کارگاه مجازی «اصول تاریخ شفاهی» به شکل رایگان برگزار می‌شود و علاقمندان برای شرکت در این دوره می‌توانند نام و نام خانوادگی خود را به شماره ۰۹۱۸۷۵۰۰۸۹۲ ارسال کنند.
کد خبر: ۸۳۹۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۶ 15 April 2020

مسئول واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری همدان گفت: به مناسبت هفته «هنر انقلاب اسلامی» کارگاه مجازی اصول تاریخ شفاهی برگزار می‌شود.


به گزارش فارس، حامد زمان‌آبادی اظهار کرد: به مناسبت هفته هنر انقلاب، کارگاه مجازی «اصول تاریخ شفاهی» با تدریس محمد قاسمی‌پور مدیر دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری اداره‌کل امور استان‌های حوزه هنری کشور، ۲۸ فروردین ماه برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: از آنجایی که شیوع ویروس «کووید- ۱۹» موجب اخلال در برنامه‌های آموزشی تاریخ شفاهی این دفتر شده است، کارگاه اصول تاریخ شفاهی را به شکل مجازی و با وسعت استانی برگزار خواهیم کرد.

مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری همدان هدف برگزاری این کارگاه را معرفی اصولی تاریخ شفاهی، کشف استعداد‌ها و ارتقای سطح دانش فعالان این عرصه دانست و بیان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی دیگری همچون مصاحبه، پیاده‌سازی، تدوین، برگزاری جلسات نقد کتاب نیز در دستورکار دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری همدان قرار دارد.

وی تاریخ شفاهی را ابزاری برای دستیابی به تحولات تاریخی، فرهنگی، اجتماعی در مقاطع مختلف تاریخ اعلام کرد و افزود: مصاحبه نبض کار و قلب تاریخ شفاهی است و تربیت مصاحبه‌گران جوان پرسشگر متخصص، می‌تواند عامل کلیدی در جهت رشد، تقویت و ارتقای سطح تاریخ شفاهی استان باشد.

وی وضعیت تاریخ شفاهی در استان را مطلوب و رو به رشد ارزیابی کرد و گفت: استان همدان دارای نویسندگان توانمند و برتر کشوری در عرصه تاریخ شفاهی است و حوزه هنری استان با بهره‌گیری از این ظرفیت مناسب کتاب‌های قابل توجهی، چون «حدیث حاضر غایب»، «ملازم اول؛ غواص»، «دوماشال» و «هما» را در سال ۱۳۸۹ تولید کرده است.

کارگاه مجازی «اصول تاریخ شفاهی» به شکل رایگان برگزار می‌شود و علاقمندان برای شرکت در این دوره می‌توانند نام و نام خانوادگی خود را به شماره ۰۹۱۸۷۵۰۰۸۹۲ ارسال کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار