دادستان کرمانشاه گفت:با هنجارشکنی در ماه مبارک رمضان برخورد می کنیم .
کد خبر: ۸۴۲۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸ 26 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از روابط عمومی دادسرا استان کرمانشاه،شهرام کرمی دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه بااشاره به حلول ماه مبارک رمضان، در بیان فضیلت های این ماه پربرکت اظهار کرد: براساس احادیث و روایات دینی، ماه رمضان برترین ماه سال و ماهِ ضیافت الهی، روزه و روزه داری، نزول قرآن، شب قدر و تعيين سرنوشت، استغفار، مانع عذاب های دنیوی و اخروی، آرامش جسم و روح، احیاء فضائل اخلاقی، دعا و استغفار و انس با پروردگار متعال است.

وی افزود: باتوجه به بزرگ مرتبگی و فضیلت های بیشمار این ماه، باید بصورت ویژه مورد توجه همگان قرار گیرد تا به برکات این ماه عزیز، جامعه مزین به رفتارهای اخلاقی شده و جرم و رذائل اخلاقی و آسیب های اجتماعی کمتر ذائقه شهروندان را به تلخی کشاند.

مدعی العموم کرمانشاه اضافه کرد: براین اساس و در راستای درک هرچه بیشتر فضائل ماه مذکور و تلاش جهت رسیدن افراد به کمال به ویژه در شرایط فعلی که انتشار ویروس کرونا مشکلات اساسی را برای مردم به وجود آورده، باید تمامی دستگاه ها و نهادهای ذیربط با تمام توان پای کار بیایند و ضمن استفاده از همه ی امکانات و لوازم و انجام تکالیف قانونی خود (به شرح ذیل) و بدون اغماض در برخورد با متخلفان زمینه بهره مندی هرچه تمام تر روزه داران از ماه پربرکت را فراهم آورند، به گونه ای که با اتمام ماه مبارک تأثیر و فواید آن در روح و جان افراد باقی مانده و اثرات آن تا ماه رمضان سال بعد ماندگار گردد.

وی در ادامه به تشریح وظایف دستگاه ها و نهادهای ذیربط مختلف در ایام ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: فرماندهی انتظامی با آمادگی كامل و در نظر گرفتن تمهیدات ویژه و اجرای طرح های انتظامی نسبت به تقویت گشت های پیاده و موتوری خود به ویژه در سطح پارک ها و بوستان ها (با تأکید بر پارک های شرقی و غربی طاق بستان) اقدام کند، تا ضمن تأمین امنیت شهروندان به خصوص در زمان افطار با افرادی که تظاهر به روزه خواری می کنند برخورد نموده و با رعایت موازین شرعی و قانونی به مراجع قضائی معرفی کند.

به گفته دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه شعبه پانزدهم دادیاری جهت رسیدگی به جرائم مربوط به روزه‌خواری و هتک حرمت ماه مبارک اختصاص پیدا کرده است.

وی در ادامه بااشاره به افزایش حجم ترافیک در ساعات افطار، اعلام کرد: از پلیس راهور انتظار داریم تمام تلاش خود را جهت تسهیل ترافیک و عبور و مرور به کار گرفته و ضمن کاهش زمان رسیدگی به تصادف ها و حوادث ترافیکی، افرادی را که در داخل خودروها اقدام به روزه خواری می کنند به مراجع قضایی معرفی کند.

مدعی العموم کرمانشاه همچنین خواستار تشدید نظارت بر عملکرد اصناف در این این ایام شد و گفت: در این راستا، تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و پلیس نظارت بر اماکن عمومی اکیپ های مشترک را تشکیل داده و ضمن استفاده از گشت های نامحسوس و تشدید بازرسی ها بر عملکرد اصناف و به ویژه واحد‌های صنفی که با مراجعه بیشتر شهروندان در ماه مبارک روبرو می باشند نظارت ویژه مستمر داشته باشند.

وی اضافه کرد: این دستگاه ها مکلفند ضمن برخورد قاطع و جدی با گرانفروشان به آن دسته از واحدهای صنفی که حرمت و شئونات ماه مبارک رمضان را رعایت نمی کنند تذکر داده و اقدام قانونی به عمل آید.

کرمی یادآورشد: همچنین سازمان صنعت، معدن و تجارت با استفاده از دستورالعمل های صادره در جلسات تنظیم بازار و از طریق اتاق اصناف نظارت کاملی بر بازار به ویژه کالاهای اساسی مردم داشته باشد.

وی به نقش پلیس نظارت بر اماکن هم در این ایام اشاره ای کرد و افزود: این نهاد با همکاری سایر دستگاه‌های ذیربط، در اجرای وظایف محوله مانند کاهش ناهنجاری و مفاسد اجتماعی، حفظ حقوق شهروندی و پاسخگویی به مطالبات عمومی با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور ضمن نظارت مستمر بر فعالیت واحدهای صنفی مجاز به ارائه خدمات (مطابق مصوبات ابلاغی) با سعه صدر و رعایت اخلاق و شئون اسلامی، مقابله با هر گونه حرمت شکنی از قبیل تظاهر به روزه خواری در ملأ عام، پوشش نامتعارف و بدحجابی در اماکن عمومی و صنوف را در دستور کار قرار دهد.

دادستان کرمانشاه با تاکید براینکه مرکز بهداشت استان نیز در این ایام باید بازدیدهای خود را از اماکن تهیه و توزیع شیرینی جات و مواد غذایی افزایش دهد، گفت: مرکز بهداشت شهرستان موظف است نسبت به بازدید مستمر (به ویژه بازدیدهای شبانگاهی) از مراکز حساس تهیه، توزیع و عرضه مواد خوراکی به ویژه غذای رستوران ها، کبابی ها، قنادی ها و شیرینی پزی ها، مراکز تهیه زولبیا و بامیه، آش و حلیم و . . . اقدام کرده و شماره تلفن های دریافت گزارش تخلفات بهداشتی در سطح شهر را از طریق نصب بنر و استفاده از ظرفیت های صدا و سیمای مرکز استان و . . . به مردم اطلاع رسانی کند.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه در ادامه بااشاره به افزایش تقاضای برخی مایحتاج مردم د

 
 
سر این ایام مانند گوشت و مرغ، عنوان کرد: انتظار می رود، دامپزشکی استان با تشکیل اکیپ های کنترل و نظارت بهداشتی ثابت و سیار، نسبت به بازدید از تمامی مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی (گوشت قرمز،مرغ ، ماهی، میگو، گوشت چرخ شده و . . . )، مراکز توزیع، خودروهای ویژه حمل این فرآورده ها، کشتارگاه های دام و طیور، سردخانه های نگهداری فرآورده دامی، کارگاه های فرآوری و بسته بندی اقدام داشته باشد.

به گفته مدعی العموم کرمانشاه، دامپزشکی به منظور دریافت شکایت مردم، تلفن های دریافت گزارش تخلفات بهداشتی را در سطح شهر از طریق نصب بنر و استفاده از ظرفیت صدا و سیمای مرکز استان به شهروندان اطلاع رسانی کند.

وی به برخی از وظایف شهرداری در این ماه اشاره کرد و گفت: شهرداری ضمن راه اندازی سیستم‌های صوتی بوستان‌ها و اماکن عمومی برای پخش اذان و نیایش در اوقات شرعی نسبت به فضاسازی محیطی در محتوای آیات، احادیث، تعالیم دینی و متون زیبای مرتبط با رحمت الهی در سطح شهر اقدام کند.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه در ادامه بابیان اینکه ناوگان حمل و نقل شهرداری نیز با رعایت دستورالعمل های بهداشتی مرتبط با کرونا به صورت ویژه به شهروندان خدمات رسانی داشته باشد، عنوان کرد: همچنین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هم بر اساس مصوبات ابلاغی ستاد مبارزه با کرونا ،ضمن آماده سازی هتل ها، مراکز اقامتی و رستوران های مسافر پذیر، نسبت به تعیین و ساماندهی سالن های غذاخوری مناسب بین راهی برای مسافران با تأکید بر حرمت ماه مبارک رمضان و رعایت احترام به روزه داران اقدام کند.

وی با تاکید براینکه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای باید ضمن رعایت حرمت ماه مبارک رمضان، توجه به مصوبات ستاد مقابله با کرونا در استان و تبلیغ فرهنگ روزه داری تمهیدات لازم برای رفاه حال مسافران را فراهم کند، گفت: همچنین پلیس نظارت بر اماکن عمومی و اداره کل ورزش و جوانان نظارت داشته باشند تا استخرها و باشگاه‌های ورزشی (حسب مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا) همچنان به‌طور کامل تعطیل باشد و در صورتی که ستاد استانی مقابله با کرونا ابلاغیه جدیدی برای بازگشایی آن‌ها صادر کرد، پلیس نظارت بر اماکن عمومی نیز مجوزهای لازم را ابلاغ کند.

مدعی العموم کرمانشاه در پایان اعلام کرد: تمامی دستگاه ها موظف به رعایت مصوبات ابلاغی ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا و دیگر موارد یاد شده هستند و انتظار می رود گزارش اقدامات صورت گرفته را بعد از اتمام ماه مبارک رمضان به همراه مدارک و مستندات به این مرجع گزارش نمایند.

 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار