مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس اعلام کرد: با هدف تسهیل حضور مردم در بازار سرمایه دریافت کد بورسی برای پذیره نویسی اولیه عرضه سهام صندوق ETF ضروری نیست.
کد خبر: ۸۴۳۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱ 29 April 2020

 

 

صدور کد بورسی متقاضیان بعد از پذیره نویسی اولیه

 

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین : محمدرضا معتمد، مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس با بیان اینکه دولت به مرور سهام ۱۳ شرکت را واگذار می‌کند، گفت: با هدف تسهیل حضور عموم مردم در بازار سرمایه دریافت کد بورسی برای پذیره نویسی اولیه این سهام ضروری نیست.

وی افزود: در اولین مرحله سهام بانک ملت، بانک تجارت، بانک صادرات و بیمه اتکایی امین و بیمه البرز عرضه می‌شود و طبق مصوبه هیأت وزیران هر شخص حقیقی می‌تواند حداکثر دو میلیون تومان سهام (واحد) خریداری کند و شروع پذیره‌نویسی از ۱۴ اردیبهشت و پایان آن ۳۱ اردیبهشت خواهد بود.

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: بعد از پذیره نویسی اولیه از طریق درگاه‌های بانکی، بانک‌ها طبیعتاً دو ماه فرصت دارند تا اطلاعات خود را ثبت کنند و کد بورسی برای خریداران فاقد کد بورسی صادر شود؛ بنابراین حدود اول مردادماه امکان معامله سهام واگذار شده فراهم می‌شود.

وی در خصوص کشف قیمت سهام و تخفیف ۲۰ درصدی و شرکت‌هایی که سهامشان فروخته می‌شود توضیح داد و با بیان این که سهام شرکت‌های عرضه اولیه معمولاً ارزان‌تر و سودآوری مناسبی در کوتاه مدت دارد گفت: البته توصیه ما به سرمایه گذاران این است که در سرمایه گذاری افق‌های بلند مدت را در نظر بگیرند و برای افق‌های ۵ تا ۱۰ سال سرمایه گذاری کنند.

معتمد با اشاره به اعتماد و اقبال مردم به بازار سرمایه گفت: با عنایت به این که ممکن است دانش کلی همه سرمایه گذاران به اندازه‌ای نباشد که بتوانند از فرصت‌های بهتر سرمایه گذاری بهره بیشتری ببرند توصیه ما این است که به صورت غیر مستقیم و از طریق شرکت‌های سرمایه گذاری که در این زمینه فعالیت تخصصی و حرفه‌ای دارند وارد بورس شوند.

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار همچنین با بیان این که استفاده از واژه «حباب» برای بازاری که ۶۵۰ شرکت و چندین صندوق سرمایه گذاری دارد دقیق و درست نیست گفت: بازار سرمایه از بازارهای دیگر متأثر می‌شود قطعاً کاهش سود بانکی از علل اقبال مردم به بورس و جستجوی فرصت‌های سرمایه گذاری بهتر است ضمن اینکه بازده شرکت‌ها و سودآوری اغلب شرکت‌ها در یک سال گذشته خوب بوده هرچند که ظرفیت همه شرکت‌ها یکسان نیست.

منبع : مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار