شهردار منطقه ۱ تبریز گفت: تمامی محدوده‌هایی که دارای خطر ریزش ترانشه‌های کناری اتوبان پاسداران و مناطق محروم است، ایمن سازی و مقاوم سازی آن‌ها در فاز اول تمام و وارد فاز دوم شده است.
کد خبر: ۸۳۹۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸ 16 April 2020

به گزارش تابناک تبریز، شهردار منطقه ۱ تبریز گفت: تمامی محدوده‌هایی که دارای خطر ریزش ترانشه‌های کناری اتوبان پاسداران و مناطق محروم است، ایمن سازی و مقاوم سازی آن‌ها در فاز اول تمام و وارد فاز دوم شده است.

رضا پاک نهاد در جریان بازدید رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر از محدوده‌های پر خطر ریزش کوه و ترانشه‌های موجود در محدوده کوه عون ابن علی، از اقدامات ایمن سازی و مقاوم سازی سطح منطقه در این محدوده‌ها خبر داد.

وی با ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص پایدار سازی و مقاوم سازی محدوده اتوبان پاسداران و دیواره،های کناری آخر مسیراحمدآباد خروجی اتوبان اعلام کرد: در راستای کاهش مشکلات و رفع مخاطرات احتمالی، در نقاطی که احتمال داشت تهدیدی جدی برای بخش شمالی منطقه باشد، اقدامات ویژه‌ای انجام شده است.

وی گفت: در پی ریزش بخشی از کوه عون ابن علی در ورودی تله کابین در دومین روز سال نیز اقدامات سریع و زیربنایی جهت مقاوم سازی آن انجام شده و از ایجاد خطرات جدی پیشگیری شد.

شهردار منطقه ۱ تبریز افزود: پروژه مقاوم سازی مناطق کم‌برخوردار به ویژه بخش‌هایی که درجنب اتوبان پاسداران هستند، سال گذشته مقاوم‌سازی و استحکام یافته و این اقدامات تاثیرات مهمی را در امر عبور و مرور و روان سازی و ایمن سازی محدوده ها داشته است.

 فریدون بابائی اقدم، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تبریز که در جریان بازدید مسیر احداث کمربند سبز شهری در قالب بدنه سازی اتوبان پاسداران، از اقدامات ایمن سازی و مقاوم سازی محدوده منطقه قدردانی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :