همزمان با اکران آخرین اثر مجید مجیدی در اصفهان/
تابناک: حقیقت آفتاب بر آسمان نگاه منتظران طلوع خواهد کرد و بشارت پیامبری خواهد داد که مهر و عشق و رحمت است. دل‌ها، آسیمه‌سر از رنج دوران‌ها در پی جستن رسول سعادت بوده و چشم‌ها به دنبال روزنی از آستان نگاهش منتظر نشسته است.
کد خبر: ۸۳۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۲:۵۳ 27 August 2015
به گزارش تابناک اصفهان، حقیقت آفتاب بر آسمان نگاه منتظران طلوع خواهد کرد و بشارت پیامبری خواهد داد که مهر و عشق و رحمت است. دل‌ها، آسیمه‌سر از رنج دوران‌ها در پی جستن رسول سعادت بوده و چشم‌ها به دنبال روزنی از آستان نگاهش منتظر نشسته است.

باز هم سینما راهی به منزل وجود یافته و حدیث آرزومندی را به سرایش تابناکی سیمایش دوره خواهد کرد. پس از مدت‌ها انتظار، فرصت تماشای نورانیت عشق بر پرده سپید دیدگان رخ می‌دهد و از فردا در سینماهای کشور، عظیم‌ترین اثر ساخته شده از بلندقامت‌ترین مرد تاریخ برای ارادتمندان حقیقت به اکران درخواهد آمد تا نسیم خوش‌نواز عشق به تعظیم درآورد نور و صدا و تصویر را. پرونده‌ای ویژه به مناسبت این اکران فرخنده را پیش رخسار ارادت قرار می‌دهیم و رسم عاشقی را به جا می‌نهیم که «قدر فلک را کمال و منزلتی نیست در نظر قدر با کمال محمد». در این چند روزه از آغاز پیش‌فروش بلیت فیلم، استقبالی باشکوه از سوی طرفداران حضرت دوست به عمل آمده و شوق اکرانی تماشایی را برای فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» به مخاطبان بخشیده است. به نحوی که طبق گفته‌های محمدرضا صابری، مدیرعامل شرکت نور تابان و سرمایه‌گذار فیلم در همان روزهای اول، سالن‌های تعیین شده در چرخه اکران فیلم به سقف فروش رسیدند و نوید آغازی باشکوه از حضور فیلمی دادند که نگره‌ای متفاوت را پیش چشم مخاطبان خواهد گشود و این مساله، نکته‌هایی ظریف از همدلی مردمان ایران‌زمین با آثاری دارد که به نگاه و دغدغه معنوی‌جویانه آنها نزدیک است تا در میانه سکون و سکوت آثاری بیگانه با هویت و سیمای حقیقت‌نگر مخاطبان، دریچه‌ای متفاوت به سراپرده دلدادگی پیوند یابد.

 اگر نگاهی به شوق نشسته در سیمای شهر افکنیم، به تابلوهایی غرق در نور و زیبایی و چشمانی خیره به قاب عاشقی می‌رسیم که هر گوشه از دل بی‌قرار را به مسیر تماشا هدایت می‌کند. در این میان تنها نمونه‌ای از وضعیت سینماهای کشور می‌تواند بازگوکننده دغدغه‌های ارادت‌ورزانه مردم به تماشای فیلمی عظیم در تاریخ سینمای دینی باشد، آنجا که رضا سعیدی‌پور، مدیر سینما آزادی با اشاره به فروش فوق‌العاده فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» در روز اول از پیش‌فروش گفت: «95 درصد بلیت‌های روز اول این فیلم به صورت اینترنتی به فروش رفته و با توجه به اینکه چهارشنبه، روز شروع اکران فیلم خواهد بود، استقبال فوق‌العاده‌ای از فیلم به عمل آمده تا جایی که حتی در بعضی از سانس‌های آن، ظرفیت سالن تکمیل شده و دیگر بلیت‌فروشی نداریم و تصمیم گرفته شد سالن‌های بیشتری به این فیلم تخصیص داده شود.» به طور حتم آنچه بر مسیر حقیقت به نگار درآید آدمی را بر هر دیدگاهی خوش‌نشین خواهد شد و چنین انتظار شکوهمندی از اکران فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» را موجب می‌سازد.

 فیلمی که بزودی بر پرده سینمای مونترال هم جلوه‌ای دیگر خواهد بخشید و نشانی ارزنده بر قامت سینمای تاریخی ـ دینی را به جهانیان نمایان می‌سازد تا دیگر براساس خیالی واهی، پیامبرانی دروغین را به سرای دیده‌ها گسیل ندارند. فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» که با توجه به عظمت اثر و توانایی کارگردان خود می‌تواند از گزینه‌های جدی معرفی به اسکار آینده باشد، از فردا تصویری آفتابی به پهنای نگاه ایرانیان خواهد بخشید. البته اکران سراسری فیلم بنا بود از امروز(چهارشنبه) آغاز شود که به دلیل عدم آمادگی فنی برخی سینماها با یک روز تأخیر روی پرده خواهد رفت. در فضای مجازی نیز، ایرانیان در شبکه‌های اجتماعی پویش مردمی پر شور و پر حجمی را با هشتگ #به‌ـ‌سینماـ‌میـ‌‌روم آغاز کرده‌اند که نوید استقبالی بی‌نظیر را در دوران اکران می‌دهد.

در این گزارش، برای فیلم «محمد رسول‌الله(ص)»، گفت‌وگوهایی اختصاصی با کارگردان، نویسنده فیلمنامه و بازیگران و عوامل فنی شکل گرفت. در این میان به دلیل پرداختی نزدیک‌تر، سوالات خود را از عوامل این فیلم در متن پیش‌رو حذف کردم تا تنها پاسخ‌ دوستان منعکس‌کننده درون‌گاه اثر باشد. این پرونده با امید به تولید آثاری ارزنده از بزرگان معرفت و حقیقت تقدیم می‌شود.


مجید مجیدی کارگردان
آغاز حرکت عظیم سینمایی
به نظرم فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» می‌تواند شروع کننده خیلی خوبی برای یک حرکت عظیم سینمایی از سوی مسلمانان در جهان باشد و قطعا برای انعکاس حقیقت وجود پیامبر گرامی اسلام، برنامه‌ریزی‌های مناسبی برای نمایش‌های بین‌المللی و حضور در جشنواره‌ها خواهیم داشت که اولین گام آن بزودی با شرکت در جشنواره مونترال خواهد بود. به نظرم این فیلم مورد توجه همه دل‌های علاقه‌مند و ارادتمند قرار خواهد گرفت و تبلیغات کاذبی که برخی‌ها علیه فیلم داشته‌اند، پابرجا نخواهد بود و در نهایت این هنر است که تاثیر خود را خواهد گذاشت و مطمئن هستم حتی کسانی که علیه ما صحبت کردند، اگر فیلم را ببینند قطعا نگاه‌شان تغییر خواهد کرد، مگر اینکه نگاه خصمانه‌ای داشته باشند. فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» حتما موجب وحدت مسلمانان شیعه و سنی خواهد شد، چرا که ما به گونه‌ای فیلم را ساخته‌ایم که بتواند وفاقی را در جهان اسلام به وجود آورد. من سال‌ها با این فیلم زندگی کردم و حس بسیار خوشایندی را پشت سر گذاشتم و در مواقعی که مشکلاتی پیش می‌آمد، به خود حضرت متوسل می‌شدم و به یاد سفر حج می‌افتادم. هنرمند معمولا با عوالم خیال سر و کار دارد و کمتر پیش می‌آید که رویا تبدیل به واقعیت شود اما برای من ساخت این فیلم حتی فراتر از واقعیت شد و باور قلبی دارم که صاحب کار خود پیامبر بوده است و اگر عنایت خاص آن حضرت نبود، این اتفاق عظیم پیش نمی‌آمد. من باور داشتم که روح پیامبر ناظر بر کار ما است و همین مسؤولیت ما را بسیار بیشتر می‌کرد. این احساس خاص در همه بچه‌ها پیش آمده بود و ما از برکت این کار بهره مناسبی بردیم.

بیژن میرباقری بازنویس فیلمنامه
حس اشتیاق از تماشای نور

من 9 ماه پیش از شروع فیلمبرداری به گروه اضافه شدم و پیش از این تاریخ تحقیقات مفصلی از سوی گروه با استفاده از مشاوران دینی و حوزوی و تاریخی انجام شده بود تا منابعی مفصل تهیه شود و در اختیار نویسندگان فیلمنامه قرار گیرد. در واقع من از ابتدای سال 90 بخشی از کار همکاری خود را انجام دادم. پیش از من آقایان حیدریان، رضا داد، رسول جعفریان و دوستان دیگر درباره نحوه پوشش و لباس، نوع خوراک، شکل معماری، جغرافیای منطقه، تمدن‌های همجوار، فرهنگ و آدابی که در متون صدر اسلام وجود دارد، به طور کامل تحقیق کرده بودند و بسته‌های پژوهشی انجام شده موجود است. فیلمنامه اولیه توسط آقایان مجیدی و پرتوی نوشته شد و بعد از اضافه شدن من به این پروژه و طی گفت‌وگویی که با آقای مجیدی داشتم، قرار شد رویکرد فیلمنامه در برخی موارد دستخوش تغییر شود و به فراخور نظرات آقای مجیدی و مشاور ایشان، آقای میرکریمی قرار شد فیلمنامه اولیه را بازنویسی کنیم که در این رویکرد دوباره برخی موارد تغییر کردند، به عنوان مثال: نگرش شخصیت فرعی داستان به نام ساموئل برجسته‌تر شده که دنبال موعودی است که در کتاب‌های عهد عتیق نویدش داده شده است و همان نگاه یهودیان اهل کتاب است که به دنبال بشارت منجی بودند. ما بعد از بازنویسی فیلمنامه باز هم از مشاوره دوستان حوزه علمیه استفاده کردیم. ما طبق فیلمنامه رفتار کردیم و به دلیل اینکه خودمان نویسنده بودیم، به ندرت تغییری در اجرا پیش آمد. باید بدانیم که خیلی از احساسات کار در اجرا شکل می‌گیرد. نکته دیگری که در این فیلمنامه مهم است استفاده از 4 زبان برای دیالوگ‌هاست که شامل عربی، گیزی، عبری و آرامی می‌شود، به همین دلیل فیلمنامه بدون تغییر به اجرا درآمد. به نظرم نباید به دنبال مقایسه فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» با آثار جهانی باشیم و این مساله کاملا اشتباه است، چرا که ما از یک فرهنگ دیگری حرف می‌زنیم. ما نباید با دیدگاه صنعتی به این فیلم بنگریم، برای اینکه فیلم «محمد رسول‌الله‌(ص)» کاری اعتقادی و روحی و برگرفته از زندگی مرد بزرگی است و روح نهفته در اثر باعث می‌شود شکل برخورد متفاوتی را در پیش بگیریم. تا حدی می‌توان مثالی از تعزیه زد که هر شخصی با این فضای معنوی همراهی خواهد کرد. اصولا سینمای مجیدی براساس تصویر و احساس است و ما به فیلمنامه‌ای نیاز داشتیم که چنین فضایی را ترسیم کند و به نظرم فیلمنامه به شرایط شاعرانه‌ای رسید که پیش از بازنویسی وجود نداشت. به عنوان مثال خانواده مادری پیامبر را گلاب‌ساز گرفتیم و در جایی پیامبر دستی بر آن می‌زند و عطرش باقی می‌ماند. از نظر من اگر خارجی‌ها فیلم را می‌نوشتند، شاید منسجم‌تر می‌شد اما به طور قطع آن روح عاشقانه و نگاه ارادتمندانه گروه ایرانی وجود نداشت. فارغ از این فیلم هم وقتی ساخته‌ای و نکته‌ای درباره پیامبر اسلام‌(ص) بیاید، خود به خود حس اشتیاق از تماشای آن بین مردم به وجود خواهد آمد و مهم‌تر از کیفیت فنی کار، آن نام والا است که مردم را جذب خواهد کرد و مهم‌تر از هر چیز، نام بزرگی است که وجود دارد بنابراین قطعا ساخت فیلم برای پیامبر اسلام(ص) بسیار ارزشمند خواهد بود.


محمدرضا صابری مدیرعامل شرکت نور‌ تابان
آماده برای آغازی عظیم
به دلیل دیجیتال بودن فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» بنا داشتیم تا سیستم D در سینماهای کشور تجهیز شده و فیلم با این قابلیت به اکران درآید اما با توجه به عدم وجود امکانات کافی این اتفاق رخ نداد و ما مجبور شدیم تعدادی سالن محدود که امکان پخش دیجیتال دارند را انتخاب کنیم که غیر از چند سینمای لوکس تهران، سینما هویزه مشهد هم از این امکانات برخوردار است. برای بقیه سالن‌ها هم براساس شرایط موجود فیلم را نمایش خواهیم داد و طوری برنامه‌ریزی کردیم که همه سالن‌های فعال کشور بتوانند این فیلم را به نمایش درآورند. برخی سالن‌ها امکان هیچ‌گونه پخش فیلم را نداشتند که با امکانات شرکت نور تابان، آنها هم تجهیز شده و به‌تدریج تکمیل می‌شوند. سیاست کلی ما در اکران فیلم‌ها به 2 صورت طولی و عرضی است که برای فیلم خاص «محمد رسول‌الله(ص)» در ابتدا با ظرفیت کامل سینماها اکران را آغاز می‌کنیم و به تدریج و با گذشت زمان شرایط تغییر می‌کند و به شکلی برنامه‌ریزی شده که اجحافی برای اکران فیلم‌های دیگر پیش نیاید و در واقع همان‌طور که در تولید هم خللی در روند سینمای ایران نداشتیم در زمان اکران هم چنین خواهد بود و این فیلم با استفاده از ظرفیت‌های بسیار بالای تولید و پخش به‌طور حتم سینمای ایران را ارتقا خواهد داد. متاسفانه کمبود امکانات سینمایی در ایران به چشم می‌خورد و ما باید با این شرایط فیلم را به تماشای مخاطبان مشتاقی دربیاوریم که در این چند روزه با استقبال از فروش اینترنتی بلیت‌ها نشان دادند چقدر علاقه‌مند به دیدن این فیلم هستند و شروع توفانی از استقبال مردم باعث شد اکران بسیار گسترده‌ای را پیش‌بینی کنیم. از طریق «وطن امروز» اعلام می‌کنم که در تهران سینمای شماره یک و 2 کورش و سالن‌های شماره یک آزادی، فرهنگ، چارسو، ایوان شمس و هویزه مشهد به شکل دیجیتال فیلم را نمایش خواهند داد. امیدواریم غیر از اکران مناسب داخلی، این پروژه ارزشمند در جشنواره‌ها و اکران‌های بین‌المللی هم موفق باشد که اولین حضور آن در مونترال خواهد بود که دعا کنید حضوری تاثیرگذار داشته باشیم.

مهدی پاکدل در نقش ابوطالب
ارادت خالصانه برای ایفای نقش
ایفای نقش حضرت ابوطالب(ع) مسؤولیت بسیار سنگینی بود، چرا که 5/1 میلیارد مسلمان در جهان ارادت خاصی به این عزیزان دارند و من تمام تلاش خود را کردم و از خود صاحب این نقش درخواست کمک کردم تا بتوانم نقشی باورپذیر را ایفا کنم. قطعا حضور بازیگران ایرانی به روحانی شدن کار کمک کرده است و مدیریت و تصمیم درست آقای مجیدی در انتخاب گروه ایرانی برای حضور در نقش‌های مختلف این فیلم به‌درستی صورت گرفت، به دلیل اینکه فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» متفاوت از دیگر آثار سینمایی است و اعتقاد قلبی ما برای اجرای نقش‌ها مهم خواهد بود. ما این شخصیت‌های گرامی را با پوست و استخوان خود درک کردیم و به‌خوبی می‌شناسیم، برای همین هم از جان مایه گذاشتیم. در گذشته بازیگران مطرحی مانند آنتونی کوئین در اینگونه نقش‌ها بازی کردند اما به قول آقای مجیدی این بازیگران به دلیل آشنایی و ارادت ما به شخصیت‌های واقعی دینی آنقدر مورد توجه قرار گرفتند، اگرنه شاید برای کشورهای دیگر چندان باورپذیر نباشد که یک آمریکایی نقش مسلمانی را بازی کند. بحث من کیفیت بازی امثال آنتونی کوئین نیست بلکه دلیل پذیرش آن شخصیت برای مردم بوده که به دلیل تعلق خاطر با مردان برجسته دینی شکل گرفته است. در فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» همه کاراکترها تلاش خود را کردند تا ارادت خود را به شخصیت‌های بزرگی که بازی می‌کنند با تمام وجود ابراز کنند و با جان و دل و با ایمانی قلبی این نقش‌ها را بازی کردند. این فیلم بسیار بزرگ بود و لازم بود که برای لحظه لحظه رفتارها و بازی‌ها دقت لازم انجام شود. ما از قبل با آقای مجیدی طی جلساتی به گفت‌وگو درباره چگونگی اجرا پرداختیم و طی تمرینات به کلیاتی از نقش رسیدیم و تمام تلاش خود را کردیم که در لحظه‌های ضبط بتوانیم بهترین شکل اجرا را داشته باشیم. مدیریت آقای مجیدی باعث شد ارتباط و هماهنگی میان عوامل فنی خارجی با بچه‌های دیگر گروه به وجود بیاید و خیلی مهم است که این همه آدم از ملیت‌های مختلف طی مدت زمانی طولانی
ـ 5/1 سال ـ بدون هیچ‌گونه حاشیه‌ای کار را به پیش ببرند. این اتفاق مهمی است و به نظرم تنها لطفی است که خود حضرت محمد(ص) داشته‌اند که باعث شد در این مدت هیچ دلخوری بین گروه پیش نیاید و ما در آرامش کامل حتی در روزهایی که در حدود 3 تا 4 هزار سیاهی لشکر داشتیم، به‌خوبی کار کنیم. تا به حال بازخوردهای خوبی از چند اکران خصوصی فیلم شاهد بوده‌ایم و هرکسی که دیده است، نوید این را داده که مورد توجه گسترده مخاطبان جهانی قرار بگیرد. امیدوارم با توجه به تلاش گروه، اتفاقات خوبی در داخل و در ابعاد بین‌المللی برای فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» بیفتد. ما هر چه در توان داشتیم براساس وظیفه‌ای که به عهده‌مان بود انجام دادیم و امیدوارم اتفاقات خوبی در آینده برای فیلم بیفتد.

محمد عسگری در نقش ابولهب
رسیدن به ظرفیت‌های نقش

در فیلم باشکوه «محمد رسول‌الله(ص)» در نقش ابولهب و نیز دستیار کارگردان حضور داشتم. قرعه به شکلی رقم خورد که من نقش منفور و ملعون ابولهب را بازی کنم و از این نظر سختی‌های خاص خود را داشت، چرا که باید نقشی را برعهده می‌گرفتم که در تاریخ اسلام و نزد مسلمین لعن شده است. اینها مسیر را برای بازیگر سخت خواهد کرد و به دنبال این بودم که چگونه رفتار کنم تا مخاطب از همان ابتدا با همه ظرفیت‌های نقش همراهی کند. برای همین با کمک آقای مجیدی سعی کردم نقش منفی متفاوتی نسبت به آثار پیشین تاریخی داشته باشم. ما تلاش خود را کردیم و به نظرم آنچه را که کارگردان از این نقش می‌خواست انجام دادم و در نهایت نظر نهایی را مخاطب با تماشای فیلم خواهد داد. ما در این کار مجموعه تمریناتی را برای سوارکاری، شمشیرزنی و موارد اجرای نقش گذراندیم تا هر چه بیشتر به شخصیت‌ها نزدیک شویم و جدا از مهارت‌های آمادگی جسمانی، مشاوره‌های مذهبی درباره شناسنامه کاراکترها صورت گرفت تا از پیشینه تاریخی کاراکترها اطلاع حاصل شود. همه تلاش گروه برای رسیدن به اثری ارزنده برای مردم بوده و امیدواریم حاصل کار رضایتبخش بوده باشد.

علیرضا شجاع‌نوری در نقش‌عبدالمطلب
فیلمی که باید با دل دید
ما باید به دنبال وارد کردن امکانات به سینما باشیم و از تولید فیلم‌هایی چون «محمد رسول‌الله(ص)» حمایت کنیم. این فیلم نشان داد که ما می‌توانیم به دنبال پروژه‌های بزرگ و جهانی باشیم و همه باید به جای مقابله با تولید فیلم‌های عظیم سعی کنند خودشان را بالا بکشند و زمینه‌ساز فیلم‌های بزرگی برای سینمای ملی ایران باشند. به طور حتم این فیلم می‌تواند به باورمندی و ارتقای فکری و فنی سینمای ملی ما در سطح بین‌المللی کمک کند. اگر فیلمساز ما به این عقیده برسد که مثلا من هم می‌توانم مانند مجیدی سازنده آثار بزرگی باشم، همین می‌تواند راهی به سمت ارتقای سینمای ما باشد. متاسفانه برخی‌ها فقط انتقاد می‌کنند و خودشان نمی‌توانند کاری انجام دهند. وقتی در این پروژه می‌بینیم که سینماگر بزرگی مانند استورارو به عنوان تصویربردار حضور می‌یابد و در مقابل یک فیلمساز ایرانی مانند مجیدی چنان مطیع است و مبهوت ایده‌های کارگردان ایرانی ما می‌شود، نشان‌دهنده باور درستی است که طی کرده‌ایم. از این طریق من هم احساس غرور پیدا می‌کنم وقتی مجیدی به استورارو می‌گوید به نظرم ریل را آن شکلی بگذاریم، بهتر است و او با وجودی که دوباره باید این کار را انجام دهد حرف مجیدی را تایید کرده و می‌گوید چقدر ایده بهتری است. پس وقتی همین مجیدی بازی من را تایید می‌کند، من هم به خودم باور پیدا می‌کنم و این مساله در همه بازیگران اتفاق می‌افتد. ما به دنبال مقابله با هیچ فیلمی نبودیم و اصلا این اثر قابل مقایسه با هیچ فیلم دیگری نیست، چرا که این فیلم به جای عقل، با دل‌ها ارتباط برقرار می‌کند و با احساس و اعتقادات آدم سر و کار دارد. فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» اصلا واکنشی در برابر آثار دیگران نیست و به دنبال نمایش مهر و رحمت پیامبر است و عطر و جایگاه خود را دارد. به نظرم این فیلم برای همه کسانی که آن را با دل‌شان ببینند، تاثیرگذار خواهد بود و این شامل خارجی‌ها و غیرمسلمان‌ها هم می‌شود.


حمیدرضا تاج‌دولتی در نقش حمزه
دلهره رسیدن به حقیقت
افتخار دارم نقش حمزه سیدالشهدا را در فیلم ارزشمند «محمد‌رسول‌الله(ص)» به عهده دارم و بعد از اینکه مورد پذیرش گروه کارگردانی قرار گرفتم، بسیار خوشحال شدم. البته ایفای درست این نقش دلهره‌هایی را هم داشته است. در واقع نقش حمزه از 2 جنبه روحی و فیزیکی بسیار برجسته بود و من به لحاظ ایفای نقش درست این شخصیت تاریخی، تلاش بسیار زیادی را انجام دادم تا بتوانم در هر دو جنبه موفق باشم. مشاوره‌های زیادی برای این کار به کمک دوستان انجام شد و با خواندن کتاب‌های تاریخ اسلام درباره آن دوران و بویژه شخصیت حمزه سیدالشهدا به اطلاعات خوبی دست پیدا کردم و بخش‌هایی را هم از چگونگی اجرای آنتونی کوئین در فیلم «الرساله» بهره گرفتم. البته بازی ماندگار آنتونی کوئین از جهاتی کار را سخت می‌کرد چون مورد مقایسه قرار می‌گرفتم و به نظرم این مقایسه درست نیست، چرا که در آن فیلم شخصیت حمزه محوری بود و فرصت بیشتری برای بروز داشت اما در فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» کارگردان بیشتر به دنبال نمایش روحانیت پیامبر گرامی اسلام بوده است. به هر حال من همه تلاش خود را چه به لحاظ فیزیکی و چه مطالعاتی انجام دادم تا بتوانم وظیفه خطیری را که به عهده‌ام گذاشتند به خوبی انجام دهم.

مینا ساداتی در نقش آمنه
حسی غیرقابل توصیف
برای بازی در نقش آمنه مدتی را با بچه‌های پرورشگاه گذراندم و خودم را برای ایفای نقش خاصی که در فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» به عهده داشتم، آماده کردم. حس خاصی که برای این نقش و بازی در این فیلم گرانقدر داشتم مساله‌ای نیست که به راحتی بتوان بازگو کرد و در واقع خلوتی شخصی و احساسی است که در لحظه به آدم دست می‌دهد البته من در حین بازی کاملا در قالب نقش قرار می‌گیرم و به آن کارم فکر می‌کنم و چندان تحت تاثیر اتفاقات بعدی نیستم. بعد از پایان کار و در زمان پخش آثارم ابتدا بیشتر متمرکز بر شکل بازی خودم می‌شوم و در واقع خیلی تکنیکال نگاه می‌کنم اما بحث احساسات خاصی که برای این فیلم خواهد بود نه‌تنها برای من بلکه برای همه ایرانی‌ها و مسلمانان وجود خواهد داشت. برای من کم پیش آمده که برای نقشی گریه کنم، اما برای این فیلم صورت گرفته است و به طور حتم ایفای نقش حضرت آمنه در شکل و سرنوشت بازی من تاثیر گذاشته و خواهد گذاشت. در واقع نگاه من به بازیگری بعد از این فیلم بشدت جدی‌تر و مطمئن‌تر خواهد بود. تک تک لحظاتی را که در فیلم «محمد رسول‌الله‌(ص)» بازی کردم، حس خوب و خاصی بود و امیدوارم بازی‌ام در این اثر مورد توجه و رضایت مردم قرار گیرد.

منبع: وطن امروز



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار