علی تشنه دل:
به گزارش تابناک سمنان: علی تشنه دل سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از کشف بیش از ۹۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در یکسال گذشته در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۴۴۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰ 02 May 2020

۲۰ درصد معادن کشور سهم استان سمنان است - خبرگزاری بازار - سایت ...

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر شفاف سازی کالا در سطح عرضه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گفت: در سال گذشته و در قالب گشت های نظارت و بازرسی ، 8 هزار و 324 مورد بازرسی قاچاق کالا از واحدهای صنفی و غیر صنفی در سطح استان صورت گرفته است.

وی افزود: گشت های نظارت و بازرسی از سطح عرضه با همکاری اعضای کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا و دستگاههای ذیربط از قبیل سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان ، دانشگاه علوم پزشکی، تعزیرات حکومتی، اصناف ، دخانیات ، نیروی انتظامی ، استاندارد و غیره در شهرهای استان سمنان انجام گرفته است.

علی تشنه دل تصریح کرد: در این گشت‌های بازرسی که بمنظور مبارزه با کالای قاچاق سلامت ‌محور، مواد غذایی و لوازم آرایشی و بهداشتی و 11 قلم کالا انجام شده است ، 901 پرونده قاچاق تنظیم و به مراجع قانونی ارجاع شده است.

تشنه دل بیشترین کشفیات کالای قاچاق را مواد دخانیات ، آرایشی و بهداشتی ، سوخت و مواد غذایی عنوان کرد و اظهار داشت: ارزش ریالی این تعداد پرونده قاچاق که طی یکسال گذشته تنظیم شده 90 میلیارد و 263 میلیون و 474 هزار ریال می باشد.

رئیس کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا در سطح عرضه افزود: نظارت مستمر بر کالاهای داخلی با هدف تنظیم بازار، ساماندهی عاملان مجاز عرضه، پیشگیری از عرضه کالای دخانی و نظارت بر میادین میوه و تره بار و فروشگاه های بزرگ عرضه محصولات کشاورزی در بحث سم و کود و پاک‌سازی نقاط آلوده خرید و فروش نیز همواره مدنظر بوده است و انجام 17 مرحله بررسی مدارک سوخت تقطیری بهمراه پلمپ و نمونه برداری از واحدهای تولیدی ، بازدید از کارخانجات و واحدهای تولید مشتقات فرآورده های نفتی بمنظور استانداردسازی و کدگزاری محصولات و صدور الکترونیکی مجوزهای ترخیص کالاهای صادراتی از مهمترین اقدامات این کارگروه در راستای مبارزه با قاچاق کالا است.

وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده فرهنگی برای مبارزه با قاچاق کالا و همچنین حمایت از کالای ایرانی اظهار داشت: تبلیغ و تشویق مصرف کالای تولید داخلی و نقش آن در اشتغال و صادرات، استفاده از تمام ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی تبلیغاتی و آموزشی اتحادیه‌های صنفی و اتاق اصناف به‌منظور فرهنگ‌سازی برای عدم عرضه کالای قاچاق و ارجحیت عرضه کالاهای تولیدی داخلی نیز از اقدامات فرهنگی انجام‌شده در این زمینه بوده است.

سرپرست سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از کالای ایرانی و رعایت حقوق مصرف کنندگان و همچنین در جهت اطلاع رسانی از اثرات و مضرات شوم استفاده از کالاهای غیرمجاز و قاچاق 54 دوره و کارگاه آموزشی با همکاری دستگاه های عضو کارگروه حمایت از تولید ، ویژه ی اصناف ، واحدها و بنگاه های تولیدی ، دستگاه های اجرایی و اقشار مختلف جامعه در طول یکسال گذشته برگزار شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار