استاندار اصفهان
استاندار اصفهان با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال جهش تولید، گفت: توجه به سرلوحه قرار دادن سیاستهای اقتصاد مقاومتی، در تحقق شعار سال یک ضرورت است.
کد خبر: ۸۳۸۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰ 12 April 2020

 عباس رضایی گفت: نامگذاری این سال به عنوان جهش تولید یک وظیفه مضاعفی را بر دوش مدیران اجرایی نظام قرار داد تا ضمن تلاش برای برون رفت از مشکلات بوجود آمده به واسطه بیماری کرونا، تحقق شعار سال را نیز دنبال کنند.

وی اظهار کرد: حمایت از شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها و توجه به فضای مجازی و فروشگاه‌های اینترنتی را از جمله برنامه هایی است که می تواند در این زمینه موثر باشد.

وی با اشاره به فعالیت های کمیته اقتصادی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در آسیب شناسی دوران پسا کرونا، ادامه داد: در این کمیته با حضور سازمان برنامه ریزی و بودجه استان، اتاق بازرگانی، اتاق اصناف و فعالان اقتصادی ظرفیت های استان ضمن آسیب شناسی دوران پسا کرونا، سیاست ها و راهکارهای مواجهه مواجه با این شرایط احصا شد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه دکتر فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد و دارایی از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا به عنوان معین استان اصفهان معرفی شده است، افزود: در جلسه آینده در ارتباط ویدئو کنفرانس با وزیر اقتصاد و دارایی مهمترین مسائل و مشکلات اقتصادی استان در زمینه مدیریت بیماری کرونا مطرح و راهکارهای برون رفت از آن بررسی خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به توانمندی های استان در حوزه علم و فناوری اظهار کرد: تولید کیت های تشخیصی با بهره گیری از ظرفیت جمعی از پژوهشگران سه دانشگاه مادر اصفهان، علوم پزشکی و صنعتی اصفهان در دستور کار قرار گرفته است.

رضایی با اشاره به تماس ویدئو کنفرانسی امروز با ستاد ملی مدیریت کرونا و سخنان رئیس جمهور در این ستاد، گفت: تولید کیت های تشخیصی ارزان قیمت از جمله مباحثی بود که در این جلسه مطرح شد.

وی ادامه داد: از روز گذشته برخی اصناف کم خطر فعالیت اقتصادی خود را آغاز کروه اند و توصیه می شود همه اصناف با نام نویسی در سامانه سلامت و دریافت کد لازم برای واحد صنفی خود و رعایت پروتکل های بهداشتی در موفقیت طرح فاصله گذاری اجتماعی اهتمام داشته باشند.

استاندار اصفهان اظهار کرد: هم استانی ها نیز با مراجعه به واحدهای صنفی دارای کد، در قطع زنجیره بیماری کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی در این اصناف اهتمام داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به افزایش وسایل حمل و نقل عمومی در سلامت و قطع زنجیره بیماری کرونا، گفت: اتوبوس های شهری موظفند به تعداد صندلی مسافر سوار کنند.

رضایی اضافه کرد: همانطور که امروز از سوی رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا برای کلیه کلان شهرها مطرح شد؛ شهرداری های کلان شهرهای استان مانند اصفهان، کاشان، نجف آباد، شهرضا، خمینی شهر و شاهین شهر با راهنمایی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان به منظور خرید اتوبوس های مورد نیاز اقدام کنند و اولین قسط این خریدها از سوی دولت پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین امروز ترددهای بین شهری در هر استان با رعایت دستورالعملهای بهداشتی آزاد و تصمیم گیری در خصوص سفرهای بین استانی به جلسه بعدی ستاد ملی در ۳۱ فروردین موکول شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار