلان هم ضمن  ابراز خرسندی از حضور شخصیت‌های باسابقه، مومن و انقلابی در مجلس شورای اسلامی، به تشریح اهداف و برنامه‌های کانون پرورش فکری پرداخت و گزارشی از روند روبه‌رشد فعالیت‌های این نهاد فرهنگی در استان ارایه‌داد.

اسفندیار ضیائی براین اساس، تخصصی‌سازی مراکز فرهنگی هنری کانون را یادآورشد و با مهم توصیف‌کردن عدالت فرهنگی و اجتماعی گفت: افزایش کتاب‌خانه‌های شهری و روستایی و راه‌اندازی کاروان پیک‌امید، از جمله فعالیت‌های این مجموعه در جهت ارایه‌ی خدمات فرهنگی به تمامی مخاطبان، به ویژه کودکان ونوجوانان روستایی و مناطق کم‌برخوردار شهری محسوب‌می‌شود.

ارتقای جایگاه کانون در حوزه صیانت از حقوق شهروندی، توسعه و ترویج فرهنگ نماز، بسط و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب و هم‌چنین، کسب رتبه نخست این این مجموعه در جشنواره استانی شهید رجایی، از دیگر مواردی بود که در سخنان ضیائی به ان اشاره‌شد.

این مدیرفرهنگی درعین‌حال، توسعه مراکز کانون زبان استان و ارتقای جایگاه آن در کشور یادآورشد و اختصاص منابع مالی مناسب  و تجهیز مراکز این مجموعه را از دیگر موفقیت‌ها عنوان‌کرد.

حرکت در مسیر تحقق منویات مقام معظم‌ رهبری(مدظله‌العالی) و تربیت کودکان و نوجوانان براساس سبک زندگی ایرانی اسلامی، ازجمله اولویت‌های کانون است که اسفندیارضیائی به آن اشاره وکارشناس‌محوری و تکیه برسرمایه‌های انسانی را بستری مناسب برای نیل به این اهداف برشمرد.

ترسیم چشم‌انداز برنامه‌های کانون استان گیلان و بیان خواسته‌های این نهاد فرهنگی از تصمیم‌گیرندگان استانی، بخش پایانی سخنان ضیائی در این دیدار بود که صبح امروز، به میزبانی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت صورت‌گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار