رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از بازگشایی بوستان‌ها و افزایش رفتارهای مخاطره‌آمیز انتقاد کرد.
کد خبر: ۸۴۲۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲ 26 April 2020

به گزارش تابناک اصفهان، طاهره چنگیز صبح امروز در جلسه علنی شورای شهر اصفهان با بیان اینکه تا زمانی که واکسن قابل استفاده‌ای برای بیماری کرونا به بازار عرضه نشود ناچار هستیم با این بیماری زندگی کنیم و با آن کنار بیاییم گفت: در حال حاضر نمودار آمار ابتلا به کرونا در استان اصفهان تقریباً رو به پایین است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: در حال حاضر تعداد بیماران ورودی به بیمارستان‌های اصفهان بین 100 تا 140 نفر است، در حالی که زمانی بیش از 200 بیمار جدید کرونا در یک روز داشتیم.

چنگیز تصریح کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون بیش از 12 هزار بیمار بستری کرونا در بیمارستان‌های استان داشتیم که بیشتر آنها مربوط به بیمارستان‌های شهر اصفهان بود.

وی از خارج کردن بیمارستان های محیطی از چرخه خدمترسانی خبر داد و تاکید کرد:از امروز بیماران مبتلا یا مشکوک را در بیمارستان‌های مرجع تجمیع کردیم تا بیمارستان‌های محیطی به فعالیت‌های عادی خود بازگردند.

وی هزینه زیاد بیماری کرونا یکی از چالش های پیش رو دانست گفت: تا کنون منابع کافی که جوابگو هزینه های این بیماری باشد را نداشته ایم و این در حالی است که در مجموع 28 میلیارد تومان از منابع حقیقی و حقوقی جذب کردیم که 8 میلیارد آن صرف ارزاق شد و عملاً 20 میلیارد تومان برای دانشگاه باقی ماند، در حالی که تنها اقلام حفاظتی شامل ماسک، شیلد، گان و عینک 5 میلیارد تومان در هفته در استان اصفهان برای ما هزینه داشت که در 8 هفته به مبلغی بالغ بر 40 میلیارد تومان رسید و هنوز نیمی از این هزینه را بدهکار هستیم.

چنگیز با انتقاد از اینکه بازگشایی بوستان‌ها و افزایش این رفتارهای مخاطره‌آمیز به شدت ما را نگران کرده و ممکن است ظرف 10 یا 12 روز آینده شاهد موج دوم ابتلا به بیماری کرونا در اصفهان باشیم خاطر نشان کرد: مدیریت شهری و شورای شهر اصفهان درخواست می‌کنم فکری به حال این وضعیت کنند.

وی درباره هزینه‌های درمان برای بیماران کرونا اضافه کرد: در این زمینه چند دستورالعمل مختلف از وزارت بهداشت رسید که در هر مرحله طبق همان عمل کردیم. ابتدا گفتند هزینه درمان برای بیماران صددرصد رایگان است، سپس عنوان کردند با بیمه حساب کنید و در مرحله بعدی گفتند بیمار روی تخت بیمه می‌شود و اگر پول نداشت فرانشیز رایگان می‌شود و در واقع، در این زمینه عملکرد چندگانه بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درباره میزان کمک‌های دولت اظهار داشت: کمک 12 هزار میلیارد تومانی هنوز تا هفته گذشته به وزارت بهداشت نرسیده بود و عنوان کردند پس از تخصیص درباره تقسیم کردن آن تصمیم می‌گیرند. دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پیش از نوروز از سازمان مدیریت 50 میلیارد تومان گرفت که صرف تسویه بدهی‌ به پرسنل شد. دانشگاه علوم پزشکی کاشان از همین محل 37.5 میلیارد تومان دریافت کرد. این در حالی است که دانشگاه علوم پزشکی اصفهان 22 شهرستان استان با 4.5 میلیون نفر جمعیت و دانشگاه علوم پزشکی کاشان یک شهرستان با 450 هزار نفر جمعیت را تحت پوشش دارند. در ادامه 20 میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دادند که البته در ابتدا گفتند مربوط به طرح تحول سلامت است، اما سپس عنوان کردند برای کرونا تخصیص یافته است. این در حالی است که شهرهای دیگر ایران کمک‌های بسیار بیشتر و بهتری گرفتند و تنها 3 دانشگاه تهران 400 میلیارد تومان کمک اکسترا دریافت کردند.

وی با اشاره به کاهش درآمد دانشگاه علوم پزشکی افزود: در 3 ماه اخیر حدود 50 درصد درآمدهای کل دانشگاه‌های ما کاهش یافته و از 110 میلیارد تومان در ماه به 50 میلیارد تومان رسیده است که نمی‌دانیم باید چه کنیم. برخی کمک‌های سازمانی هم به جاهای دیگر رفت.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار