سخت‌گیری و محدودیت تردد در جاده‌های فارس سبب کنترل نسبی بیماری در این استان شد که با رفع محدودیت ترددها روند ابتلا به بیماری صعودی شده است.
کد خبر: ۸۴۴۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹ 30 April 2020

تابناک فارس به نقل از تسنیم:کاهش 90 درصدی سفرهای نوروزی در محورهای مواصلاتی استان فارس نسبت به نوروز سال گذشته موضوعی بود که در نتیجه شیوع کرونا و خطر احتمال شیوع آن با سفرهای نوروزی اتخاذ شد.

استان فارس همواره یکی از استان‌های مهمان‌پذیر است به همین دلیل تقاضا برای ورود مسافر به استان فارس و به ویژه شهر شیراز در ماه‌های فروردین و اردیبهشت بیش از هر زمان دیگری است.

درحالی سفرهای فرودین ماه به استان فارس در پی محدودیت‌ها کاهش محسوسی داشت که براساس گزارش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس در نوروز امسال کاهش 93 درصدی سفر و 91 درصدی مسافر داشتیم. سخت‌گیری و محدودیت تردد منجر به این شد که حتی آمار استان از نظر ابتلا به کرونا در وضعیت مناسبی باشد.

با این وجود و با پایان تعطیلات نوروزی و بازگشایی برخی مشاغل ممنوعیت تردد در استان‌ها برداشته شد و امکان تردد در محورهای مواصلاتی استان فارس به روال قبل بازگشت.

به گفته علیرضا سیاهپور، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس از ابتدای اسفند تا پایان تعطیلات نوروز کاهش 70 تا 90 درصدی تردد در محورهای مواصلاتی استان داشتیم که این میزان کاهش تردد با محدودیت‌های اعمال شده محقق شد.

افزایش آمار ابتلا به کرونا در فارس و استان‌های مهمان‌پذیر

اما شیراز و استان فارس همواره مقصد گردشگران زیادی در اردیبهشت ماه بوده است و با برداشته شدن محدودیت‌های تردد شاهد افزایش تردد در محورهای مواصلاتی استان هستیم.

آن طور که کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت گفته است افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در شهرهای مهمانپذیر رخ داده است.

به گفته جهانپور متاسفانه در 5 تا 7 استان مهمانپذیر ایران شاهد افزایش آمار ابتلا به ویروس کرونا بودیم و استان‌های تهران، فارس، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و چند استان دیگر روند صعودی آمار ابتلا به ویروس کرونا را در روزهای اخیر گزارش دادند.

این در حالی است که استان فارس در ابتدای امر در کاهش سفر را به خوبی عمل کرد اما با این روند و با برداشته شدن محدودیت‌های تردد شاهد افزایش تردد به استان فارس و شهر شیراز هستیم و همچنین در روزهای گذشته منحنی روند ابتلا به کرونا در استان نیز صعودی شده است که عمده آن در شهر شیراز است.

 

هشدار فرمانده انتظامی کرمان: افزایش ترددها در استان؛ اعمال قانون و توقیف خودروهای متخلف با جدیت ادامه دارد

در همین راستا مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با اشاره به افزایش تردد در محورهای مواصلاتی استان با برداشته شدن محدودیت‌های منع تردد می‌گوید: ما در فروردین ماه کاهش سفر را به دلیل اعمال محدودیت‌ها داشتیم اما با برداشته شدن ممنوعیت تردد شاهد افزایش تردد‌ها در محورهای مواصلاتی استان هستیم.

سیاهپور خاطرنشان می‌کند: میانگین تردد در جاده‌های کشور در هفته اول اردیبهشت ماه نسبت به هفته آخر فروردین ماه 23 درصد افزایش داشته است که متوسط تردد روزانه استان فارس در بازه 7 روز بعد از رفع محدودیت نسبت به هفت روز قبل از آن نیز 16 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه متوسط تردد استان در بازه 7 روزه پس از رفع محدودیت نسبت به متوسط روزانه 31 روزه فروردین ماه 73 درصد افزایش داشته است، تصریح می‌کند: افزایش سفرها در حالتی است که با توجه به وضعیت شیوع کرونا باید همچنان از سفرهای غیرضرور خودداری شود.

افزایش 30 درصدی تردد ناوگان حمل و نقل عمومی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با اشاره به اینکه پس از لغو ممنوعیت ترددهای بین استانی، شاهد افزایش 30 درصدی تعداد سفرهای ناوگان حمل و نقل مسافر از مبدا پایانه‌های شیراز به سمت سایر نقاط کشور بوده‌ایم؛ خاطرنشان می‌کند: اما تعداد مسافران تنها 10 درصد افزایش داشته است.

سیاهپور ادامه می‌دهد: تعداد مسافران و سفرهای انجام شده در 24 ساعت گذشته در مقایسه با مدت مشابه پارسال، به ترتیب 79 درصد و50 درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه در 24 ساعت گذشته 901 هزار و 554 تردد در جاده‌های استان فارس به وسیله 124 تردد شمار ثبت شده است، عنوان می‌کند: این تعداد نسبت به مدت مشابه پارسال که بیش از یک میلیون تردد بوده نشان دهنده کاهش 10 درصدی ترددها است.

کاهش سفرها و کنترل ورودی و خروجی در شهرهای بزرگ و کوچک تصمیمی بود که در روزهای پایانی سال گذشته و ابتدای فروردین 99 به دلیل شیوع کرونا اتخاذ شد این روند در حالی منجر به کاهش تردد و حتی کنترل ابتلا به ویروس کرونا شد که با بازگشایی مجدد راه‌ها شاهد افزایش تردد به ویژه در استان فارس و همچنین آمار افزایش آمار مبتلا به ویروس کرونا هستیم.

برچسب ها: کرونا ، فارس ، افزایش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار