رییس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اصفهان:
تابناک: رییس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اصفهان تاکید کرد: بارزسان اصناف در بحث قاچاق کالا نباید با واحد صنفی با گذشت رفتار کنند بلکه در این زمینه باید رفتاری سختگیرانه و جدی از خود نشان دهند.
کد خبر: ۸۴۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳ 28 August 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، سرهنگ رسول جعفری صبح روز گذشته ( پنج شنبه) در نخستین همایش مدیران بازرسی اصناف شهرستانهای استان اصفهان، اظهار کرد: بازرسان اصناف ممکن است از برخی تخلفات با گذشت رفتار کنند اما در خصوص بحث قاچاق کالا این روش معنایی ندارد بلکه باید رفتاری سختگیرانه و جدی داشته باشند.

وی با اشاره به حجم بالای کالای قاچاق به کشور، افزود: تنها بخش کمی از این اجناس کشف و ضبط می شود و این امر نشان می دهد که حجم زیادی از این کالاها که برای سلامت جامعه خطر آفرین است در اختیار مردم قرار می گیرد.

رییس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، ادامه داد: انواع لوازم بهداشتی و آرایشی و نیز داروی های نیروزای چینی و خطر آفرین با مارک شرکت های اروپایی به صورت قاچاق وارد می شود.

جعفری از توقیف اجناس و داروهای نیرو زای تقلبی در یکی از انبارهای بزرگ شهر خبر داد و تصریح کرد: با فعالیت های جدی که انجام شده واردات جنس قاچاق به بازار میدان نقش جهان تحت کنترل خوبی قرار گرفته است.

وی با اشاره به افزایش تعامل بین اتاق اصناف اصفهان و پلیس در زمینه بازرسی، اظهارکرد: در پنج شهرستان استان ایستگاه ایست و بازرسی برای کشف کالای قاچاق وجود دارد كه در نتيجه جديت در امر برخورد ميزان كشف اين اجناس در استان اصفهان از مبادي ورودی كشور هم بيشتر شده است.

رییس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اصفهان با یادآوری اینکه این دایره پلیسی در زیر مجموعه اداره آگاهی است، افزود: طبق هماهنگی های انجام شده بازرسان اتحادیه های صنفی می توانند تخلفات را به پلیس گزارش کنند.

وی با بیان اینکه در مرکز استان بازرسی قوی تر از شهرستان ها است، گفت: اتحادیه ها و بازرسان، آموزش به واحدهای صنفی را افزایش دهند چرا که آنها در مواردی اصلا نمی دانند فروش برخی اجناس بدون فاکتور مانند گوشی تلفن همراه فروش جنس قاچاق تلقی می شود.

رییس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: در سال های اخیر قوانین محکمی در این زمینه وجود نداشت اما در حال حاضر قوانین جدی در خصوص مبارزه با قاچاق کالا به تصویب رسیده و از سوی دیگر شاهد ابلاغ و تاکید مقام معظم رهبری به رییس جمهور در این عرصه هستیم.

فرد خطا کار قاتل نیست

همچنین معاون اداره کل تعزیرات حکومتی استان اصفهان، اظهار کرد: در گزارش های بازرسان اتحادیه های صنفی باید مواردی مثل بی طرفی، آمار، نوشتار ساده، مستندات کافی و ...ذکر شود.

محمد رضا عمرون تصریح کرد: گزارش بازرسان مورد وثوق و قبول تعزیرات حکومتی است اما اگر فرد یا مغازه دار متهم شده بتواند دلایلی برای رد آن ارایه کند طبق قانون ناچاریم به سخن وی نیز توجه کنیم.

وی تاکید کرد: بازرسان در هر واحد صنفی برای رسیدگی و نوشتن فرم تخلف مراجعه می کنند باید امضای صاحب مغازه را در آن برگه ثبت کنند چرا که در غیر این صورت گزارش در عین بی اطلاعی آن شخص تدوین شده است که مشکلات خاص خود را به دنبال دارد.

معاون اداره کل تعزیرات حکومتی استان گفت: نکته ای که بازرسان اتحادیه ها باید دقت کنند این است که فرد خطا کار قاتل نیست و باید برخوردها مناسب باشد به عبارت بهتر باید آگاه سازی از تخلفات و اهمیت حقوق مصرف کنندگان برای وی توضیح داده شود .
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار