مدیرکل هواشناسی استان قم گفت: میانگین بارش باران در استان در سال زراعی جاری نسبت به میانگین بلندمدت 87 درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۸۳۹۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۳:۲۴ 16 April 2020

به گزارش تابناک قم، مهران حیدری در جلسه کارگروه زیربنایی استان قم در سالن جلسات کرامت استانداری با اشاره به افزایش قابل ملاحظه شدت بارش اظهار کرد: با افزایش قابل ملاحظه شدت بارش‌ها در استان مواجه هستیم و این مساله براساس تصاویر ماهواره ای و گزارش ایستگاه‌ها است که مسبوق به سابقه نبود.

وی ادامه داد: برآورد هواشناسی قم در خصوص میزان بارش در استان در روز 25 فروردین درست بود، در این روز 10 میلی متر بارش در قم و 20 میلی متر در ارتفاعات استان بارش داشتیم، ولی بارش در یک مدت زمان کوتاه و به صورت شدید رخ داد.

مدیرکل هواشناسی استان قم افزود: شدت بارش‌ها از عوارض تغییر اقلیم است و این مساله را به خوبی در استان شاهد هستیم که باید در برنامه‌ریزی‌ها در استان قم مورد توجه قرار بگیرد.

حیدری با اشاره به پیش بینی بارش دوباره در استان قم اظهار کرد: از روز جمعه هفته جاری یک سیستم بارشی دیگر به استان می‌آید و در هفته آینده باز هم بارش‌های شدید برای قم پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: میانگین بارش باران در استان قم در سال زراعی جاری نسبت به میانگین بلندمدت 87 درصد افزایش داشته است، در سال زراعی جاری تاکنون 227 میلی متر بارش باران در استان ثبت شد.

مدیرکل هواشناسی استان قم اظهار کرد: میانگین بارش باران در استان در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد افزایش داشت، در سال گذشته 210 میلی متر بارش باران در این مدت ثبت شده بود.

حیدری با اشاره به بارش شدید باران در استان قم در روز 25 فروردین اظهار کرد: هشدار بارندگی شدید در این روز از روز 23 فروردین توسط هواشناسی استان به مدیریت بحران قم داده شده بود، در روز 25 فروردین در عرض نیم ساعت 10 میلی متر بارش در قم رخ داد و بارش باران در مدت زمان کوتاهی سیلاب و آب‌گرفتگی‌ها را به دنبال دارد.

مدیرکل هواشناسی استان قم خاطرنشان کرد: الگوهای بارش بهاری در استان با توجه به شرایط تغییر اقلیم، الگوهای بارش شدید است و شدت بارش‌ها در مدت زمان بسیار کوتاه، بارندگی قابل توجهی در قم را به دنبال دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار