رئیس فراکسیون زنان مجلس اعتماد سازنده به بخش خصوصی، فعال سازی و توانمندسازی شرکت های دانش بنیان را لازمه تحقق سیاست‌های جهش تولید دانست و گفت: قوای تصمیم ساز باید جناح گرایی را از سیاست کشور دور و به آنچه منافع ملی و مصالح عمومی هست عمل کنند.
کد خبر: ۸۴۴۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۸ 02 May 2020

رئیس فراکسیون زنان مجلس اعتماد سازنده به بخش خصوصی، فعال سازی و توانمندسازی شرکت های دانش بنیان را لازمه تحقق سیاست‌های جهش تولید دانست و گفت: قوای تصمیم ساز باید جناح گرایی را از سیاست کشور دور و به آنچه منافع ملی و مصالح عمومی هست عمل کنند.

فریده اولادقباد با تبریک سال جدید و یادآوری نامگذاری سال 99 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید، گفت: با توجه به تحریم های همه جانبه و شرایط خاص کشور برای جهش تولید نیازمند تلاش و فعالیت همه جانبه در تمامی عرصه ها هستیم.

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: برای ساختن ایرانی قدرتمند، عزتمند و سرافراز تکیه بردانش بومی جوانان و نخبگان کشور و بهره گیری از علوم و تکنولوژی روز دنیا علیرغم تحریم ها علمی و فنی و همچنین استفاده از توانمندی داخلی، هم افزایی و همگرایی همه اقشار و آحاد ملت در این شرایط لازم است.

وی ادامه داد: تحریم صادرات نفت، پتروشیمی، بانک ها و جلوگیری از ورود اعتبارات به ایران به هر شکل ممکن موجب شده تا وابستگی اقتصاد ایران به نفت و مشتقات نفتی به شدت کاهش یابد اما سیاست جهش تولید نیازمند برنامه ریزی، آینده نگری و بکارگیری الزامات و سیاست هایی است که موجب تسهیل تولید و سرمایه گذاری و اشتغال شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم یادآور شد: باید با استفاده از ابزار و مکانیزم ها به ویژه بعد نظارت مجلس موانع تولید را از پیش پای فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران بخش خصوصی برداریم.

اولادقباد لازمه تحقق سیاست‌های جهش تولید را اعتماد سازنده به بخش خصوصی، توانمند سازی شرکت های دانش بنیان و توانمند سازی آنها دانست و گفت: در مرحله بعد رقابتی کردن کسب و کار، کمرنگ کردن فعالیت شرکت های عظیم رانت خوار خصولتی، راه اندازی مجدد واحدهای تولیدی که به حاشیه رفتند و افزایش تولید و بهره وری و ایجاد اشتغال پایدار باید مورد توجه قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: اصلاح برخی قوانین دست و پا گیر، ارائه لوایح کارشناسی شده از سوی دولت و طرح های کارشناسی شده با هماهنگی مرکز پژوهش های مجلس و نمایندگان و همچنین ریل گذاری مجلس در زمینه جهش تولید بسیار کارساز است البته مجلس می تواند در تدوین طرح نقش سازمان‌های امور مالیاتی، بیمه، بانک ها و حتی گمرکات را در امر تسهیل سرمایه گذاری و توازن صادرات و واردات به خوبی تعیین کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت: ایران کشوری است با منابع عظیم خدادادی که می‌تواند از ظرفیت معادن و منابع عظیم علاوه بر نفت و گاز در مسیر جهش تولید استفاده کند؛ بهرحال ما علاوه بر نفت و گاز معادن بسیار خوبی را داریم که بهره برداری از سواحل مکران در برنامه ششم توسعه هم مورد توجه قرار گرفته و ظرفیت بسیار خوبی برای تحقق شعار جهش تولید است.

وی با اینکه تحقق جهش تولید در سایه وحدت، هماهنگی و هم افزایی سران سه قوه و انسجام در تصمیم گیری و تصمیم سازی ها میسر خواهد شد، افزود: باید نظارت بسیار جدی را بر گمرک و قاچاق کالا داشته باشیم و از واردات کالاهای مشابه جلوگیری شود تا منجر به تضعیف تولیدات داخلی نشود.

اولادقباد ادامه داد: اتحاد، انسجام و همدلی زمانی میان قوای تصمیم ساز اتفاق می افتد که جناح گرایى را از سیاست کشور دور و به آنچه منافع ملی و مصالح عمومی هست عمل کنند زیرا در شرایط بحرانی کنونی که کشور تحریم است ایجاد یاس و ناامیدی و تلقین ناکارآمدی در ایران، مسئولان و مجلس نشان دادن ناکارآمدی نظام جمهوری اسلامی و خوشحالی دشمنان کشور را در پی دارد.

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: امروز جهش تولید در گرو تولید و افزایش سرمایه اجتماعی است و به هر میزان و هر نسبتی که سطح اعتماد عمومی مردم به کارآمدی نظام افزایش یابد احساس همگرایی، علاقه به مشارکت در مسئولیت پذیری و نفی واگرایی بیشتر می شود./خانه ملت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار