استاندار اصفهان
استاندار اصفهان گفت: مرحومه بانو سکینه واعظی مادر شهیدان جعفریان مایه افتخار و آبروی خانواده، شهر اصفهان، کشور و نظام اسلامی است.
کد خبر: ۸۴۱۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۳ 24 April 2020

به گزارش تابناک به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، دکتر عباس رضایی روز جمعه پس از ارتحال مادر شهیدان جعفریان در خانه او حضور یافت و گفت: بانو واعظی ۶ شهید را تقدیم راه اسلام و انقلاب کردند و در راه آرمان‌های انقلاب با صلابت و استوار ایستادند.

وی با بیان اینکه قرآن می‌گوید "همه از خداییم و به سوی خدا بازخواهیم گشت"، افزود: تقدیر الهی است که انسان روزی به این دنیا آید و روزی برود ولی مهم آن است که مانند این شیر زن با عزت و سربلندی در پیشگاه الهی حاضر شویم.

استاندار اصفهان با بیان اینکه این روزها به واسطه شیوع بیماری کرونا، روزهای سختی است، اظهار کرد: این شرایط موجب شده ما از بسیاری از مناسبات دور شویم و اگر شرایط عادی بود مراسم با شکوهی برای این مادر بزرگ برگزار می‌شد.

وی با ابراز قدردانی از بزرگواری و متانت خانواده جعفریان در برگزار نکردن مراسم برای این مادر شهیدان، گفت: اینکه برای حفظ مسائل بهداشتی و سلامتی جامعه از برگزاری مراسم خودداری کردید نشان از اوج فهم و معرفت این خانواده است و ما بر خود وظیفه می دانیم در وقت مقتضی و پس از رخت بر بستن ویروس کرونا یادواره‌ای برای این مادر فداکار و الگو برگزار کنیم.

وی ادامه داد: جمع‌آوری خاطرات این بانوی بزرگ و کتابت آن که اقدامی با ارزش است، گامی در ماندگاری و انتقال فرهنگ والای ایثار به نسل‌های آینده خواهد بود.

استاندار اصفهان افزود: ایشان حق بزرگی بر گردن ما دارد، زیرا ۶ شهید تقدیم اسلام کرد و با صلابت و عظمت روحی ایستاد.

وی اضافه کرد: ما در استان اصفهان مسوولیت بیشتری داریم چون شاید در استان های دیگر افرادی چون خانم واعظی که ۶ فرزند خود را تقدیم راه اسلام کرد، نباشد یا کمتر هستند و ما در برابر این بزرگواران و ۲۳ هزار و ۵۰۰ شهید استان باید پاسخگو باشیم.

سکینه واعظی مادر شهیدان جعفریان چهارشنبه سوم اردیبهشت در اثر بیماری و کهولت سن به همسر و فرزندان شهیدش پیوست‌ و در گلزار شهدای دهنوی اصفهان به خاک سپرده شد.

شهیدان ابراهیم، حسن، محمد و فاطمه فرزندان این مادر قهرمان و مرتضی و طیبه واعظی داماد و عروس او بودند؛ چهار شهید این‌خانواده در دوران قبل از انقلاب و ۲ فرزند او در دوران دفاع مقدس به فیض شهادت نائل شدند.

هیات دولت سال ۱۳۷۳ نشان دولتی درجه یک ایثار را به‌پاس فداکاری‌ها و بزرگواری‌ها به مرحوم بانو سکینه واعظی اهدا کرده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار