برای نخستین بار در کشور بالانس پیستون کمپرسورهای گازی نوع بورسیگ گریز از مرکز در شرکت نفت و گاز آغاجاری ساخته شد.
کد خبر: ۸۴۲۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱ 06 May 2020

ابراهیم پیرامون، مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری اظهار کرد: بالانس پیستون از جمله قطعات بسیار حساس، با تکنولوژی بالا و متالوژی خاص که در کمپرسورهای گازی گریز از مرکز بورسیگ مدل GC/۳۵۵/۸ مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزود: تامین این قطعه در ١٠ سال گذشته با وجود عقد قرارداد تأمین کالا، به دلیل تحریم ظالمانه و عهدشکنی شرکت سازنده کمپرسور (manturbo ) میسر نشد و امکان تامین این کالا غیرممکن شد که در نهایت باعث از سرویس خارج شدن ٢ ردیف از کمپرسورهای ایستگاه تزریق گاز CS-۶۰۰ کرنج از چرخه تزریق گاز شده بود.

پیرامون تصریح کرد: با توجه به اهمیت ایستگاه تزریق گاز مذکور در تولید صیانتی نفت و عواقب ناشی از توقف این تجهیزات، در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و حمایت از سازندگان توانمند داخلی، اداره نگهداری و تعمیرات شرکت آغاجاری نسبت به بومی سازی ساخت بالانس پیستون برنامه ریزی و اقدام کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از شرکت نفت و گاز آغاجاری، وی، علاوه بر بالانس پیستون، تعویض ٢ ردیف از مجموعه seal strip آسیب دیده روتور و انجام انواع تنظیم های با دقت بالا و رعایت استانداردهای مربوطه را از دیگر اقدامات قابل توجه عنوان کرد.

پیرامون گفت: پس از اتمام کار مونتاژ کمپرسور، روغن گردانی و تمیزکاری مسیر گاز، ردیف B در تاریخ ۲۴/۱۲/۹۸ با موفقیت راه اندازی شد و پس از گذشت نزدیک به ۵۳۰ ساعت کارکرد، کمپرسور با شرایط مطلوب دمایی و ارتعاشی همچنان در مدار تولید قرار دارد.

وی، طراحی و ساخت این بالانس پیستون و متعلقات را به لحاظ شرایط کارکرد عملیاتی و نوع مواد و متالوژی خاص، بسیار مهم و برجسته عنوان کرد و آن را حاصل تلاش اداره نگهداری و تعمیرات جهت مونتاژ و دمونتاژ مکرر قطعات کمپرسور و نیز پایش دقیق و مداوم شرایط کارکرد کمپرسور توسط اداره عملیات ایستگاه تزریق گاز ٦٠٠ کرنج دانست.

پیرامون گفت: با راه اندازی کمپرسور گازی ردیف B تزریق گاز ٦٠٠ کرنج، امکان تزریق گاز به مخزن کرنج به میزان ۵٠٠ میلیون فوت مکعب در روز فراهم شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار