کد خبر: ۸۴۰۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴ 21 April 2020

به گزارش ایرنا، برونداد تازه‌ترین نقشه‌های همدیدی و تصاویر دریافتی از ماهواره هواشناسی نشانگر حرکت یک ناوه قدرتمند اطلسی از فراز دریای سیاه در امتداد شمالغرب به جنوب شرق است که زبانه آن از  اواخر چهارشنبه پیش رو از مرزهای شمالغرب وارد ایران می‌شود.

این ناوه که با هوای سرد در تراز نزدیک به زمین همراهی می‌کند باتوجه به تغذیه رطوبتی مناسب به واسطه جریان‌های گرم و مرطوب جنوبی تا اوایل هفته آینده سبب بارش‌های دامنه‌دار در پهنه وسیعی از شمالغرب و استان اردبیل خواهد شد.  

وزش بادهای سرد با بیشینه سرعت ۶۵ کیلومتر در ساعت ، کاهش دما و بارش‌های متناوب و شدید باران در دشت‌ها و جلگه‌ها گاهی همراه با رعد و برق و تگرگ و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها از اثرات این ناوه خواهد بود.

همچنین از  روز سه‌شنبه تا چهارشنبه با کاهش فشار بر فراز دریای خزر وزش بادهای گرمیج از جانب جنوب غرب در پهنه مرکزی استان اردبیل آغاز می‌شود که سرعت آن گاهی در مناطقی می تواند به ۹۵ کیلومتر در ساعت برسد.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل با استناد به اطلاعیه هواشناسی درباره آغاز دگرگونی‌های جوی پرمخاطره از روز سه‌شنبه در پهنه گسترده‌ای از این استان به ساکنان این نقاط هشدار داد.

فرهاد عبدالعلی‌پور خواستار بازبینی استحکام دیوارها ، پنجره‌ها ، تابلوها و بیلبوردهای سطح شهر ، خودداری از قرارگیری در فضاهای باز برای در امان ماندن از خطرات صاعقه و بارش تگرگ ، پرهیز از استقرار در حواشی رودخانه‌ها ، بازبینی دمای مکان‌های حساس به سرما و احتیاط در رانندگی در جاده‌های مه‌آلود، برفی و کولاک‌گیر استان اردبیل شد.

اردبیل به خاطر موقعیت خاص جغرافیایی هوای بسیار متغیر دارد. در بعضی از سال‌ها در ۲ ماه اول سال به خاطر ریزش هوای سرد عرض‌های شمالی‌تر به این منطقه احتمال ریزش برف و استقرار هوای سرد و برفی وجود دارد.

اواسط فروردین امسال نفوذ توده هوای بسیار سرد و ریزش سنگین برف سبب خساراتی به شکوفه‌های تعدادی از درختان در منطقه شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار