با وجودی که بیش از ۳ ماه است کرونا ایران را همچون دیگر کشورها به رکود کامل کشانده و هر روز به صورت برخط اخبار مبتلایان و فوتی اعلام میشود اما چرا مردم ایران برای پذیرش کرونا مقاومت می کنند و آن را یک سیاست می دانند و ترجیح می دهند زندگی را طبق روال قبل بگذرانند و هیچ اعتقادی به زندگی پساکرونایی ندارند.
کد خبر: ۸۴۰۲۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۱ 18 April 2020

به گزارش خبرنگار تابناک از اصفهان، هر چند در گزارش میدانی و گفتگو با مردم و علت یابی از آنها که چرا کرونا را یک بیماری نمی دانند و اصرار بر وجود یک خط مشی سیاسی دارند؛ عمده دلایل خود را اعلام رسمی کرونا پس از انتخابات مجلس شورای اسلامی و راهپیمایی ۲۲‌ بهمن ماه در راستای حضور حداکثری مردم در این مراسم های سیاسی را از عمده دلایل خود مطرح می کنند.

کرونا ویروس اگر چه حقیقت تلخ و یک هشدار و بحران جدی از دید جامعه پزشکی محسوب میشود و اقدامات گسترده ای برای اطلاع رسانی و تفهمیم آن به مردم صورت گرفت اما برخورد ضد و نقیض دولت با جامعه پزشکی و برگرداندن جامعه به حالت عادی باعث شد که عامه مردم شیوع بیماری را یک بازی سیاسی بدانند.

هر چند این نگاه و تفکر در طبقه فقیر و متوسط جامعه بیشتر به نظر می آید با این وجود اکثر بازاریان کرونا را بیش از اینکه بیماری بدانند آن را سیاست های از پیش تعیین شده تعریف می کنند. آنها ادله محکمی برای اثبات ادعای خود ندارند اما با روال عادی زندگی همچنان بر روی حرف خود هستند.

از سوی دیگر و در دید طبقه تحصیلکرده و دانشگاهی از کرونا چهره ای دیگر به نمایش می گذارند و این روند را  فرصتی برای ایران در مجامع بین المللی می دانند تا بتواند با بهره گیری از دانش و قدرت علمی خود دیگر کشورها را همراه کند و در ادامه راهی برای کاهش فشارهای سیاسی و تحریم ها باز شود. 

کرونا اگر چه صرفا یک بیماری نیست و قطعا تمامی روابط سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی به روند شیوع یا کنترل و درمان آن بر می گردد اما نباید فراموش کرد امروزه بازی سیاسی با کرونا جامعه پزشکی را رودرروی دولت قرار داده و این در حالی است که حتی باعث آشکار شدن بسیاری از سهل انگاری دولت شده و باز هم در این آب گل آلود عده ای به نام علم تجارت خانه باز کرده اند و این بار نیز سلامتی مردم به حاشیه رانده شد.

اینکه در ایران چهره کرونا برای اکثر مردم نمود بیماری دارد و یا رنگ سیاست به آن سبب شده بیشتر شایعه به نظر برسد موضوع بسیار مهمی است که از زوایای مختلف باید به آن پرداخته شود.

هر چه که هست قطعا زندگی پسا کرونایی و ایجاد شکل جدیدی از زندگی با رعایت بهداشت اولیه و دستکش و ماسک دیر نخواهد پایید که از ذهن ها می رود چرا که عمده تفکر غالب بر کرونا ویروس سیاست است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار