معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی:
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی بر بازنگری در نحوه فعالیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر تبریز تأکید کرد و گفت: بسیاری از ترددها و سفرهایی که به مرکز شهر صورت می‌گیرد، غیرضروری بوده و لازم است برای حذف این سفرها، در نحوه فعالیت ناوگان اتوبوس‌رانی تجدیدنظر شود.
کد خبر: ۸۴۲۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۳ 27 April 2020

 به گزارش تابناک تبریز، جواد رحمتی در جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهرهای استان، افزود: بخشی از این ترددها نیز به دلیل ایجاد تمرکز در هسته مرکزی شهر ایجاد شده و علاوه بر افزایش ترافیک و آلودگی هوا، از نظر منظر شهری نیز وضعیت نامناسبی را به وجود آورده است.

وی اضافه کرد: برای بهبود این وضعیت، باید فعالیت‌های جاذب سفر و مراکز پرمراجعه مانند بانک‌ها، ادارات دولتی و مراکز تجاری بزرگ از مرکز شهر جابه‌جا شوند و مقررات ترافیکی در هسته مرکزی شهر با جدیت اجرا شود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر رعایت استانداردهای قانونی در طراحی هندسی معابر شهری تأکید کرد و گفت: امنیت و حفظ جان مردم اولویت اصلی در این زمینه است.

رحمتی با اشاره به معضل ترافیک در محور جنوبی شهر تبریز، تعریض بزرگراه کسایی و بهینه کردن این مسیر را یکی از اولویت‌های ترافیک شهری دانست و از دستگاه‌های مسئول خواست تا این موضوع را به عنوان یک پروژه اساسی در برنامه‌های سال جاری قرار دهند.

وی با اشاره به افزایش 16 درصدی تلفات در تصادفات درون‌شهری استان در سال 98، بر شناسایی نقاط حادثه‌خیز در معابر شهری بویژه شهر تبریز و اقدامات پیشگیرانه و تنبیهی برای جلوگیری از تصادفات و تلفات تأکید کرد.

در این جلسه تشکیل کمیته فرهنگ و آموزش شورای ترافیک به تصویب رسید و گزارش تصادفات درون‌شهری استان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

همچنین مقرر شد با توجه به تغییر ساعات کار ادارات، طرح زوج‌وفرد در محدوده مرکزی شهر تبریز از ساعت 10 صبح تا 13.30 ظهر اجرا شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار