مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: ۱۰هزار کنتور برق واحدهای مولد استان که نقش بسزایی در مدیریت بهینه انرژی دارند، تا پایان سال جاری هوشمند سازی می‌شود.
کد خبر: ۸۴۳۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶ 29 April 2020

۱۰ هزار کنتور برق در استان زنجان هوشمند می‌شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: ۱۰هزار کنتور برق واحدهای مولد استان که نقش بسزایی در مدیریت بهینه انرژی دارند، تا پایان سال جاری هوشمند سازی می‌شود.

علیرضا علیزاده روز چهارشنبه همزمان با روز ملی صنعت برق افزود: نقش صنعت برق در رونق اقتصادی در سال جهش تولید و ارتقاء آسایش و رفاه اجتماع حیاتی و حائز اهمیت است چرا که این صنعت نقش زیر بنایی در بخش‌های اقتصادی و اجتماعی دارد.
وی با بیان اینکه صنعت برق عامل کلیدی توسعه صنعتی محسوب می شود، یادآوری کرد: برای حمایت از رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار، تلاش صنعت برق چندین برابر شده چراکه این صنعت به عنوان پایه‌ اصلی در زیر ساخت تولید وظیفه سنگینی بر عهده دارد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: در زمان حاضر ‭‭‭‭‭‭‭‭۱۰۰‬‬‬‬‬‬‬‬درصد جمعیت شهری و بیش از ۹۹ درصد جمعیت روستایی استان که شامل‭‭‭‭۸۹۴ ‬‬‬‬ روستا از مجموع ‭‭‭‭۹۱۴‬‬‬‬ روستا است از برق برخوردارند و سه روستا نیز از انرژی خورشیدی بهره مند هستند.
به گفته علیزاده، در حال حاضر همه روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان زنجان از برق سراسری برخوردار هستند.
وی به میزان مصرف انرژی بخش مولد در صنعت و کشاورزی اشاره کرد و افزود: مصرف این بخش ها بیش از ۷۱ درصد کل انرژی توزیع شده در استان زنجان است، ۲۱ درصد در بخش کشاورزی و ۵۰ درصد در بخش صنعت مصرف می‌شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: بر اساس این آمار برق به عنوان انرژی زیر ساختی نقش محوری در رونق تولید و اقتصاد استان دارد و این شرکت برای تحقق شعار سال از همه توان و پتانسیل خود برای همراهی با تولیدکنندگان استفاده می کند.
علیزاده، تدوین برنامه های حمایتی از واحد های تولیدی ،صنعتی و کشاورزی استان را از جمله اهداف سالجاری شرکت توزیع نیروی برق زنجان برشمرد و خاطرنشان کرد : مدت زمان واگذاری انشعاب به بخش های صنعتی، تولیدی و کشاورزی به نصف مدت زمان سال گذشته کاهش یافته تا چرخ تولید حتی برای یک روز هم متوقف نشود.
وی، توسعه اتوماسیون شبکه های توزیع برق تامین کننده انرژی کارخانجات و صنایع را در اولویت حوزه بهره برداری بیان کرد و ادامه داد: هوشمند سازی ۱۰هزار کنتور برق واحدهای مولد تاپایان سال که نقش بسزایی در مدیریت بهینه انرژی دارد از مهمترین برنامه های امسال است.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با بیان اینکه ظرفیت تاسیسات و شبکه های برق استان مناسب است، گفت: استان بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه توزیع با ۱۰ هزار پست برق به ظرفیت یک هزار و ۵۰۰ مگاولت آمپر دارد.
استان زنجان ۴۵۶ هزار مشترک صنعتی، کشاورزی، خانگی تجاری و عمومی دارد.

منبع/ ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار