مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان عنوان کرد:
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با بیان این‌که در استان ۱۳۰ نقطه پرحادثه وجود دارد که این نقاط نیاز به اصلاح هندسی دارند، گفت: اصلاح این نقاط نیازمند اعتبارات فراوانی است تا بتوانیم شاهد حل مشکل آن‌ها باشیم.
کد خبر: ۸۴۲۹۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹ 28 April 2020

غلام‌عباس بهرامی‌نیا در نشست خبری آنلاین به مناسبت روز ایمنی راه‌ها و حمل و نقل برگزار شد، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مردم و مسئولان، ایمنی تردد است زیرا مهمترین موضوع، سلامت و شرایط ایمن تردد مردم است و در این زمینه نیز تلاش همه دستگاه‌های مسئول بر آن است تا این ایمنی را در راه‌ها فراهم کنند.

وی با بیان این‌که جا به جایی بیش از ۹۰ درصد از بار و مسافر از طریق جاده انجام می‌شود و با توجه به این‌که سهم بیشترین حوادث نیز مربوط به این بخش است، افزود: مساله ایمنی حمل و نقل و تردد امروز به عنوان یکی از موضوعات مهمی است که دست اندرکاران کشور در همه حوزه‌های حمل نقل به دنبال ارتقای آن هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان تصریح کرد: سازمان حمل و نقل جاده‌ای کشور و ادارات کل این سازمان در استان‌ها عمده پروژه هایی را که در حوزه راهداری و حمل در دستور کار دارند، پروژه هایی با محوریت ارتقای ایمنی و حمل و نقل است. در این زمینه ادارات راهداری مجموعه اقداماتی از جمله نصب علائم، نصب تابلوهای شناسایی مسیر و... در جهت ایمنی انجام می‌دهند.

بهرامی‌نیا عنوان کرد: در استان خوزستان جهت ارتقای ایمنی حمل و نقل، نقاطی به صورت عملیاتی نیاز به اصلاح دارند و پروژه هایی در این زمینه در حال انجام است. همچنین خط کشی مجدد جاده‌ها و تکمیل تابلوهای جاده‌ای از جمله دیگر اقدامات اداره‌کل راهداری خوزستان در راستای ارتقای ایمنی راه‌ها و تردد است.

وی با اشاره به این‌که روشنایی راه‌ها یکی از موارد مهم برای حفظ ایمنی تردد است، ادامه داد: حدود ۲۹۰ کیلومتر در استان روشنایی داریم که به صورت مستمر کار نگهداری و به روز رسانی آن‌ها در محورها انجام می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با بیان این‌که افزایش روشنایی‌های طولی و نقطه‌ای در استان در حال انجام ‌است، گفت: سال گذشته ۱۲ کیلومتر روشنایی طولی در استان اجرایی شد. همچنین در ۱۰ نقطه پرخطر نسبت به نصب برج نوری اقدام شد تا شاهد بهبود شرایط روشنایی جاده‌های استان باشیم.

بهرامی نیا اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم، بخشنده کردن راه به منظور کاهش تلفات جاده و حوادث است و در جهت ارتقای ایمنی انجام می‌شود. در این زمینه با توجه به این‌که تعداد تصادفات و تلفات ناشی از خروج وسیله نقلیه از محور بالا است، نسبت به اصلاح شیب شیروانی اقدام می‌شود تا با خروج ماشین از جاده شاهد واژگونی خودرو نباشیم.

وی با اشاره به این‌که اکنون ۷۵ دوربین ثبت تخلفات جاده در خوزستان در حال بهره برداری هستند، گفت: ۹۳ دوربین در استان نصب شده است که ۷۵ دوربین در حال بهره‌برداری هستند و باقی آن‌ها نیز به زودی مورد استفاده قرار خواهند گرفت. این مساله می‌تواند کمک شایانی در جهت کنترل سرعت داشته باشد زیرا سرعت یکی از عوامل مهم در تصادفات است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان خاطر نشان کرد: در استان خوزستان ۱۳۰ نقطه پرحادثه وجود دارد که این نقاط نیاز به اصلاح هندسی دارند. این نقاط نیازمند اعتبارات فراوانی هستند تا بتوانیم شاهد حل مشکل همه آن‌ها باشیم. در حال حاضر همه این نقاط آشکارسازی شده‌اند تا وسیله نقلیه پیش از ورود به آن نقطه، متوجه ورود به آن نقطه پرحادثه شود و اقدامات پیشگیرانه لازم را انجام دهد.

بهرامی‌نیا ادامه داد: از سال گذشته تا کنون در حدود ۳۰ مقطع از این نقاط، کار اصلاح هندسی انجام شده است و از حالت مقطع پرحادثه خارج شده اند. امسال نیز امیدواریم مشکل ۱۲ نقطه پرحادثه دیگر در محورهای استان را رفع کنیم.

وی بیان کرد: در بحث روکش آسفالت راه نیز در تلاش هستیم تا شرایط جاده‌ای بهبود پیدا کند و در این زمینه پروژه‌های خوبی تعریف شده است. امسال ۱۸۲ کیلومتر روکش آسفالت راه اصلی تا نیمه اول سال اجرایی و به بهره‌برداری خواهد رسید. همچنین طرحی برای آسفالت محورهای روستایی وجود دارد که بر اساس آن، حدود ۲۵۱ کیلومتر راه روستایی تا پایان نیمه اول امسال آسفالت می‌شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با اشاره به بحث ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها نیز گفت: در راستای ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها در سال ۹۸ تعداد ۵۰ مدرسه ایمن سازی شده است تا شاهد خطرات کمتری برای دانش آموزان باشیم.

بهرامی‌نیا با بیان این‌که حدود ۱۲ درصد تلفات استان مربوط به راکبان موتورسیکلت است، تصریح کرد: در سال ۹۸ برای ۱۲۵۰ نفر راکب موتورسوار کلاس توجیهی برگزار و کلاه ایمنی و لباس شب رنگ در اختیار آن‌ها قرار داده شد تا با خطر کمتری مواجه باشند.

وی افزود: اعتبارات استان برای آسفالت و ایجاد روشنایی همه جاده‌های استان کافی نیست زیرا منابع مالی بسیار محدود است اما نباید دست روی دست گذاشت و با اعتبارات موجود، اقدامات لازم را انجام خواهیم‌ داد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان خاطر نشان کرد: اتوبوس‌های مسافری تحت نظارت سیستم سپهتن هستند و در طول مسیر راننده به شکل کامل کنترل می‌شود و در صورت تخلف به صورت آنلاین به پلیس گزارش می‌شود. همچنین همه شرکت‌های حمل و نقل موظف هستند که مدیر فنی داشته باشند و پیش از حرکت خودرو باید یکسری از موارد اتوبوس چک و بازرسی و پس از آن نسبت به حمل مسافر اقدام شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار